Intoarcerea puiului ratacitor

Puisorul nostru de vrabiuta a crescut, este un mancacios si un scump. S-a atasat de noi si, de cate ori ma odihneam pe canapea sau pe fotoliu, era nelipsit pe mana mea sau pe umarul meu unde isi facea culcus la caldurica. O alintam Cipi, primea bunatati de tot felul, seminte, nuci, miere, viermisori, iar dimineata imi luam cafeaua intotdeauna cu ea alaturi A crescut frumos in ultimele 3 luni de cand statea la noi, avea tabieturile ei, cate o baie dupa amiaza si somnic dulce in cortul ei de plus,  hrana la discretie si joaca… dar chemarea soarelui si a libertatii a fost mai puternica. Sambata, cand vrabiutele galagioase de afara au venit la balconul nostru pentru portia obisnuita de seminte, Cipi a crezut ca este suficient de puternica sa fata fata lumii de afara si a plecat cu ele. A zburat in primul copac, din creanga in creanga, nesigura pe ea.

pribeaga 1

Cipi, in copacul din fata balconului

Este in perioada in care isi schimba penajul si penele mari din aripioare sunt abia niste cioturi. Am strigat-o sa vina inapoi, s-a uitat la mine lung, dar a zburat dupa celelalte vrabii. Sincera sa fiu, nu credeam sa o mai vad vreodata. Stiam ca va veni momentul despartirii, este firesc sa plece in lumea ei, dar simteam ca nu e pregatita. A ramas peste noapte afara, cine stie pe unde, desi am strigat-o adesea de la balcon sa se intoarca.

 

pribeaga 3

Ma priveste lung, stie ca o chem in casa, dar zboara mai departe

Isi cunoastea numele, iar in casa, ori de cate ori strigam Cipi, zbura spre mine sau isi facea aparitia din ascunzatorile ei preferate. Imi luasem gandul ca o voi mai vedea…

pribeaga 2

Cerceteaza atenta o scorbura

Dar duminica dimineata am avut parte de un miracol! Inca de la ora 7, am iesit sa le dau vrabiutelor de afara seminte si o cautam din priviri printre celelalte. Am scos pe pervaz cortul ei verde in care dormea in fiecare seara si am strigat-o usurel… Ce minune si ce bucurie, cand am vazut-o aterizand pe cort, venind la seminte si apoi direct spre mine. A intrat in casa firesc, de parca asa fusese obisnuita de cand lumea, sa intre si sa iasa pe geam cand vrea ea!!! Micuta de Cipi, ce noapte cumplita avusese. Era rupta de somn, de foame si de sete.

pribeaga 4

Inapoi in casa, pe ghiveciul cu violete. Are o mutrita de mai mare mila!!! Obosita si infometata, vine imediat la mine sa o ingrijesc

Nici nu stia ce sa faca mai intai, sa manance, sa bea apa sau sa se culce, caci I se inchideau ochii de oboseala. Prima ei noapte afara in frig, in vant, cu zgomote periculoase din toate partile… Cred ca s-a ghemuit mititica sub niste frunze si a asteptat ingrozita sa se faca iar lumina si sa isi caute casa.

A venit acasa, a intrat in camera ei calda, a mancat cat 10 vrabiute la un loc si a dormit dusa… apoi a facut o baie si iar a dormit.

pribeaga 5

A facut baie si se pregateste pentru un somn lung!

Duminica si luni, am tinut geamurile inchise sa se intremeze… a stat bucuroasa langa noi, alintata si rasfatata cu gustarele delicioase. Dar azi, cand ziua a inceput cu un soare atat de stralucitor si cu un cer atat de senin, chemarea libertatii s-a auzit din nou si Cipi a plecat! Ma rog in fiecare clipa sa fie puternica si sa supravietuiasca. Pe pervaz pun seminte in speranta ca isi va aduce aminte de casa in care si-a trait primele luni de viata si de oamenii care o iubesc. La noi, va gasi mereu hrana si apa si adapost. Dragul meu pui ratacitor, sper ca Dumnezeu sa te aiba in paza si sa fii ocrotita de toate relele!!!

5 comentarii (+add yours?)

  1. Andrei
    Sep 11, 2014 @ 09:59:50

    Salutare,

    Nu am mai trecut ceva vreme pe aici, am avut nevoie de timp sa imi revin dupa pierderea micutului meu. Desi au trecut 2 ani, inca ii tin jucaria preferata langa tastatura, asta ma face sa-l simt aproape de mine, nu cred ca il voi uita vreodata.

    Cred ca vrabia s-a descurcat, sunt pasari comunitare din cate am observat sunt rezistente. Ador vrabiile , pe pervazul de la fereastra am o tavita in care pun zilnic grâu si vin vrabii si gugustiuci si se hranesc. Acum cu perioada de inmultire care a fost, veneau parintii si puii, atat vrabii cat si gugustiuci. E o placere sa observi niste pasari salbatice atat de aproape, mai mult, o pereche de gugustiuci s-a facut stapana pe locul de hranire si ii goneste pe ceilalti. Au devenit curajosi, mi-au mancat din mana , au niste ochi rosii foarte frumosi.. Aveam la un moment dat 6 perechi de gugustiuci care asteptau sa se hraneasca, pe balcon :)) , un adevarat stol. Imbucurator sa vad ca nu sunt singurul, ceilalti vecini care au vazut gestul meu au inceput sa puna si ei pe pervaze graunte, paine faramitata. Este un vecin care tot ca mine, pune zilnic grau pe pamant, langa bloc, mai am o vecina care hraneste zilnic cainii comunitari , am in jurul meu cativa oameni de treaba care au pasiuni similare cu ale mele 🙂 . E foarte frumos.

    Răspunde

  2. daniel
    Sep 19, 2014 @ 05:47:43

    adina te rog ajuta ma ! perusul meu are piptul mai mereu umflat nu penele si pieptul si mananca enorm de multt!ce sa fac ?

    Răspunde

  3. daniel
    Sep 19, 2014 @ 05:48:56

    pieptul scz

    Răspunde

  4. Luiza
    Ian 17, 2015 @ 10:18:47

    Daniel,incearca sa o intrebi pe facebook prin mesaj,daca nu ti-a raspuns aici.

    Răspunde

Lasă un răspuns

