Cu Bobiţă, în excursie

Am vrut să fugim câteva zile de canicula din Bucureşti şi ne-am îndreptat spre Transalpina. L-am luat cu noi pe Bobiţă, să petrec cât mai mult timp cu el şi să nu îl las printre oameni străini. M-am gândit că într-o casă necunoscută şi înconjurat de persoane străine va fi mult mai stresat, decât dacă ar sta cu noi şi ar îndura un drum de câteva ore cu maşina. Şi sunt mândră de el… chiar a suportat cu bine drumul lung de aproape 5 ore….

La dus, a stat aproape neclintit pe jucăria preferată, scoţând din când în când sunete de nemulţumire. La întoarcere, era deja cumva obişnuit cu maşina, a mâncat în mers, s-a ciugulit şi a fost mai puţin stresat. Iar la cabana la care ne-am cazat în Rânca, a avut parte de privelişte de la geam, de linişte, căldurică (noaptea erau cam 10 grade afară, dar aveam căldură în cameră) şi de libertate pe timpul zilei să zboare în voie. Nu i-a plăcut, cu siguranţă, dar cel puţin a fost cu mine, m-a văzut în fiecare zi, mi-a auzit vocea, a fost alintat şi a primit tot felul de bunătăţi. Era nedumerit că ne-am schimbat casa şi, probabil, nu mai spera să se întoarcă în balconul lui uriaş, cu locuri de distracţie şi jucării colorate…

Bobita, la geamul pensiunii cu privire spre brazii plini de pitigoi si cinteze. Ciripea si el cand auzea celelalte pasari.

Bobita, la geamul pensiunii cu privire spre brazii plini de pitigoi si cinteze. Ciripea si el cand auzea celelalte pasari.

A fost incredibil de fericit la întoarcere… în primele clipe nu îi venea să creadă că e din nou acasă. Apoi, a început să zboare fericit peste tot, să îşi revadă locurile favorite.

Voi încerca să îl iau cu noi oriunde mergem în vacanţă pe distanţe scurte şi oriunde ştiu că avem parte de linişte şi de condiţii propice unei păsări de colivie. Am grijă să caut pensiuni fără câini şi pisici, camere spaţioase, vedere spre copaci şi, eventual, o curte verde, departe de şosea.

Nu lăsaţi peruşii singuri acasă când plecaţi în vacanţe! Faceţi tot posibilul să căutaţi o gazdă, să îi duceţi la bunici, fraţi, colegi, prieteni. Ei au nevoie de apă proaspătă în fiecare zi, de ocrotire şi de prezenţa oamenilor, altfel se sperie cumplit la orice zgomot, se simt vulnerabili şi stresul incredibil pe care îl suportă îi poate îmbolnăvi. În ultimă instanţă, rugaţi un medic veterinar de la cel mai apropiat cabinet să îi găzduiască în zilele în care plecaţi. Au apărut în marile oraşe pensiuni pentru câini şi pisici, când stăpânii pleacă în vacanţă… mi-ar plăcea mult să deschid şi eu o pensiune pentru păsările de colivie, dar spaţiul nu îmi permite. Oricum, important este să găsiţi o soluţie din timp şi să nu lăsaţi niciodată peruşii singuri pentru o perioadă mai mare de 3 zile. O noapte singuri pot suporta, dar mai multe… nu se recomandă!

16 comentarii (+add yours?)

  1. BuburuzaBia
    Aug 27, 2013 @ 14:54:23

    Nici Coco a mea n-a stat mai mult de o noapte singura sau doua maxim…am lasat-o pe balcon cu colivia ca sa aiba aer, lumina, sunete, ciripeli..mancare ,apa si m-am ingrijorat. Nu stii niciodata cand se poate intampla un incident neplacut. Sa se darame colivia, sa isi prinda gherutele sau mai stiu eu ce, perusii sunt pasari curioase si uneori pot fi destul de imprevizibili. Coco e deja batranica si cu toate acestea uneori face chestii la care nu ma astept :)) pe anga tabieturile ei de zi cu zi.

    Răspunde

  2. Ina
    Aug 28, 2013 @ 14:15:32

    Buna Adina,

    Ti-am simtit lipsa in aceasta perioada; ma bucur ca te-ai intors din vacanta , ca a fost frumos si ca Bobita s-a bucurat si el de privelisti noi.
    Cu drag,

    Ina

    Răspunde

  3. silvia
    Aug 30, 2013 @ 08:23:21

    Sper ca ai avut o vacanta frumoasa alaturi de prietenul tau Bobita.

    Răspunde

  4. anne
    Aug 30, 2013 @ 12:40:30

    Bună Adina!
    Ah,ce mă bucur să văd că postezi din nou! Ţi-am simţit lipsa,crede-mă,şi mi-a fost dor să citesc minunăţiile tale. Să nu crezi că exagerez. Eşti m-i-n-u-n-a-t-ă,şi punct :)). Mă bucur să văd că Bobiţă a văzut cum e să meargă în vacanţă,şi cu siguranţă va fi mai relaxat data viitoare. Sper că a fost frumos şi că va fi la fel şi data viitoare !!

    Răspunde

  5. Diana
    Sep 01, 2013 @ 11:13:56

    Buna ziua,
    Acum putin timp am ramas fara unul dintre perusii mei (cel mai mic,in varsta de 2 ani) . El a fost invatat tot timpul numai pe afara,inclusiv in libertate,in curtea mea(fusese un experiment mai vechi de al meu care se pare ca reusise). Ieri dimineata ,in timp ce iesisem afara ii lasasem inchisi in colivie(pisica noastra era libera). Pe scurt, perusul,vazand ca se apropie ora in care le dau de obicei mancare, reusise sa deschida usita de la colivie si sa iasa afara…fara sa observe ca pisica intrase pe geam si statea ascunsa sub pat 😦 Acum celalalt mascul ,in varsta de 7 ani a ramas singur si pare destul de abatut,il cauta peste tot si tresare la fiecare ciripit pe care-l aude.E a doua oara cand ii moare prietenul,si nu stiu daca ar reusi sa se acomodeze cu inca unul nou…E de felul lui mai morocanos,nu prea accepta alte pasari,in afara de cel mic ,pe care-l ingrijea ca pe puiul sau…
    Ce credeti,ar trebui sa-i fac cunostinta cu inca un alt perus si sa vad urmarile?

    Răspunde

  6. Andrei-Florentin Mocanu
    Sep 02, 2013 @ 06:44:59

    Salut!Este posibil ca perusi sa isi schimbe culoarea penajului?Deoarece mi se pare ca Rocky isi schimba culoarea din alb in turcoaz.Este posibi sau e doar o iluzie?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 02, 2013 @ 13:57:17

      Buna Andrei, nu este iluzie, la unele varietati incep sa apara pene colorate mai intens cu o nuanta care era ascunsa de culoarea dominanta. De obicei, se intampla in perioada de trecere spre maturitate.

      Răspunde

  7. Elena R
    Sep 11, 2013 @ 10:43:44

    Pentru ca tu ne bucuri mereu, azi am pentru tine o imagina care sper sa te bucure. https://i.chzbgr.com/maxW500/7585403136/h5CA15976/

    Răspunde

  8. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Sep 17, 2013 @ 14:59:42

    Buna Adina,
    Am fost cu Gogosica o luna la tara , iar acum ne-am intors. Pe cat de vesela era acolo, aici e stinghera, e sperioasa, parca nu ar mai cunoaste locurile in care a stat si inainte, mananca mai putin , e mereu in alerta, ca sa zic asa. ce as putea face ca sa o ajut?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 19, 2013 @ 15:16:06

      Gogosica sigur recunoaste locurile in care a stat inainte, dar are nevoie de o scurta perioada de reacomodare, sa fie sigura ca nu e niciun pericol. Este firesc sa fie speriosi cand le schimbi locatia.

      Răspunde

  9. Florentina Repede
    Dec 21, 2013 @ 19:07:10

    Buna
    experienta voastra in cresterea perusilor ma poate ajuta
    De Craciun plec in provincie o saptamana si iau si cei doi perusi cu mine in masina
    Aveti ceva sfaturi ca sa reduc cat se poate stresul calatoriei pentru pasari?
    Multumesc

    Răspunde

  10. Mara
    Iun 23, 2014 @ 12:05:19

    Buna

    Cand ai fost in vacanta cu Bobita,ai intrebat la receptie sau undeva daca poti sa iei si un perus cu tine?
    As vrea sa stiu pentru ca poate il voi lua si pe Mitica cu mine

    Răspunde

Lasă un răspuns

