Bobiţă face mici progrese

Voi scrie periodic mici evenimente şi întâmplări din viaţa lui Bobiţă, voi scrie cum ne împrietenim şi cum învăţăm să avem încredere unul în celălalt, sperând ca păţaniile noastre să fie de ajutor tuturor celor care abia au adoptat peruşi şi vor să îi dreseze. 

Şi Bobiţă a fost foarte speriat în primele 2 zile, mânca foarte puţin şi nu bea apă. L-am ajutat mutând sus, în colivie, atât cutiuţa cu seminţe, cât şi recipientul cu apă. În plus, i-am pus prima jucărie, o oglindă cu biluţe colorate şi cutiuţă de seminţe, de care s-a ataşat imediat. Aşa că am udat jucăria şi a băut stropii de apă de pe ea. În ziua următoare, cu ajutorul acestei jucării, am reuşit să îi dau primele porţii de legume. Am ras morcov şi am venit cu el în palmă, mâncând în faţa lui Bobiţă. După ce i-am captat atenţia, i-am pus şi lui morcov ras în cutiuţa jucăriei şi a început imediat să mănânce… ceea ce înseamnă că fusese hrănit la crescător cu legume. Am avut noroc cu morcovul şi în curând voi introduce alte legume, spălate bine, şterse de apă şi mărunţite.

bobita 1

Cât despre dresaj… în prima săptămână, tot ceea ce fac este să ţin mâna pe prima bară din colivia lui timp de 5 – 10 minute, nemişcată, şi să vorbesc cu el, alintându-l. Mai târziu, voi duce mâna mai sus în apropiere de el, ca să se obişnuiască şi să se convingă că nu îl atacă şi nu îi face nimic rău. Orice ar fi, nu îl voi prinde niciodată în mână în această perioadă de acomodare. Peruşii pot fi prinşi în mână doar în situaţiile extreme, când sunt duşi la veterinar şi trebuie să primească tratament. În rest… răbdare multă şi dragoste!!! Ţinând mâna nemişcată în colivie, zile în şir, se vor obişnui cu ea şi vor aştepta cu drag momentul să veniţi la el, să îi vorbiţi şi să îl alintaţi.

 

10 comentarii (+add yours?)

  1. Ina
    Iun 18, 2013 @ 11:25:16

    Buna Adina,
    Ma bucur tare mult ca ai un nou membru in familie, pe Bobita , care este foarte frumusel si care sunt convinsa ca te va indragi in curand, pentru ca va simti afectiunea ta pentru el. Iti doresc sa fie sanatos, voios si sa-ti insufleteasca casa cu bucurie si mii de intamplari fericite.

    Cu drag,

    Ina

    Răspunde

  2. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iun 18, 2013 @ 12:05:44

    Buna,
    De cand a murit Gogosonul , Gogosica a ramas in prima ei colivie( care este putin rupta) , pe cea in care a stat bolnavioara am spalat-o de doua ori pana acum cu detergent pentru vase si spirt , am aruncat barele de lemn si unele jucarii care erau zgariate si am pastrat cateva jucarii pe care tot asa, le-am spalat cu spirt si detergent de vase. As vrea sa o mut din colivie , caci este mai noua aceea si mai rezistenta, mai ales ca in curand vreau sa plecam la tara unde sa pot sa o tin afara cu colivia pentru soare si aer curat si nu as vrea sa o duc in acesta care e rupta si printr-un accident poate scapa. Ar mai trebui sa o spal cu ceva? Sau este suficient ?

    Răspunde

  3. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iun 19, 2013 @ 17:49:09

    multumesc! la fel iti doresc si eu tie , o vara frumoasa si o vacanta fericita!
    crezi ca are ceva daca micuta a ros niste cizi de cirese? am lasat castronul in camera si cand m.am intors rodea la una din cozile de acolo

    Răspunde

  4. Andrei
    Iun 25, 2013 @ 07:32:50

    Salut! Perusica mea tot refuza sa iasa din colivie.Sunt destul de sigur ca nu ii mai e frica de mine.Totusi nu iese.Cea ce e si mai ciudat este ca trage de barele coliviei si se loveste de pereti(rar,seara).Ce iseamna asta?Si as mai putea face ceva pentru a o convinge sa iasa?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iun 25, 2013 @ 13:24:59

      Ii e teama de intuneric, de aceea seara face asa… faptul ca nu iese deloc arata fie ca nu stie sa coboare la usita, fie ca ii e teama de ce e in jur… poate ai si alte animale de companie? daca nu, scoate capacul coliviei si las-o sa exploreze camera… poate vrea sa iasa asa.

      Răspunde

  5. Andrei
    Iun 27, 2013 @ 12:19:25

    Nu,nu am alte animale de companie si din pacate colivia ei nu are capac.Daca e nevoie as putea sa postez pe facebook o poza cu ea in colivie.

    Răspunde

  6. Andrei
    Iul 01, 2013 @ 06:43:17

    Sa postez o fotografie pe pagina casei cu perusi?

    Răspunde

Lasă un răspuns

