Numele peruşilor în diverse limbi şi traducerea lor

Latină: Melopsittacus Undulatus

Numele ştiinţific în latină înseamnă „papagal care cântă, cu linii ondulate“, referindu-se atât la trilurile peruşilor, cât şi la dungile negre de pe cap, care formează un model ondulat. Numele ştiinţific a fost preluat în multe alte limbi, în special în limbile de origine latină, precum franceza sau italiana, şi tradus ca atare. 

perusi creanga

Engleză: parakeet, shell parakeet, budgerigar sau budgie

Toată lumea ştie că micuţii papagali originari din Australia au fost botezaţi de englezi „budgerigars“, după numele lor iniţial, dat de aborigeni, „betcherrygah“, care înseamnă „bun de mâncat“. Din păcate, puişorii de peruşi erau o delicatesă în meniul aborigenilor, dar nu vă dau şi detalii despre modul în care îi găteau…

Franceză: perruche ondulée

Germană: wellensittich = papagal cu dungi

Finlandeză: undulaatti

Suedeză: undulat

Olandeză: zang parkiet = mic papagal cântător

Filipineză: maikling loro = papagal micuţ

Estoniană: viir papagoi  = papagal dungat

Italiană: pappagallino ondulato

Croată: tigrica = face referire tot la dungile ondulate de pe capul peruşilor

Catalană: periquito

Cehă: andulka vlnkovaná

Maghiară: hullámos papagáj

Poloneză: papużka falista

Turcă: Muhabbet kuşu

Rusă: Волнистый попугайчик (pronunţia relativă: volnistic păpugaicic) = papagal ondulat

6 comentarii (+add yours?)

  1. silvia
    Noi 30, 2013 @ 16:07:28

    Buna ziua. Din pacate acum cateva saptamani Coco a murit. :((. A fost cel mai destept perus al meu. Acum am cumparat alt perus ,dar este putin cam salbatic. El vrea mereu afara din colivie. Se urca pe lustra,iar cand vreau sa il iau se urca pe deget,dar dupa aceea fuge . Cum il pot invata sa tea pe deget fara sa fuga?

    Răspunde

  2. Emilia Diaconu
    Noi 30, 2013 @ 19:11:56

    Bunã! De foarte mult timp iti urmaresc blogul. TU m -ai ajutat mult cu perusii mei. Sper sa citesti acest mesaj.Poti sa trimiti poze cu coliviile perusilor tai ? Daca accepti trimite- le prin e-mailul meu, sau le poti pune pe blogul tau!
    Multumesc anticipat! :*

    Răspunde

  3. Anne
    Dec 25, 2013 @ 15:48:19

    Bună Adina!
    probabil cred că te-ai cam săturat de noi, neştiutorii ăştia care te stresăm şi te rugăm să ne dai sfaturi :))) dar ştim că tu eşti foarte bună în domeniul acesta, şi de aceea apelăm la tine, pentru că avem încredere. Uite, de data asta am venit şi eu cu o întrebare…sau două..
    Pe Coco am decis să-l bag în camera mea, pentru a petrece mai mult timp cu el şi pentru a fi la curent cu tot ce face, şi m-am gândit că dacă tot nu-i pot lua o pereche, măcar să-i ţin aşa, de urât. Însă atât eu, cât şi părinţii mei (acum că suntem în vacanţă şi concediu) stăm cam până la 12-1 dimineaţa, şi îmi e frică de faptul că el nu se va putea odihni corespunzător. Mă gândeam să-i pun ceva pe colivie seara, pentru a putea dormi liniştit. Ceva care să facă întuneric în jurul coliviei lui, ca să poată dormi. Dar dacă nu l-am obişnuit cu asta de mic, se va speria ? Sau sunt şanse să se obişnuiască ?
    Mulţumesc.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Ian 09, 2014 @ 21:44:31

      Buna Anne, nu stiu daca te mai ajuta raspunsul meu acum… va fi stresat la inceput de acoperamant, se va obisnui greu cu el, cel mai indicat este sa dai televizorul incet si sa stingi lumina, iar el va motai.

      Răspunde

  4. diaconucosmin
    Feb 09, 2014 @ 18:48:37

    Reblogged this on Diaconucosmin's Blog.

    Răspunde

Lasă un răspuns

