Amintiri din vacanța pe Ceahlău…

Mâine dimineață aș vrea să ies cu o cafea pe terasa cabanei și să am în fața ochilor priveliștea norilor agățați printre brazi…

brazi si nori

așa începeau zilele frumoase de vacanță, la munte, pe Lacul Roșu…

lacul rosu

… unde am făcut primul popas de două zile, să ne bucurăm de prospețimea pădurii și de cântecul păsărilor.

eu lacul rosu

Rațe sălbatice, rândunele, pițigoi, codroși și o mulțime de gaițe… dintre toate am reținut silueta simpatică a unei codobaturi galbene…

codobatura galbena 1

Am plecat mai departe, spre Durău… în drum, peisajul de un verde crud, punctat de biserica albă și cântecele de rugăciune care se auzeau din deal mi-au înseninat ziua…

biserica pe deal

Și am ajuns la destinație, să pozez iar frumoasele stânci ale Ceahlăului în tot felul de ipostaze…

ceahlaul

În stațiune, o mulțime de păsări… binoclu să ai și răbdare, să le urmărești pe toate. Codobaturile abundau pe șosea, mai ales după ploaie, când le e mai ușor să găsească insecte…

codobatura alba 2

Spre apus, tot după ploaie, o codobatură galbenă mi-a stat la pozat mândră de frumusețea și cântecul ei subțirel. Se lansase într-un recital lung pe o creangă, la vedere către toată suflarea poianei.

 codobatura galbena 4

Sturzii cântători aveau deja pui măricei. Din păcate, unul dintre ei, prea mic să se descurce singur, plecase din cuib și abia reușea să-și găsească ascunzișuri prin tufișuri și grămezi de lemne, departe de ochii pisicilor. Sper că a supraviețuit.

pui sturz cantator

Pițigoii, o mulțime, mai mult îi auzeai decât îi vedeai, îi urmăream cu binoclul cercetând copacii din coajă în coajă. Am avut privilegiul de a vedea un botgros cafeniu, cu ciocul albăstrui, într-o livadă cu cireși. Dar a stat tot timpul ascuns printre rămurele și nicio șansă să-l fotografiez. Cănărașii ieșeau pentru o secundă dintre pomi, căutând insecte printre flori și ierburi. Doar codroșii mă ciondăneau ascuțit, să nu mă apropii de cuibul lor…

femela codros de padure 2

Spre sfârșitul vacanței, am numărat cuiburile de berze, în drum spre București… prin Neamț și prin Covasna… vreo 20…

barza hranind puii

Puii lor sunt mari de acum, în curând vor începe lecțiile de zbor să fie pregătiți pentru îndelungata și dura migrație de toamnă.

7 comentarii (+add yours?)

  1. Ina
    Iun 21, 2013 @ 06:08:12

    Multumim mult Adina pentru pentru superbele peisaje si, de asemenea pentru pozele cu pasarelele atat de gingase , gratioase si frumos colorate…
    Weekend placut iti doresc si salutari lui Bobita!
    Cu drag,
    Ina

    Răspunde

  2. Bianca
    Iun 23, 2013 @ 08:55:50

    Buna , ma intrebam daca m-ai putea ajuta. Perusica mea a depus 2 oua . Din cate am aflat media de clocire este de 18 zile au mai multe zile , azi este ziua 26 si nu s-a intamplat nimic, am pus lanterna deasupra cuibarului si se vad niste pete galbene pe oua.
    Am auzit ca in aceasta perioada mancarea lor trebuie diversificata , ce mancare ar mai trebui sa mai le dau pe langa seminte si os de sepie?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iun 25, 2013 @ 12:59:53

      Bianca, ori au fost ouale infertile, ori embrionul s-a stins pt ca nu a avut toate conditiile sa devina pui. In al doilea rand, osul de sepie nu e mancare, e un instrument de tocit ciocul. Pe langa seminte, ar tb sa aiba in fiecare zi legume proaspete, precum morcov si telina date pe razatoare (curatate inainte si spalate bine), mar, patrunjel, salata verde, spanac, brocoli… poti sa le pui in apa de baut vitamine solubile pt papagali.

      Răspunde

  3. pasari din romania T.O.
    Iun 25, 2013 @ 16:43:03

    Foarte frumoase, si fotografiile, si amintirile..Felicitari!
    Interesant…eu nu am vazut nicodata rate salbatice in zone montane. Cred ca nu m-am plimbat suficient de mult…trebuie luate masuri serioase in vara asta in aceasta directie!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iun 27, 2013 @ 15:04:43

      Multumesc… despre ratele de la Lacul Rosu chiar pot sa spun din surse sigure ca in urma cu 6, 7 ani erau mai multe, acum am vazut doar 2 cupluri. Bazarul si terasele galagioase care au inflorit pe mal le-au alungat…

      Răspunde

  4. ariciul ica
    Iul 25, 2013 @ 11:21:51

    Da, așa este! M-am plimbat pe lac în 2008 sau 2009 și atunci era o plăcere să hrănești rațele, se repezeau după pâine sau kurtos (ce le mai dădea și lumea) și chiar se certau pe bucățelele aruncate, la vremea aceea erau multe. Țin minte că era una hoață rău. Pândea când se certau celelalte ca să înșface ea bucata. După care se depărta rapid și aștepta din nou momentul potrivit. Din cauză că celelalte se certau mereu ea mânca cam 80% din ce li se arunca. Păcat că s-au împuținat!

    Răspunde

Lasă un răspuns

