Diareea la peruşi

Cauzele sunt diverse pornind de la alimentele interzise, la bacterii, ciuperci sau paraziţi care afectează sistemul digestiv. Păsările, peruşii în acest caz, nu au voie să mănânce orice mâncăm şi noi. Lista cu alimente interzise este deosebit de lungă, fiind incluse aproape toate mâncărurile noastre. Orice preparat cu grăsime, sare sau zahăr le face rău şi poate provoca indigestie, ca atare şi diaree. Hrănirea corectă a peruşilor este esenţială pentru sistemul lor imunitar. Dacă au o rezistenţă slabă în faţa bolilor, sunt mult mai uşor atacaţi de bacterii sau paraziţi, ceea ce conduce şi la diaree. De altfel, diareea nu este o afecţiune în sine, ci simptomul unei boli, semnalul de alarmă care trebuie să îl avertizeze pe stăpân să ia legătura cu un veterinar.

 Ce e diaree şi ce nu

Cele mai răspândite afecţiuni care se manifestă de la bun început prin diaree sunt infecţiile cu E.coli, cu streptococi sau cu paraziţi de genul Trichomonas gallinae. Veterinarul trebuie să analizeze la microscop excrementele peruşului şi să depisteze cauza diareeiei, conform căreia îţi va indica tratamentul potrivit. Excrementele unui peruş sănătos sunt sub forma unui colăcel care are în mijloc o parte albă, consistentă, numită uree, înconjurată de fecale închise la culoare. Excrementele nu miros şi se usucă în câteva minute. Dar, după ce peruşul bea o cantitate mai mare de apă sau mănâncă fructe zemoase sau o frunză de salată plină de apă, ureea devine apoasă. Într-o oră sau două, îşi va recăpăta consistenţa obişnuită. Ca atare, excrementele mai apoase, după o masă cu multe lichide, nu trebuie confundate cu diareea. Dacă situaţia persistă şi excrementele rămân apoase zile în şir, acest lucru poate indica o afecţiune a rinichilor.

 Nu îl trata după ureche!

Diareea presupune ca şi partea închisă la culoare din excremente să fie apoasă, presupune totodată un miros neplăcut, dar nu întotdeauna. Pe de altă parte, diareea persistă şi se agravează în timp. Penajul de sub codiţă se murdăreşte, excrementele se întăresc, ceea ce este deosebit de neplăcut pentru pasăre şi trebuie curăţată periodic până la vindecare. De îndată ce ai observat diaree în colivie, trebuie să mergi de urgenţă la un veterinar şi să ajuţi peruşul să se însănătoşească.

 Măsuri de urgenţă acasă

Iată ce poţi face înainte să ajungi la veterinar:

–         curăţă şi dezinfectează colivia;

–         schimbă apa de băut cu ceai de mentă sau ceai de gălbenele răcit la temperatura camerei;

–         dă-i peruşului miez de morcov fiert şi gălbenuş de ou fiert, mărunţite bine,

–         supraveghează pasărea îndeaproape să bea frecvent apă sau ceai, pentru că diareea provoacă dezhidratare şi pierderea electroliţilor.

109 comentarii (+add yours?)

  1. PinKk`Lif3
    apr. 03, 2012 @ 16:02:48

    Un articol superb!!!
    am o întrebare .. Peruşii au nevie să li să se taie ghiarele? Ai mei au nişte ghieruţe destul de mare şi aş vrea să aflu dacă este necesar..
    Mersi mult

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 04, 2012 @ 07:16:20

      Unii perusi isi rontaie singuri gherutele cand cresc prea lungi si ii incomodeaza, asa cum face perusul meu Biluta, asa ca nu a trebuit sa intervin eu niciodata. Dar, daca tie ti se par prea lungi, il poti duce la un veterinar sa le taie. Nu incerca singura, cel putin nu pentru prima data. Iti trebuie un cleste special, bine ascutit, si trebuie sa fii atenta sa nu atingi zona vascularizata cu sange. Prima data e bine sa mergi la veterinar sa inveti de la el cum se face si sa iti cumperi un clestisor din acela specific.

      Răspunde

  2. Peruşii mei mici şi pufoşi
    apr. 04, 2012 @ 12:53:20

    Pai nu pot face diaree de la multe fructe sau legume?
    Sau de exemplu eu le-am schimbat semintele micutilor pentru ca nu am mai gasit de care le luam de obicei , iar fetitei mele nu i-au mers deloc bine noile seminte , a facut un soi de indigestie cred eu ,avea diaree , aproape apa facea , cum am vazut asta am fugit la pet shop am luat semintele cu care ea se intelege cel mai bine si cum a umlut gusulita cu noile seminte diareea a disparut

    Diareea nu e neaaparat semnul unei boli , nu-i asa?
    Daca diareea nu persista , adica este trecatoare si perusul nu face decat cativa cacatei aposi , iar apoi isi revine , sau dureaza doar o zi , nu e problema nu?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 05, 2012 @ 07:35:12

      Buna, daca perusii mananca multe fructe o data si fac placintute mai apoase, aia nu este diaree… este o consecinta a continutului ridicat de apa din hrana. In articol, am explicat diferenta dintre niste excremente mai moi si diareea adevarata, care este semnul unei infectii digestive sau al unei alte afectiuni. Daca perusii tai fac mai moale cateva ore, dar isi revin pana seara sau a doua zi, nu este nicio problema, este o chestie de moment. Daca vor continua sa faca moale doua sau trei zile, atunci trebuie sa mergi la veterinar, ca este diaree.

      Răspunde

  3. Peruşii mei mici şi pufoşi
    apr. 05, 2012 @ 10:54:11

    perusii mei nu au mai facut diaree de saptamana trecuta cand a fost treaba cu semintele , nicioadata diareea lor nu a durat mai mult de o zi , cel mai mult a durat o zi , iar apoi multa vreme nu au mai facut , asta vroiam sa stiu , daca au o diaree trecatoare o data la multa vreme daca este vreo problema

    Răspunde

  4. Peruşii mei mici şi pufoşi
    apr. 05, 2012 @ 17:10:42

    Vine Pastele si na … noi ne strangem toti in familie , si ne ducem la tara si trebuie sa ii luam si pe micuti cu noi , dar am vorbit zilele astea cu bunica mea si se pare ca are o problema cu gainile … s-au imbolnavit foarte multe si nu stie de ce, e disperata saraca si cateva au si murit , intrebarea mea este : daca ii duc la tara , si bineinteles ca nu o sa ii las nici o secunda in contact cu celelalte pasari , care au de altfel tarcul lor separat nu stau prin curte , se poate intampla ceva?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 06, 2012 @ 07:31:59

      Cu siguranta, vei tine perusii departe de gaini, ele sunt in curte, ei vor fi in casa sau, daca este soare afara, poti sa scoti colivia undeva intr/un spatiu sigur, departe de pisici. Gainile bunicii tale sigur au un virus, daca s-au imbolnavit multe si repede, este un virus nenorocit care se trateaza, dar trebuie sa ai si veterinar priceput in sat.

      Răspunde

  5. Peruşii mei mici şi pufoşi
    apr. 06, 2012 @ 10:44:04

    „Cu siguranta” , adica se poate intampla ceva??? sau cu siguranta ca voi tine perusii departe de gaini??? , ii voi tine in casa , nu as vrea sa ii duc afara , avem curtea cam prost pusa si e cam curent
    nu mai avem veterinar in sat…

    Am mai auzit de ceva si as vrea sa te intreb : care este chestia cu miscatul cozii pe verticala in sus si in jos? Ai mei misca asa coada , dar nu mereu , de exemplu cand dorm noaptea nu o misca deloc , nu am bagat in seama chestia asta pentru ca alte simptome de afectiuni respiratorii nu au si misca doar uneori coada , nu mereu… Stii ceva despre asta?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 06, 2012 @ 14:40:27

      am scris „cu siguranta”, in sensul ca tu ai mare grija de ei si stii cum sa ii protejezi, asa ca sunt sigura ca ii vei tine departe de pericole, gaini bolnave, caini sau pisici. Cat despre miscatul cozii este ceva firesc, asa isi mentin echilibrul pe timp de zi, in stare de alerta. Nu ai de ce sa iti faci griji daca nu este un balans puternic si nu sunt semne evidente de respiratie groaie…

      Răspunde

  6. Peruşii mei mici şi pufoşi
    apr. 06, 2012 @ 18:11:09

    Mersi mult de sfaturi

    Ce stii despre naparlirea masiva? Adica unui perusi i se pot forma tepi pe capsor doar daca sufera de naparlirea masiva? sau si in naparlirea normala se formeaza tepi pe capsor?
    Fetita mea are pe langa ochisori nistte tepusi dintr-astia …

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 09, 2012 @ 07:29:08

      Asa numitii tepi, cum le spui tu, sunt pene nou-noute, daca au aparut, inseamna ca perusica ta nu sufera de naparlire masiva si ca nu ai de ce sa iti faci griji. A naparlit mai mult primavara, asa cum este normal, iar acum ii cresc pene noi…

      Răspunde

  7. Anka
    mai 20, 2012 @ 09:12:48

    Va rog:(( ,dati-mi un raspuns….Kika mea se simte rau,sta zgribulita,vomita sau incearca sa dea ceva afara din gat…Am pus limba pe substanta pe care o da afara si este destul de amara..:| nu stiu ce sa ma fac…are ochisorii ft mici,nu prea se misca..sunt disperata:((

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      mai 21, 2012 @ 07:31:48

      Anca, deja imi dai o veste proasta, imi pare rau ca este bolnavioara perusica ta. Daca vomita o substanta galbena si amara inseamna ca sunt probleme cu digestia, cu ficatul sau cu bila. A mancat ceva nepotrivit, gras, sarat sau prea dulce… Da-i ceai de rozmarin pe cioculet (nu musetel / musetelul este iritant si se consuma doar in anumite situatii), numai rozmarin sau menta, diluat cu apa fiarta si racita. Ceaiul sa fie caldut, sa bea mult si sa ii spele stomacelul.

      Răspunde

  8. Alexandra
    mai 21, 2012 @ 08:47:34

    Perusica mea este rosie la fundulet 😦 care ar putea fi cauza ? am vazut ca are diaree si mi-a dat veterinarul niste pastilute.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      mai 21, 2012 @ 14:49:14

      Probabil ca perusica ta are funduletul rosu de la diaree, fiind acida, diareea a iritat-o. Sper ca dupa tratamentul indicat de veterinar sa se faca bine. Ma bucur mult ca ai fost la veterinar si sper ca te-a sfatuit cum sa ii dai pastilutele… pisate marunt, dizolvata in apa sau puse in seminte, nu? Multa bafta sa se faca bine scumpita!!!

      Răspunde

      • Alexandra
        mai 23, 2012 @ 15:41:57

        da, mi-a spus sa le dizolv in apa 😀 si-a mai revenit acum, au inceput sa creasca din nou pene

      • Alexandra
        iun. 01, 2012 @ 19:01:41

        Si-a mai revenit perusica mea, dar tot rosie e 😦 oare dureaza pana cresc penele ? Si parca mi se pare acum ciudat si in zona ochilor, adica doar in jurul unui ochisor pare ciudat.

  9. Miruna
    iun. 02, 2012 @ 14:13:09

    Perusul meu are nasucu maro asa parca i s-ar lua pielea de pe el, astazi a avut diaree si am citit aici sa-i dau galbenus de ou fiert si ceai de menta dar nu vrea m-am chinuit jumatate de ora sa-l pacalesc sa manance putin ou dar n-a avut efect.Si de la un timp tot face cumva parca ar tusi si se scarpina dupa cap cand „tuseste”.Nu se aude nimic doar ca ar vrea sa se scape de ceva:((nu stiu ce sa mai fac cu el ma gandesc ca poate are paduchi de gaina sau nu stiu.Asta iarna am fost de vreo 3 ori cu el la veterinar sa-i dea cu o solutie pt paduchi si atunci am vazut ca nu se mai scarpina.VA ROG DIN SUFLET SA MA AJUTATI!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      iun. 04, 2012 @ 13:23:12

      Perusul tau, daca are nasucul maron si se descuameaza, s-ar putea sa fie fetita. Baietii stii ca au nasul albastru. Fetitele au nasul maroniu in perioada de imperechere si bej in restul anului. Pentru diaree, este bun ceaiul de menta, ceaiul de galbenele, morcov sau cartof fiert si galbenus de ou fiert. Daca nu este obisnuit sa manance asa ceva, nu va manca din prima… e nevoie de rabdare sa il inveti. Paduchi nu are de unde sa ia, decat daca stai la tara si ai pus colivia in preajma gainilor. Perusii au altfel de paraziti, pot face raie sau alte infectii de la care sa se scarpine. Ar fi bine sa te duci cu el la un veterinar priceput la pasari exotice, nu la orice veterinar. Sa stii ca perusii se scarpina foarte des, isi aranjeaza penele, le curata, scapa de teaca penelor noi care le provoaca mancarimi. Deci, este posibil ca perusul tau sa nu aiba nimic pe piele, sa se scarpine doar pentru a-si curata penele, dar diareea poate fi semnul unei afectiuni, asa ca… e bine sa ajungi la un veterinar daca diareea persista mai mult de 2 zile.

      Răspunde

  10. Teo Tbw
    iul. 13, 2012 @ 20:42:16

    Buna ! Am doi perusi si sunt incepatoare in cresterea lor . Ii am doar de 3 luni . Unul dintre ei a facut diaree in seara asta . Nu au mai avut pana acum . Am urmat sfaturile tale de mai sus cu ceaiul de menta si morovul pisat , dar am o intrebare : Eu am balconul deschis si ii tin foarte mult acolo , ma gandesc ca o fi de la praful si gazele de pe strada ? Sau de la curentul din casa ? Cred ca in mediul lor nu sunt obijnuiti cu gaze de masina.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      iul. 16, 2012 @ 07:24:48

      Buna Teo, in balcon este ingrozitor de cald acum, din cauza caldurii si poate din cauza faptului ca beau mai multa apa, fac diaree. Incearca sa ii tii in casa unde ii poti lasa si pe ei sa mai zboare… sau sa ii tii in camera care da spre balcon si sa ii lasi sa zboare prin balcon cand simt ei nevoia. Da-le morcov ras si cartof fiert, simplu, fara sare, bineinteles, si ii va ajuta. Putin ceai rece de menta sau de galbenele, usor diluat cu apa este foarte bun pe diaree…

      Răspunde

  11. Anca
    nov. 20, 2012 @ 21:15:32

    Buna….Kika mea face o placintuta cu o zeama..nu stiu ce sa zic…..

    Răspunde

  12. Anca
    nov. 21, 2012 @ 19:30:02

    Ok….i-am facut ceai de menta..dar tot asa face..Vreau sa zic ca nu mereu face cu zeama…..este mai degraba apa…:|, pe timp de noapte am vazut ca face placintute verzi,doar ca nu sunt ca bobitele si nu se intaresc..

    Răspunde

  13. Anca
    nov. 22, 2012 @ 14:47:21

    Da,am discutat cu doctorita! A inceput sa faca normal.. ii dau numai ceai de menta,vitamine,morcov fiert si patrunjel…sper sa fie bine!!!

    Răspunde

  14. Ionut
    ian. 10, 2013 @ 22:23:16

    Buna,am si eu un perus si de la o vreme e cam suparat asa,si face diaree,are pofta de mancare,insa bea cam multa apa,si se ingrijeste.
    Ceva sfaturi cum as putea sa il tratez?
    Multumesc!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      ian. 11, 2013 @ 12:59:42

      Ionut, este evident ca perusul are o problema, proabil digestiva, daca face diaree si bea atat de multa apa. Mergi cu el la un veterinar sa vada gainatul si sa iti dea tratament. NU il lasa de izbeliste pt ca se agraveaza. Fa+i ceai de menta si galbenele si pune-i acest ceai diluat cu apa plata in adapatoare si mergi la un veterinar. Sa speram ca este doar o mica infectie digestiva din cauza unei seminte stricate… sau cine stie… sper ca il ingrijesti bine si ai grija sa ii schimbi apa zilnic si ca ii faci curat in colivie periodic… mult succes sa scapati de probleme!!!

      Răspunde

      • Ioana
        apr. 15, 2013 @ 11:10:15

        Buna. Offf,o sa sune naspa…si cu siguranta voi lasa impresia unei persoane care se afla intr-o nebuloasa totala, dar chiar asa ma simt. Am achizitionat perusul acum 3 zile si avem o micuta problema. Nu scoate niciun zgomot,desi m-am imprietenit cat de cat cu ea. Face caca moale, iar in jurul ei se afla urina. Nu vomita, dar pare obosita mereu. Casca uneori si sta pe podea, nu se urca pe barile acelea…ce sa fac? Si nu stiu..pare ca nu ne baga in seama deloc, dar mai tresare uneori la zgomote mai puternica. Please help?!

      • Casa cu perusi
        apr. 15, 2013 @ 14:14:10

        Ioana, imi pare rau ca tb sa iti spun ca perusul sau perusica ta este foarte bolnav. Gainatul nu tb deloc sa fie moale, nu tb sa aiba deloc apa in jur, tb sa fie o chestie rotunda si tare, mica cat un bob de piper, cu un punct alb in mijloc. Diareea inseamna fie probleme digestive de la hrana si apa din magazin, de unde l+ai luat, fie o problema de sanatate mai grava. Faptul ca nu poate sta pe barutele coliviei e si mai grav, cred ca e o problema de sanatate mai veche si tb sa iei masuri urgent, sa o duci la un veterinar care se pricepe la pasari sa te ajute, sa iti dea un tratament. Imi pare rau ca ai luat un perus bolnav, stiu ca multi crescatori sunt in stare sa ii dea asa la vanzare, desi este treaba lor sa ii ingrijeasca… pe de alta parte, sper sa ii acorzi o sansa si sa incerci sa faci ceva pt el, sa incerci sa il vindeci.

  15. Ionut
    ian. 12, 2013 @ 15:28:29

    Da’ daca i-am dat ceai de menta si cu galbenus de ou fiert tare si cu morcov fiert?..are ceva?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      ian. 12, 2013 @ 22:24:11

      Ionut, toate cele enumerate de tine sunt f bune impotriva diareei, dar daca mananca mult inseamna ca este bolnav si tb dus la un veterinar, diareea este cauzata de o bacterie sau de un virus pt care este nevoie de tratament. solutiile naturiste nu sunt de ajuns.

      Răspunde

  16. Ionut
    ian. 12, 2013 @ 18:45:17

    Inca ceva,daca mananca mult…se poate intampla ceva?

    Răspunde

  17. Ionut
    ian. 15, 2013 @ 09:43:54

    Daca nu va suparati,imi puteti lasa si mie niste date de contact va rog frumos?,as dori sa discut mai multe cu dumneavoastra despre perusi in privat…multumesc!

    Răspunde

  18. Cristina
    feb. 14, 2013 @ 15:31:19

    Buna! alaltaieri mi-am luat si eu un perusel,pe Ciko, si imediat a doua zi am putut sa il mangai, insa nu a scos nici un sunet si sta intr-un singur loc. Ii bag degetul pe sub picioruse si il urc pe degetel, daca il misc brusc vrea la locul lui. Am vorbit foarte mult cu el si cand aude vocea mea se uita prin camera,insa nu ciripeste. Astazi am observat ca s-a dus singur la mancare ( ii dau mei Vitakraft), insa cred ca are diaree… e verde dar are si un punctulet alb.Cand l-am luat facea normal,insa acum…. a mancat bine,zic eu, chiar eu i-am dat si a acceptat. A baut si apa, cred ca era un picut rece. poate sa fie de la apa sau stres, ceva de genul asta? Deja il indragesc…chiar nu vreau sa se intample ceva cu el…. nu stiu ce sa fac… Daca puteti sa imi spuneti ceva ?

    Răspunde

  19. Cristina
    feb. 15, 2013 @ 15:00:17

    Nu pot sa spun ca are fata de bolnav, insa placintutele lui sunt verzui si asta ma cam sperie. Incerc sa ii dau morcov fiert si ceai de menta, dar nu vrea sub nici o forma….offf…. sunt eu mai stresata ca el. Sper sa isi revina mai repede! Multumesc de sfat 🙂 !

    Răspunde

  20. Andrada
    mart. 19, 2013 @ 06:38:10

    Buna! de dimineta am observat ca papagalul meu scoate niste sunete ciudate parca isi da ultima suflare….mananca mei ,ou ,morcov, mar,apa bea…dar am mai observat ca parca ar aveau o usoara indigestie … poate fi de la fructele pe care le-a mancat ieri?

    Răspunde

  21. vio
    mart. 24, 2013 @ 07:06:40

    perusul meu face excrementele astfel : partea alba (uree) este galbena si apoasa , pe cand partea inchisa este normala , sau putin spre galben. se poate sti exact cauza? si ce anume pot sa fac preventiv pana ajung la dr. veterinar ? Ajutati-ma , va multumesc foarte mult !

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      mart. 25, 2013 @ 09:48:38

      Vio, asta inseamna probleme cu ficatul sau o infectie digestiva. De urgenta la veterinar pt tratament!

      Răspunde

      • vio
        iul. 24, 2013 @ 16:50:41

        au trecut 4 luni de cand am solicitat un sfat referitor la faptul ca perusul meu face urea din excremente galbena , am fost la veterinar si mi-a dat de cateva ori antibiotic de pus in apa .A fost uneori putin mai bine ,apoi iarasi rau ,dar el manca ,bea , insa era slabut , uneori suparat uneori bine . Ieri am decis sa il duc la medic deoarece de 3 zile (desi manca si bea ) statea mai infoeat in pene ,dr. mi-a zis ca asta e ultima solutie O INJECTIE nu-mi aduc aminte cu ce , dupa injectie , seara a mancat ,parea ca se simte bine ,credeam ca a scapat. dupa o ora a sarit de pe bara si statea doar jos in tavita, asa a stat toata noaptea , a doua zi la 6,30 era tot acolo , era clar … auzindune cu ultimile puteri s-a urcat pe bara de unde a cazut a mai incerca sa stea de cateva ori , apoi am plecat in oras iar dupa o ora cand am venit era MORT ! pacat… avea mai putin de 2 ani era cuminte ascultator , iar cand se simtea bine nu-i statate gura, canta tot timpul si era foarte frumos. . viata e ca un abur ,ca niste picaturi de roua, apoi o raza de soare care face sa dispara .apoi vorbim despre cineva ca despre ceva frumos ce a trecut ! 😦

      • Casa cu perusi
        iul. 25, 2013 @ 13:42:54

        Vio, imi pare nespus de rau ca ai pierdut asa perusul… cu siguranta avea una din acele boli la care nici pana azi nu exista tratament, pe de alta parte, veterinarii de la noi nici nu invata cine stie ce despre pasari exotice in facultate, doar cei care isi dau interesul si merg in strainatate la specializare fac ceva, dar sunt prea putini… Injectia i-a fost fatala, o doza prea puternica pt organismul lui slabit, o alegere gresita a unui vet care nu a avut curajul sa iti spuna in fata ca nu se pricepe…… imi pare rau si as vrea sa te pot ajuta sa treci peste durere, eu nu am reusit insa nici pana cum sa depasesc durerea dupa Cipita si Biluta!!!

      • vio
        iul. 26, 2013 @ 16:15:53

        multumesc mult de tot ! asa e, doare foarte mult pierderea unui pui de care te-ai atasat , dar si mai mult ma deranjeaza felul cum isi fac unii munca atunci cand lucreaza cu acestea suflete si se gandesc doar la bani ,dar totodata sunt si incompetenti.. sunt multe de spus dar vreau sa tac asa cum si puiul meu sta sub pamant si nu mai spune nimic . 😦

  22. vio
    mart. 25, 2013 @ 13:28:06

    multumesc ! astazi am fost deaja la un dr. veterinar si mi-a dat streptomicina pulbere intr-o sticluta ce se numeste Strevital. si ii pun un farf de cutit de streptomicina in adapatoare -5 zile. sper sa se faca bine. va multumesc mult pentru raspuns !

    Răspunde

  23. irina
    apr. 02, 2013 @ 20:23:23

    am un perus de 3 ani si de 2 luni incoace a incetat sa mai zboare ,atunci cand incearca,zboara 1 m si nu are putere sa continuie zborul si aterizeaza pe jos.In afara de asta,excrementele lui sunt de culoare deschisa,el continua sa manance bine ,ii dau si vit dar nu mai stiu ce sa ii fac.Am fost la vet si degeaba habar nu are ce tratament sa ii dea,mi/a prescris vit si atat.ASTEPT raspuns va rog

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 04, 2013 @ 08:09:16

      Irina, excremente albicioase si lipsa fortei indica de obicei o boala cronica de ficat. Imi pare rau, dar nefiind veterinar nu iti pot recomanda niciun tratament medicamentos. Poti sa iei comprimate de armurariu de la plafar, sa pisezi cate o pastila si sa presari praful acela peste semintele pe care le mananca. Armurariul este o planta deosebit de eficienta pentru functionarea ficatului, este un produs 100% natural si cu un gust ca de nuca, o sa ii placa. Nu ii mai da batoane cu seminte, pt ca au mult ou si indulcitori, periculosi pt un ficat bolnav, nu ii mai da nici vitamine, sunt sintetice si nu fac bine deloc unui organ deja bolnav… Imi pare rau ca a aparut problema asta, eventual mai cauta pe net despre bolile de ficat la perusi si vezi ce info mai gasesti.

      Răspunde

    • vio
      apr. 04, 2013 @ 19:13:30

      in cazul meu descris mai sus ,cu acel tratament se simte mai bine , e din nou vioi si si culoarea galbena din excremente s-a mai diminuat dar totusi mai e, probabil el nu a baut in fiecare zi apa, cred ca ar mai fi trebuit sa mai continui vre-o zi dou tratamentul dar am fost la dr. si mi-a zis sa incercam un alt antibiotic ,iar daca in 3 zile nu se amelioreaza il intrerupem si trebuie sa il duc sa-i faca injectie . oa sa vedem. insa tu irina trebuie sa gasesti un dr, care se pricepe si sa ii dea un tratament adegvat .

      Răspunde

  24. Irina
    apr. 05, 2013 @ 10:55:11

    Multumesc pt sfaturi,am sa ii cumpar armurariu si sper sa isi recapete pofta de zbor,de vreo 2 zile,culoarea excrementelor a revenit la normal.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 05, 2013 @ 12:45:00

      Irina, ma bucur mult ca a revenit la normal culoarea placintutelor, este posibil sa fi fost doar o criza de moment, ca raspuns la ceva ce a mancat si nu i+a fost pe plac ficatului. Poti lua armurariu sa ii pui din cand in cand peste seminte.

      Răspunde

  25. Cristina
    apr. 08, 2013 @ 10:46:05

    Buna din nou! :). Perusul meu a avut un pic de diaree ieri si am intervenit imediat, si-a revenit in cele din urma, are placintutele normale… Insa azi mi se pare ciudat….parca a orbit. Isi misca capul in toate directiile si nu se mai uita dupa mana mea cand o bag in cusca. De fapt nu mai da semne sa mai vada. Isi mai da si capul pe spate . Daca poti sa imi spui daca perusii pot orbi si din ce cauza, sau daca e mai grav. Imi e foate mila de el 😦

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 08, 2013 @ 14:35:43

      Cristina, miscarile neregulate din cap pot fi de la dureri interne, de la febra mare, probleme neurologice sau probleme de vedere… este posibil sa fie o infectie sau o afectiune a unui organ intern care ii da dureri. Imi pare nespus de rau, sper sa nu fie asa… si sa isi revina, sa speram ca este ceva trecator.

      Răspunde

  26. Irina
    apr. 12, 2013 @ 08:53:36

    Perusul meu nu si’a revenit nu zboara si mai rau acum am observat k nu mai vede si k are zona de la fundulet mai umflata k de obicei,asa k am fost la veterinar si acesta nu a putut sa imi zica decat k este posibil k atunci cand am cumparat puiul de fapt nu era pui ci era deja matur si aceste simptome sunt de la batranete k i s’a lasat si intestinul si de aceea e umflat in partea de jos,dar k nu e sigur de asta si k nu imi poate zice cu exactitate ce are perusul meu.Acum as vrea sa stiu dak exista vreo speranta k coco sa isi revina cu vederea sau nu,imi e tare mila de el.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 12, 2013 @ 11:47:08

      irina, daca are probleme de vedere, nu se pot corecta, din pacate… noi oamenii putem face operatii, putem purta ochelari, dar perusilor nu le putem face nimic sa le corectam vederea. Zona umflata la fundulet poate fi tumora, infectie la aparatul excretor (pe unde elimina gainatul), un organ grav bolnav, de obicei rinichii, e complicata treaba… sunt foarte fragili si au grave probleme de sanatate pe care nu le prea putem vindeca fiindca nici nu avem veterinari buni in tara, nici tratamente avansate cum sunt in occident. Imi pare rau, tot ce pot sa fac este sa te sfatuiesc sa ii faci un ceai diuretic si laxativ, din plante, de la plafar si sa il diluezi cu apa (o cana de ceai la o cana de apa, iar concentratia de ceai sa fie 2 lingurite de plante la 400 ml de apa).

      Răspunde

  27. Irina
    apr. 12, 2013 @ 08:54:48

    Si mai vreau sa va felicit pt acest site,faceti o treaba minunata si sunteti o speranta reala pt perusii nostri bolnaviori.

    Răspunde

  28. Ioana
    apr. 15, 2013 @ 16:14:39

    Vreau sa va spun asa…sunt optimista.. parintii mei nu-s prea incantati de ideea veterinar… Avem o situatie financiara foarte buna,dar pur si simplu nu-s prea apropiati de pasare si nici dorinta noastra arzatoare de a o „tine in puf”. Dar 3 zile mi-au ajuns sa o iubesc efectiv. I-am cumparat-o fratiorului meu mai mic… Tweety o cheama si poate am sa va si trimit poze cu ea. 🙂 I-am pus acest nume deoarece e galbena,galbena si si e atat de frumoasa….si grasutaaaa. Tata zice ca e adult, insa eu nu bag mana in foc, eu stiu ca se dezvolta destul de repede. Si „haleste” mult (ma scuzati de expresie). Poate totusi nu are nimic… 😦

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 16, 2013 @ 14:02:59

      Ioana, daca perusica ta face gainat cu apa nu este deloc bine, este semn clar de boala si e nevoie de tratament. Eu nu plateam niciodata mai mult de 25 sau 30 de lei consultatia pentru perusii mei plus tratamentul. Nu este deloc scump sa mergi cu un perus la veterinar, nu sunt preturi uriase ca pt cainii sau pisicile de rasa. Te poti duce cu banii de buzunar pe care ti+i dau parintii. Nu stiu cati ani ai, dar totusi ar tb sa fii putin mai responsabila, daca ai adoptat-o, perusica nu este doar o jucarie, este o fiinta vie care are nevoie de ajutorul tau in astfel de situatii.

      Răspunde

  29. Ioana
    apr. 17, 2013 @ 11:25:24

    Ai dreptate…problema e ca eu mi-am asumat o responsabilitate, si nu ai mei. In fine, poate e vina mea…eu am iubit-o din prima clipa. A murit insa in dimineata asta… o vom ingropa in curte la bunici si urmatorul prieten care va veni, clar va beneficia de mai multa atentie. Am avut grija,va rog sa ma credeti pe cuvant,ma jucam cu ea,i-am dat drumul sa zboare,dar e clar ca avea o problema de dinainte,era f. bolnava…asta este parerea mea. 😦

    Răspunde

  30. mioara
    apr. 20, 2013 @ 18:19:26

    Buna, am aflat ca perusica mea are E.coli.Poti sa mi spui mai multe despre acesta boala?In cat timp se vindeca sau ce sanse are sa scape?Ce ar trebui sa i dau alimentar sau orice alta sugestie, evident pe langa tratamentul doctorului.Este transmisibila la om?Stiu ca orice om are aceasta bacterie dar este in forma latenta.mersi mult.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 22, 2013 @ 08:44:10

      Buna Mioara, orice fiinta vie are E coli in sistemul digestiv, cand imunitatea scade, aceasta bacterie isi face de cap. Tratamentul o va ajuta sa tine in frau dezvoltarea bacteriei si tb ajutata sa treaca peste aceasta perioada cu hrana de buna calitate, curata, apa schimbata cat mai des sa nu faca microbi urati, ceaiuri pt digestie de musetel si galbenele (in concentratie f mica, adica un praf de planta la o cana mare de ceai). Si tu ai E coli in organism, dar sistemul tau imunitar este de mii de ori mai puternic decat al ei, asa ca nu vei lua boala. Important este sa ii faci curat zilnic in colivie, sa ii speli si sa dezinfectezi cutiutele ei cu apa si seminte si sa ai grija sa aiba cele mai bune conditii, caldurica si liniste pana se reface.

      Răspunde

  31. Ioana
    apr. 21, 2013 @ 18:51:47

    Hello. Avem noi prieteni, Coco si Meenie. 🙂 Voi pune poze cu ei,daca ne primiti. 😦

    Răspunde

  32. Nicolae
    apr. 28, 2013 @ 16:35:31

    Salut, am o problema. Perusul meu are 8 ani si parca nu am avut probleme dar iata ca de vreo luna imi pare , bea in exces apa si cam des „merge afara” si execrementul e apos.Maninca bine, in comportament nu s-a schimbat. L-am luat ieri in mina si cind m-am uitat , e cam umflat deasupra funduletului , l-am pipait putin si foarte finutz si el nu a avut nici o reactie , ca de obicei daca ii doare sau daca nu le convine ceva ei incep sa tzipe. Daca stii sau daca te-ai mai intilnit cu asa ceva, as fi foarte recunoscator daca mi-ai sugera ceva.Multumesc anticipat.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      apr. 29, 2013 @ 13:39:26

      Nicolae, nu este exclusa o infectie a sistemului excretor-reproducator sau o problema de rinichi. Mergi cu el la un vet, sa vada zona respectiva si sa incerce un tratament, daca nu incerci nimic, sansele de a muri curand sunt mari. Chiar daca nu s-a schimbat comportamentul, acolo se dezvolta o boala care trebuie oprita.

      Răspunde

    • alexandra
      dec. 15, 2013 @ 12:29:12

      Nicolae as vrea sa stiu ce s-a intamplat cu perusul tau. Si eu am unul care e in aceiasi situatie:(

      Răspunde

  33. Adyna_Radu
    mai 14, 2013 @ 10:40:03

    Buna!
    Am un perus de vreo luna si jumatate si de aproximativ 2 saptamani are diaree. (face ceva alb in mijloc si in rest ceva verde cu putina apa). Ce as putea sa ii dau? Este bun diropur? Am mers la toate farmaciile veterinare din Buzau si nimeni n-a stiut sa ma ajute.Mi-au spus sa ii dau antibiotic…. Am sunat si la o clinica si mi-au spus sa nu-l duc ca nu ii fac nimic , decat sa-i dau ceai de menta cu musetel , antibiotic si vitamine. :(. Sa i le combin pe toate? Ceaiul cu antibiotic (enrofloxacina am) si 2-3 picaturi de vitamine? Perusul este destul de vioi: zboara, mananca , mai ciripeste din cand in cand insa are problema cu diareea si din cand in cand scutura din codita si ii tremura aripioarele si le scutura.
    Multumesc

    Răspunde

    • kos
      mai 14, 2013 @ 13:08:26

      Adyna ! enrofloxacina din cate stiu eu este pentru animale si cel mult pentru gaini ,curci si se dizolva 1ml./2 L repet -LA PASARI MARI ! de exemplu cainii pana intr-un an nu au voie,dar perusii de 1,5 luni 🙂 iti dau aici prospectul in linkul acesta http://farmavet.ro/enrofloxacina-10,p-43.html poti incerca daca gasesti ,,SERA Diropur W 50 ml – contra diareei la pasari ” . info . despre produs: http://www.shopmania.ro/produse-pentru-animale-de-companie/p-sera-diropur-w-50-ml-contra-diareei-la-pasari-20880788 insa in cazul tau , eu cred ca i-ai dat probabil fructe sau salata prea multa, sau probabil apa de la robinet , ceea ce nu ar trebuii , doar apa plata schimbata zilnic, Dupa cum ai descries.. nu cred ca trebuie sa te sperii , ci ai putea incerca mai intai cu ceaiuri si vitamine, daca in 3-5 zile nu se amelioreaza poti incerca DIROPUR sau chiar un antibiotic cu spectru larg. dar foarte mare atentie la dozaj . ( ce am scris aici este parerea mea personala si nu sunt doctor ,doar iubesc perusii si am perusi de vreo 10 ani) succes!

      Răspunde

      • Casa cu perusi
        mai 17, 2013 @ 13:33:50

        Multumim Kos, sunt bine venite sfaturile.

      • Adyna_Radu
        mai 17, 2013 @ 16:35:06

        Buna! I-am dat de 3 zile enrofloxacina (3 picaturi in apa de baut) , ceai de menta cu musetel si vitamine. Nu mai face asa apos, dar e in continuare verde.Prooblema este ca e apatic si nu mai are putere sa zboare ca inainte. Pare anemic. I -am dat apa plata pana sa ii dau ceai si fructe nu i-am dat deloc decat de 2-3 ori morcov nefiert (de 2-3 ori intr-o luna).Azi am luat diropur si am inceput sa ii dau.Sper sa se faca bine. Si eu il iubesc foarte mult (am mai avut doi care au trait cate 2 ani) de aceea sunt ingrijorata de starea lui.

      • Casa cu perusi
        mai 20, 2013 @ 12:21:40

        Adina, gaiantul verde inseamna organe interne bolnave. Fara un veterinar specializat, perusul tau are slabe sanse… imi pare rau ca sunt atat de severa in exprimare, dar nu vreau sa iti faci mari sperante si sa suferi. Si, apropos, perusii dinainte care au trait 2 ani, cred ca au avut si ei mari probleme. Un perus sanatos tb sa traiasca in captivitate 6, 7 sau chiar 8 ani, in conditii optime.

    • Casa cu perusi
      mai 17, 2013 @ 13:30:46

      Adina, in mod sigur perusul are o infectie, probabil la stomac sau caile renale, de aici vine culoarea verde. Tb antibiotic, dar solubil si bine dozat pt gramajul corpului lui, nu ii da dupa ureche. Cauta un vet mai bun in Buzau sa te ajute.

      Răspunde

  34. pop jenica
    mai 30, 2013 @ 11:06:35

    Buna ziua,
    Am un perus de 8 ani,de aproximativ 2 saptamani are diaree,frisoane .
    am fost la veterinar mi-a dat o punguta cu vitamine si cam atat.mananca „kiki” dar nu mai este ea.de ieri am observat k i sa umflat putin o parte de langa burtica.va rog ajutati-ma.multumesc

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      mai 30, 2013 @ 12:49:37

      Buna Jenica, imi pare rau ca ai probleme asa mari cu perusica ta. Problema indica o infectie care probabil a prins deja intregul organism, daca are frisoane. are nevoie de antibiotice, tb sa mergi la alt veterinar care sa se priceapa mai bine si sa te ajute. eu nu sunt veterinar si nu iti pot recomanda nimic, doar pot sa iti spun ca e grav si are nevoie de tratament.

      Răspunde

  35. pop jenica
    mai 31, 2013 @ 12:12:07

    Buna ziua
    Multumesc pt raspuns.
    Vroiam sa va spun k am fost la un alt veterinar,mi sa spus k are burtica umflata pt k ar avea un ou in burtica,ea neavand niciodata un mascul.mai mi-a spus k trebuie sa ma duc sa ii faca un chiuretaj.se poate aceasta interventie ?va rog ajutati-ma sunt disperata deoarece sunt singura la parinti,iar „kiki” mia fost k o sora.multumesc

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      mai 31, 2013 @ 12:16:42

      Buna Jenica, peruselele pot face oua chiar daca nu au un partener mascul. Este adevarat ca sunt situatii in care un ou se poate bloca si este nevoie de interventie chirurgicala, dar ma indoiesc ca veterinarii de la noi au suficienta experienta pt asa ceva. De obicei, cand se incearca acest lucru, sunt sanse mari ca perusica sa moara in timpul operatiei. De cand are perusica burtica umflata? De obicei, dureaza cam 3 saptamani pana depune primul ou din momentul in care el incepe sa se formeze… in locul tau eu as mai astepta 2, 3 zile, sa speram ca il elimina singura. Daca vezi ca situatia se inrautateste, mergi la acest vet. din pacate, sansele ei de supravietuire sunt mici, fie care are ou, o tumora sau o infectie grava… urmareste perusica si la primul semn ca situatia e mai rea, mergi la vet, cel putin va incerca sa faca ceva…

      Răspunde

    • kos
      mai 31, 2013 @ 13:11:40

      imi pare rau Jenica pentru ca perusica ta se confrunta cu asa ceva. daca este un ou si e pentru prima data e posibil sa il scoata mai greu ,dar in mod normal ar trebuii sa il scoata. raspunsul dat de ,,Casa cu perusi” este adevarat si cred ca e complet ,dar pentru ca eu am avut un perus mascul care se numea tot Kiki si a avut cam aceiasi problem as vrea sa iti spun ce s-a intanplat : La doi ani si jumatate a aparut o unflatura la burtica ,medicul vet. mi-a spus ca ,,E condamnat” ! nu putem crede deoarece era ca ca un copil vorbea foarte mult cu noi ,ba chiar credem ca comunica ,deoarece supune cuvite la timpul potrivit ,el le asocial cu starea de moment ,era un dragalas. dupa 6 luni am mers la un alt veterinar I-am facut si ecografie si l-a operat gasindui o infectie ,dar dupa cateva luini a reaparut la aprox. 1,5 ani o alta interventie ,de data aceasta nu mai era infectie ,erau bucata de carne ,cred ca era tumora ,la cateva luni a reaparut ,a treia ora l-a opera avea 5 ani si am sperat ca nu o sa mai apara ,dar iaras a aparut (el avea dor uneori zile cand se simtea ra) l-am lasat mai mult de aceasta data deoarece imi era mila sa il duc iar si a crescut f. mare incat dr. a zis ca nu crede ca mai poate sa il salveze.,sau se saturase de mine si de kiki. s-a apucat de el si I-a facut o injectie in burtica apoi la taiat putin mai jos de unflatura (nu stiu de ce ) mi-a zis ca a simtit ca e tare si acolo ca el crede ca e metastaza (desi perusi nu fac metastaza deoarece nu au glande endocrine ca si omeni) . e clar ca nu mai vroea sa se conplice. I-am zis sa-l eutanasieze ca nu vreau sa-l mai vad suferind si mi-a zis ,,atunci hai sa mai incercam daca oricum o sa moara „si l-a taiat si I-a scos ca o bila de carne cat o nuca mai mica, insa el arata saracul ca un peste fara intestine, in acel momen m-am uitat la el el inca se mai uita la mine cu ochisori mari deschisi ,ca si cand mi-ar zice ceva si I-am zis sa-l injecteze sa moar ! si in 10 secunde sa intors dr. spre mine si mi l-a dat mort ! am plecat cu el acasa dar cu greu am vazut drumul din cauza lacrimilor desi conducem o masina ,l – am ingropat intr-un loc frumos dar si acum dup 3 ani ma doare foarte mul cand ma gandesc la el . a fost practic un membru al familiei il regret cred ca pentru todeauna insa a trai 6 ani !

      Răspunde

  36. pop jenica
    iun. 01, 2013 @ 09:13:22

    buna kos,
    Am plans cat timp am citit mesajul de la tine,multumesc frumos.Vroiam sa te intreb unde ai fost k Kiki?la ce veterinar?adresa te rog.sunt disperata am fost ieri la facultatea de medicina si nu m-au putut ajuta k Kiki,nu stiu pe unde sa ma mai duc.
    Nu ma ajuta nimeni cu nimic..te pup.Imi pare rau pt Kiki:((

    Răspunde

    • kos
      iun. 01, 2013 @ 17:06:38

      Buna Jenica .
      multumesc ca ai citit despre kiki , puiul meu ! Sunt foarte multe de povestit despre el , insa sunt doar amintiri. problema cea mai grava e perusica ta . eu sunt din Constanta (bine te cred ca te-ai duce la capatul pamantului sa o faci bine) nu mai am numarul dr. care l-a operat pe kiki deoarece ultima oara cand la operat si dupa cum stii a murit ,m-am suparat pe el si de atunci nu am mai vrut sa-l vad ,desi daca stau bine sa ma gandesc el mi l-a tinut in viata trei ani jumatate. ,cabinetul se afla pe str. Strada Barbu Ștefănescu Delavrancea, colt cu Soveja. intri pe google / maps, apoi copiezi aceste coordinate si le pui mai jos unde scrie google, nu sus in bara si klic cautare :
      44.190621,28.625017 eu il cunosteam pe finul lui care are un cabinet in LOC.lumina , care de altfel i-a facut ecografia la inceput cand avea inceputul infectiei si mi-a zis ca e o formatiune nodulara de 13/8 mm. dupa am mers la dr. din constanta (nasul lui )care mi-a dat in doua serigi antibiotic si vitamine .apoi mai tarziu l-a taiat si I-a scos infectia dupa ce s-a facut mai moale acea unflatura.
      Ce pot sa spun,e un dr. priceput dar si el mi-a spus ca nu sun conditi pentru astfel de operati care ar trebuii facute la microscop si cu asistenti seriosi. Mi-a povestit ca au vrut sa faca o ehipa si sa opereze pasari,candva au operat un soim ce trebuiau sa intevina asupra unui organ intern , cand erau in mijlocul operatiei ,asitenta a inceput sa rada… apoi concentratia nu a mai fost aceasi .. dupa o luna pasarea a murit. Am mai vazut un cabinet cu un dr. mai tanar care am vazut ca se inplica la fel si la pasari mici are cabinetul vizavii de BILA la trecerea de pietoni de langa sensul giratoriu C-ta str.Mangaliei aproape de gara. nu stiu ce sa iti mai zic..cauta doar cabinete particulare nu de stat ca alea nu sunt interesate. iti doresc mult succees ! ( un lucru e clar . in cea mai mare carte care exista scrie: INTREAGA CREATIE GEME -de dure) din cauza ca omul s-a jucat cu aceasta specie pentru a o diversifica prin diferite incrucisari . este o specie cu o imunitate foarte fragiala dar sunt frumosi si destepti . poate totusi perusica ta o sa mai triasca pentru ca ei dca nu s-ar inbolavi ar putea sa ajunga si la 14 ani (am vazut pe cineva care il avea) , maximul in general ar fi 12 in captivitate si 18 in mediul lor.

      Răspunde

  37. pop jenica
    iun. 03, 2013 @ 09:09:45

    Buna Kos
    Iti multumesc din suflet pt raspuns.
    Sunt din Bucuresti,distanta foarte mare:((
    Mi-am pierdut orice speranta,tot sper sa-si revina dar este din ce in ce mai rau.Acum a scapat de diaree dar in schimb face foarte tare si ca si dimensiune.Sta infoiata si intr-un colt.De cantat nu mai canta iar de mancat foarte putin.Tratament ii dau in fiecare zi,in zadar.:))

    Răspunde

    • kos
      iun. 03, 2013 @ 20:26:53

      buna jenica! imi pare sincer rau ,stiu ce inseamna sa-ti fie bolnav perusul de care te-ai atasat atatiea ani de zile ! vezi acum daca face excremetele prea tare probabil are nevoie de putina hrana si cu salata verde ,mar.legueme- fructe- sa nu se constipe(putina). poate totusi o sa iti mai ofere o perioada de bucurie ! si vorbeste cu ea . o ajuta foarte mult cand stie ca are pentru cine lupta! 😦
      multa sanatate ii doresc !!!

      Răspunde

  38. Alina
    iun. 29, 2013 @ 11:54:57

    Buna ziua! M-ar interesa sa-mi spuneti ce diagnostic credeti ca are perusul meu,din ceea ca va spun: are o usoara diaree,inchide ochii mai tot timpul…in rest e ok,bea,mananca. A trecut printr-o perioada in care i-au cazut penele. In rest nu am avut probleme cu el,are 2 ani. Multumesc!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      iul. 03, 2013 @ 14:38:32

      Alina, eu nu sunt veterinar sa dau diagnostice. Asta se poate face in urma unor analize ale gainatului si cu o consultatie la un vet care se pricepe la pasari exotice. Poate fi orice, de la megabacteria, paraziti intestinali…

      Răspunde

  39. victorgabriell
    iul. 18, 2013 @ 06:54:53

    Buna ziua! Am si eu un perus care este bolnavior. Are diaree, sta suparat, si vomita. Am vorbit cu Dr. Tudor si este sigur ca este vorba despre o infectie digestiva.(Nu sunt din Bucuresti, am facut la mine in oras o analiza la fecale si nu a iesit nimic, dar Dr. Tudor este sigur ca are o bacteri mica, altfel ar fi fost sanatos. Mi-a spus sa-i dau Spectam diluat cu ser fiziologic) As vrea sa stiu cu ce se mai trateaza infectiile digestive. Va multumesc anticipat!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      iul. 18, 2013 @ 15:11:30

      Buna Victor, eu nu sunt vet sa iti indic tratamente, dar te pot sfatui sa fii atent ce concentratie de spectam ii dai, cum il diluezi si sa ii faci si ceaiuri de sunatoare sau musetel, diluate cu apa minerala plata, in care poti picura putin otet de mere bio.

      Răspunde

      • victorgabriell
        iul. 19, 2013 @ 07:12:30

        Multumesc! Spectam il diluez 2 ml cu 3 ml ser(cum mi-a recomantat Dr. Tudor), dar voiam sa mai stiu si alt tratament pentru ca mi se parea ca e mai rau. Mai tarziu am citit pe Interent ca asa face Spectamul, isi face efectul si reactioneaza cu bacteriile. Sper sa fie asa. Multumesc mult! O zi buna! 😉

  40. vio
    iul. 24, 2013 @ 18:29:21

    CU PARERE DA RAU. Am ajuns la concluzia ca perusi sunt lipsiti de o supravegher medicala adegvata deoarece veterinai nu ii interseaza UN PERUS care costa 50 lei si tratamentul 5-10 lei .Nu ii intereseaza deoarece se castiga putin mai degraba tund un caine, castreaza o catea – ei pot costa intre 500-2000 si poate cere mai mult pt. o interventie! la urma urmei totul se rezuma la bani . eu as fi fost dispus sa plates ca si o inteventie la o vaca pentru perus, dar sa isi dea interesul !!! pacat de acest puii frumosi ,inteligenti chiar, ecunoscatoridar si foarte firavi !:(

    Răspunde

  41. Rez Andrei
    iul. 28, 2013 @ 08:37:48

    Buna Ziua!
    Am cumparat in urma cu patru zile un perus.De trei zile face gainat verde si moale.
    Mancarea este de la VitaKraft si este Junior. Ii dam sa bea apa plata.
    Ce ma sfatuiti sa fac?
    Cu stima Andrei Rez

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      iul. 29, 2013 @ 12:42:02

      Andrei, de obicei in primele zile de frica perusii fac mai moale si mai verde, dar daca bobita de gainat sa intareste si se inegreste, avand un punct alb in mijloc e totul ok. Incearca sa iei hrana Versele Laga, eu am fost dezamagita si de Vita Kraft in ultima vreme, nu mai au seminte la fel de curate si rotunde ca inainte.

      Răspunde

  42. Seb
    aug. 06, 2013 @ 04:49:24

    Buna
    Ca la mai toata lumea de pe aici si perusul meu are de ceva timp diaree, are placitutele verzui si cu ceva apa imprejur, mai rau e ca de la un timp a orbit.
    Daca a reusit cineva sa rezolve problema asta, dati-mi si mie un sfat ceva.
    Momentan i-am dat vitamine in apa.
    De mincat maninca, cunoaste cusca si se catara pina acolo…

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      aug. 06, 2013 @ 10:34:36

      Problemele perusului tau indica o boala sau chiar mai multe in stare avansata. Ar fi bine sa vorbesti cu un vet specializat, pe net nu vei gasi niciodata nici sfaturi practice, nici tratamentele cele mai bune.

      Răspunde

  43. Seb
    aug. 06, 2013 @ 12:25:16

    Buna
    Asa e, dar problema majoritatii detinatorilor de perusi e ca la noi in tara nu prea sunt specialisti in pasari exotice.
    Am fost astazi la mai multe cabinete veterinare si mai toti au recunoscut ca nu stiu ce sa-i faca, ca ei nu au unvatat de asa ceva si ca se vor interesa…
    Intr-un final mi-au dat ceva pentru burtica ce contine si putin antibiotic…
    De pe alte situri straine de specialitate am aflat ca se fac si vaccinuri la aceste pasari, vaccin ce este de fapt o picatura pusa un ochi.
    Dumnezeu cu Mila…

    Răspunde

  44. Marian
    aug. 27, 2013 @ 16:26:22

    Buna
    Am si eu o intrebare ! Perusul meu are diaree si sta umflatin pene in fata oglinzii . Nu mai mananca nu mai bea apa . Va rog un raspuns urgent !!
    Va multumesc !!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      aug. 28, 2013 @ 14:51:09

      Marian, perusul e sigur bolnav, tb sa mergi la un vet. Poate fi o infectie, poate fi o indigestie sau ceva mai grav… un vet specializat pe pasari te poate ajuta, macar sa incerci sa faci ceva pt el.

      Răspunde

  45. katrine
    sept. 11, 2013 @ 19:27:09

    Buna , ma numesc Katrine am 2 perusi Kitty si Roco ii am de 2 zile nu mananca nu bea decat in prima noapte se urca pe bari inca nu le-am dat drumul din cusca dar incerc sa ii invat cu mine cateodata fac excremente moi alb cu verde .
    Asta inseamna ca au diaeere

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      sept. 12, 2013 @ 12:33:56

      Katrine, abia ai luat perusii si au nevoie de o perioada de acomodare, sa se obisnuiasca cu casa si cu tine. Fii blanda cu ei, vorbeste cu ei, dar nu incerca sa ii prinzi in mana sa ii stresezi. De frica, multi perusi fac la inceput placintutele alb cu verde, dar in 2, 3 saptamani, daca le iei hrana de calitate, tb sa devina maronii sau negre. Important e sa le dai seminte de calitate, sa aiba mereu apa curata zilnic si curatenie in colivie. Pe masura ce incep sa se obisnuiasca cu tine, le poti da drumul prin camera, fiind liberi vor fi mai tentati sa se apropie de tine. Pe blog gasesti o multime de sfaturi sa te imprietenesti cu ei.

      Răspunde

  46. katrine
    sept. 12, 2013 @ 15:20:22

    Va multumesc pt raspuns, azi am obsrvat ca penele de la fund :-D, excremnte si l-am curatat , sper sa nu-l stresez prea rau .

    Răspunde

  47. Puffy si Diana
    oct. 03, 2013 @ 06:51:27

    Buna ziua! 🙂 am un perus mic,care are diaree si nu stiu ce sa mai fac..i-am dat ceai de menta,i-am dezinfectat colivia,i-am schimbat mancarea..deja este asa de 2 zile si nu sunt sigura daca ar trebui sa vizitez un veterinar din moment ce am mai avut 2 papagali care au murit in mana veterinarului.. :(.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      oct. 07, 2013 @ 15:21:01

      Diana, imi pare rau… probabil este o problema destul de dificila, care necesita tratament. cu ceai nu cred ca trece, decat daca era o simpla indigestie. daca diareea continua, e infectie si e nevoie de tratament.

      Răspunde

  48. Ana
    dec. 02, 2013 @ 17:55:33

    Bună! Ar însemna mult dacă aş găsi un răspuns pentru întrebarea mea.Am doi perusi baiat si fata:fata are in jur de 8 ani si baiatul implineste 4 pe 23 decembrie.In ultimul timp am observat ca baiatu sta suparat jos in colivie si m+am ingijorat am incercat sa ma informez si am auzit ca e bun ceai de izma si funze de menta si i-am dat cica pentru diaree ca s-ar putea sa aiba diaree insa nu era cufurit si gainatul nu era lichid si mama mea i-a dat vitamine si si-a mai revenit putin insepuse sa cante sa se joace . Insa acum iar sta suparat si gainatul ia o nunat de verde inchis si mama mea mi-a zis ca s-ar putea sa fie de la fiere ca ea lucreaya la o avipola si mai stie de pasari . Ce sa fac? la veterinar nu prea ma prin regiune si mama mea nu prea vrea sa auda de veterinar…din motive diferite dar nu cred ca pentru grija perusului. Dar poate stiti voi ce ar trebui sa-i fac nu vrea sa-l pierd mi se rupe sufletul cand il vad asa

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      dec. 04, 2013 @ 11:36:00

      Buna Ana, gainatul verde inseamna intr+adevar probleme cu ficatul, sistemul excretor sau chiar o tumora. Probabil, e vorba de o boala grava a unui organ intern si tb intervenit cu tratament adecvat. Consultatia perusilor si tratamentele de obicei sunt foarte ieftine, important este sa gasesti un vet priceput la pasarile exotice si la papagali, care au alta constitutie decat pasarile de curte sau porumbeii. Daca nu are diaree, ceaiul de menta nu este indicat, deoarece va provoca constipatie si pasarea va avea dureri si va muri curand. Mai bine pune+i ceai de galbenele diluat cu apa minerala plata, usor indulcit cu un strop de miere, pune vitamine speciale pt papagali in acest ceai si hrana de calitate. Daca este bolnav ficatul, sunt sanse mici sa se mai vindece fara tratament.

      Răspunde

  49. Cristian
    apr. 24, 2014 @ 12:53:03

    Perusul meu,roco,face caca verde inchis spre negru si este foarte apos,acesta este linistit,el mai mereu zbura,canta si se juca acum sta trist,ce trebuie sa fac?

    Răspunde

  50. Bianca
    apr. 28, 2014 @ 16:33:02

    Buna imi poate spune cineva doza de administrare de DIROPUR la o adapatoare de 50 de ml. multumesc

    Răspunde

  51. Denis
    mai 09, 2014 @ 12:51:32

    Buna! Stiu ca este vorba despre perusi,dar de o saptamana mi-am luat o nimfa…si de cateva zile statea mai zgribulita si nu prea urca pe bete..azi statea doar jos si nu misca.Inca traieste. Ce sa fac cu ea? 😀

    Răspunde

Lasă un răspuns către Irina Anulează răspunsul