Surprize fericite și nefericite

Scriam mai devreme că am adoptat un Ricuță… părea băiețel când îl urmăream în magazin… După câteva zile acasă, ne-am convins că este fetiță, ca atare a fost botezată Pișcoțica Țiți. Cum ne-am dat seama?

ricuta tutu

– cera din jurul nărilor s-a albit,

– nu cânta, doar țipa cerând atenție,

– comportament capricios, vrea să fie șefă peste toate cutiuțele cu mâncare și mai întâi mănâncă ea, apoi îl lasă și pe Bobiță,

– nu în ultimul rând, după ce Bobiță s-a ținut la distanță câteva zile, a început mai apoi să o alinte și să-i dea de mâncare…

Se jucau împreună, zburau prin toată camera, treceau pe la toate jucăriile, se pupau și își curățau unul altuia penele… eram bucuroși să îi vedem atât de activi și de fericiți… dar, de marți Pișcoțica a dar semne de boală. Plăcintuțele ei au devenit brusc apoase și galbene. Am ajuns imediat la veterinar și am primit un tratament activ pe un spectru larg de bacterii… sper din tot sufletul să o ajute.

Ricuta in stanga, Bobita in dreapta

Piscotica in stanga, Bobita in dreapta

Din păcate, a trebuit să îi închid în colivii, am dezinfectat totul foarte bine, am spălat cu apă caldă și îi țin închiși, ca Bobiță să nu se îmbolnăvească și el. Atmosfera din casă e destul de tensionată, iar perușii mă ceartă.

Pișcoțica este încă vioaie, mănâncă bine și bea din apa cu tratament. Ciudat este că noaptea plăcintuțele ei sunt perfect normale, negre, cu centrul alb, încolăcite ca la carte… ziua, cum bea apă, face găinațul apos și galben. Pare să fie afectat pancreasul sau stomacul de o bacterie nenorocită. După examenul clinic, veterinarul s-a arătat sceptic, mi-a zis că era deja bolnava când am luat-o, că a mai fost ținută pe tratament înainte, care a avut un efect de scurtă durată, dar boala a revenit… Sute de peruși pleacă bolnavi din aviare și din  magazine… nu degeaba critic eu crescătorii de ocazie, interesați doar să facă bani de pe urma păsărilor exotice. În mod normal, un peruș trebuie să ajungă la vânzare cu un certificat de sănătate eliberat de un veterinar competent, și cu o scurtă informație despre hrana cu care este obișnuit.

Dacă cineva mă poate ajuta cu un sfat privitor la starea perușelei mele, rămân profund recunoscătoare!!!

29 comentarii (+add yours?)

  1. Nicol
    Ian 30, 2014 @ 00:16:58

    Draga Adina,
    Iti urmaresc de mai multa vreme blogul care este o incantare si pentru care te felicit. M-am bucurat mult sa vad ca ai reusit sa iti iei alti perusi (si eu am doi si stiu ca viata e mult mai trista fara pufosii astia frumosi) si imi pare foarte rau sa citesc acum ca Piscotica are probleme. Ma intreb daca nu i-ar face bine si un tratament cu argint coloidal. Am citit despre el pe net si exista declaratiile unor persoane care spun ca a fost foarte eficient. Voi adauga mai jos doua link-uri unde vei afla mai multe despre el, dar nu sunt singurele siteuri. Tin pumnii sa se faca bine perusica si sa citim in continuare despre nazdravaniile ei. Sanatate multa!
    http://salutifer.ro/utilizarea-argintului-coloidal-pentru-animale/
    http://talkbudgies.com/showthread.php?t=29465

    Răspunde

  2. luiza
    Ian 30, 2014 @ 09:14:34

    Draga casa cu perusi,din cate am citit,ai spus ca face gainatul asa dupa ce bea apa,deci ar trebui sa ii schimbi adapatorul,poate sau depus bacterii,si,ar trebui sa ii dai apa in celalalt recipient nou,poate asta e problema,daca vezi ca face la fel,da-i niste ceai de menta sau galbenele cu un strop de zeama de lamaie dizolvat cu apa,pt ca poate are diaree.
    Sper ca ti-am fost de folos.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Ian 31, 2014 @ 15:16:07

      Buna Luiza, totul e f bine curatat si dezinfectat zi de zi in coliviile lor. Faptul ca face apos după ce bea apa este o problema medicala numita poliurie care are drept cauza probleme de ficat sau de pancreas… eu sper totusi sa functioneze tratamentul actual

      Răspunde

  3. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Ian 30, 2014 @ 10:34:47

    Am si eu o problema semanatoare si chiar nu inteleg care este problema…noaptea, seara si chiar in timpul zilei gainatii sunt perfect normali, negri cu centrul alb, marimea care trebuie, insa dimineata devin aposi si nu se schimba culoarea, dar sunt mult mai mari ca in rest, aposi si voluminosi, fara sa bea apa, fara sa nimic, cum mananca, cum se rezolva problema, dar nu inteleg de ce

    Răspunde

  4. Ani Dorothea Jorovlea
    Ian 30, 2014 @ 14:21:26

    Eu sunt curioasa la ce medic veterinar ai fost. Eu sunt din Bucuresti si merg la Tetravet la dnul dr Tudor Laurentiu care mi-a facut bine perusul de fiecare data..
    Sper sa se faca bine Piscotica, mi-e tare draga la fel ca toti ceilalti.
    Sa ne tii la curent. Bafta!

    Răspunde

  5. Alina Ion
    Ian 30, 2014 @ 14:27:18

    Si la mine se intampla la fel….Noa este cea mai sensibila cu stomacelul si de fiecare data cand manaca morcov sau bea apa rece imediat face moale……adica nici nu se vede partea verde a „placintutelor”, ci numai o urma alba intr-o picatura de apa….. acum aprox 3 luni cand am observat acest lucru, dupa cateva zile i se schimbase si comportamentul…. statea mereu zgribulita si parea obosita….am fost cu ea la vet si i-a dat un antibiotic care avea un gust oribil….m-am chinuit sa i-l administrez cateva zile si si-a revenit……dar si in prezent gasesc pe tavita coliviei urme albe de gainat fara partea verde…..problema e ca Noa nu pare singura care sa aiba aceasta sensibilitate si e greu sa-mi dau seama cu 4 perusi care-mi face moale si care nu…..oricum cand observ mai multe urme albe pe tavita le fac ceai de menta si par sa-si revina….dar ma enerveaza k nu e o solutie definitiva….in rest sunt toti mancaciosi si cu chef de joaca…..am sa-i separ la un momendat, iar la cei care imi fac moale, am sa le iau „placintutele” cu un betisor de urechi si o sa le duc la vet sa faca un examen parazitologic (cred k asa se cheama)….la vet-ul la care ma duc eu costa 50 lei 🙂

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Ian 31, 2014 @ 15:10:24

      Da, Alina, cel mai bine este sa se faca analiza gainatului, sa se vada exact ce tip de microb este. Eu nu am facut asa ceva, deocamdata veterinarul a zis sa incercam cu lincopsectin. sper sa fie ok!

      Răspunde

  6. raluca
    Ian 30, 2014 @ 14:31:10

    Buna!
    eu intotdeauna I-am tratat pe ai mei cu Tetraciclina de 250 mg – am citit intr-o carte speciala pt pasarile exotice mici ; desfaceam caseta si praful il dizolvam in ceva apa intr-un pahar – aici fiecare dupa apreciere – eu il faceam destul de concentrate, dar le puneam in recipientele de apa dimineata, cand plecam la lucru si seara cand veneam acasa , le spalam recipientul si le puneam apa curate, din sticla;pentru mine , una, tetraciclina este de aur! si luam in special de Antibiotica Iasi sau de Europharm! Sanatate multa tuturor!

    Răspunde

  7. stefania
    Ian 30, 2014 @ 16:43:39

    casa cu perusi,,am o intrebare:vam mai spus ca perusi mei au fost speriati de o pisica,acum si-au revenit dar unul dintre ei de cand i-am cumparat are piciorusele roz…dar unul dintre ele are in varf niste gri(sau cum sa zic o culoare normala).verisoara mea mi-a spus ca ar avea raie si pana sa chem un veterinar,as vrea sa ma ajutati.imi fac griji va dati seama
    p.s. am 11 ani…ador perusiii ❤ VA ROG SA IMI DATI UN RASPUNS CAT MAI RAPID!!!!

    Răspunde

  8. Stefania Voicu
    Ian 30, 2014 @ 16:44:29

    Buna,
    si mie era cat pe ce sa-mi moara o perusica si i-am dat lincospectin cu vitamine, dar direct pe cioc cu pipeta, nu in apa. Era in stare foarte grava, apatica si nu mai putea sa zboare, iar dupa ce am inceput tratamentul si-a revenit in 4 zile. A trecut deja jumatate de an si este in continuare foarte bine.
    Sper sa se faca bine si puisorul tau.
    Toate bune,
    Stefania Voicu

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Ian 31, 2014 @ 15:06:29

      Multumesc mult Stefania, lincospectin primeste acum si perusica mea si sper sa fie mai bine

      Răspunde

      • Bianca
        Feb 10, 2014 @ 15:46:46

        Buna!Am 2 perusi si am aceeasi probleme cu perusica mea ca si a ta -ziua face moale si noaptea normal. am incercat cu o gramada si cu Diropur dar nimic.Si am observat ca ai incercat LINCOSPECTIN si as vrea sa stiu daca a avut vreun efect

      • Casa cu perusi
        Feb 10, 2014 @ 21:32:37

        Bianca, nu eu am incercat cu Lincospectin, acest medicament a fost prescris de un veterinar, in urma unei consultatii. Perusica mea este bine acum, a facut 5 zile tratamentul indicat si diluat de veterinar, nu dupa ureche, si am continuat cu Diropur, care ajuta stomacul si rinichii sa isi reia functia dupa antibiotice si infectii. din fericire, nu mai da semne de boala, pare sa fie tot mai bine, mergi si tu la un vet.

  9. alexandra
    Ian 30, 2014 @ 20:26:30

    nu te gandi la ceva rau! trimitei Piscoticai numai ganduri pozitive.sigur nu se va intampla ceva rau!!nu te mai ingrijora!!totul va fi bine!se va rezolva ca la care!dar trebuie sa fii increzatoare mereu pentru ca se va face bine nu te gandi la ceva extrem de rau! se va face bine. Numai ganduri pozitive!!!trebuie sa-i trimiti!

    Răspunde

  10. Vali
    Ian 31, 2014 @ 12:31:01

    Si eu sunt un mare iubitor de perusi, am fost in tr-o situatie similara si puiuta mea de peste 8 ani a scapat acum de 3-4 ani de aceleasi probleme cu o medicatie de la farmacia veterinara.Am simtit durerea care apare in momentul cand un perus ne paraseste, dar trebuie sa tinem cont de metabolismul lor sensibil si chiar daca sunt ingrijiti exemplar evenimentele nedorite pot apare indiferent de varsta puiutilor….

    Răspunde

  11. Mircea
    Feb 01, 2014 @ 06:17:10

    Salut
    Te urmarim si noi dupa ce am primit in casa perusi. Trebuie sa spun ca am avut si noi pierderi din aceiasi cauza. In ultimul timp cand dau semne de diaree le facem ceai de mei. In general punem putin albastru de metil in apa lor de baut (numai apa plata). Se pare ca diareea este tinuta sub control cu aceste metode.

    Răspunde

  12. daniel
    Feb 03, 2014 @ 13:46:36

    cel mai bun e sa cumperi perusii de la crescatori sunt mai blanzi si sanatosii asta e parerea mea

    Răspunde

  13. daniel
    Feb 03, 2014 @ 13:48:15

    a si perusul meu uneori tremura nu ii este frica si nici frig si are coada scurta

    Răspunde

  14. Alexandra
    Apr 01, 2014 @ 18:01:15

    Buna,Casa cu perusi.Vreau sa-ti relatez o intamplare care s-a intamplat acum putin timp.
    Acum vreo 4-5 luni,Miţa mea a avut si un prieten.Il chema Blue.Blue avea o problema la burtica.Manca foarte des,din 10 in 10 minute.Am fost cu el la Vet si ne-a spus ca e bolnav de mult timp si i-a dat speranta de viata 1-2 saptamani.
    Dupa 2 saptamani,el a murit si Miţa a intrat intr-o depresie foarte grea:nu manca si nu bea apa.Statea acolo,intr-un loc si nu facea nimic,dar dupa vreo 4 zile si-a revenit si a inceput sa se comporte normal.Chiar ma mir ca a rezistat si sunt foarte bucuroasa!

    Răspunde

  15. costi
    Mai 20, 2014 @ 21:23:05

    Buna.
    Acum 2zile am cumparat un perusel alb.. Care in colivia din magazin era cam cel mai activ… Acum.. Este foarte tacut nu prea mananca nici nu prea bea apa..
    Dupa ce se mai obisnuieste o sa inceapa sa manance etc..
    Imi este frica sa nu fie bolnavior:((

    Răspunde

  16. Mary
    Mai 25, 2014 @ 06:48:50

    Buna ziua! Ma scuzati de deranj. Urmeaza ca in luna iunie sa.mi cumpar un perus englez, de la un crescator. Sta destul de departe si sunt nevoita sa merg cu metroul si o parte din drum pe jos. Intrebarea mea este, daca poate face fata caldurii, intr.o cutie speciala cu gauri, in care sunt pusi toti perusii la achizitionare. Si daca va face fata zgomotului din metrou… ma gandeam sa.i vorbesc, sau nu stiu ce ar fi mai bine. Ma puteti ajuta cu un sfat? Multumesc.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iun 02, 2014 @ 13:14:47

      Nu e nicio problema caldura, sa ai grija sa aiba cutia gauri, ar fi ideal sa pleci de la crescator cu taxiul pana acasa, pt ca mijloacele de transport in comun sunt traumatizante pt pasari

      Răspunde

Lasă un răspuns

