De Paște, pe meleaguri vrâncene și buzoiene

Cum prind câteva zile libere, cum încarc rucsacii, bocancii și bețele de trecking în portbagaj și plec pe coclauri. De Paște, am ales Lepșa, din județul Vrancea, anume rezervația Cheile Tișiței, cu gândul că o să mă întorc cu tolba plină de povești cu păsări.

Putna, care curge prin Cheile Tișiței

Putna, care curge prin Cheile Tișiței

Locuri liniștite, deci numai bune pentru birdwatching…. mă gândeam eu. Așa a fost, am zărit o mulțime de păsări prin lăstăriș, dar frunzișul bogat le ascundea atât de bine că nu am putut poza nimic.

flori de păr pădureț

flori de păr pădureț

M-am delectat câteva ore la umbra unor peri în floare, ascultând ciripitul vesel al pițigoilor, cinteze și privighetori, câte un țiclean pe ici pe colo…

Gaita

Gaita

Dar cele mai frumoase surprize mi le-au oferit păsările la câțiva pași de casă, în Crângul Buzăului, unde am văzut prima dată de aproape o ghionoaie… din păcate nu am apucat să o fotografiez. În schimb, o pereche de gaițe mi-a pozat cu interes, sperând să primească ceva bun, o bucată de pâine sau cozonac…

gaita 5

Apoi, am dat peste o ciocănitoare atât de ocupată cu micul dejun, ascuns sub coaja unui copac, că nu s-a speriat când m-am apropiat cu camera de ea.

ciocanitoare buzau 4

Mierlele fluierau peste tot și a fost o plăcere să le ascult, mai ales în această perioadă când femelele clocesc iar mierloii cântă foarte mândri în apropierea cuiburilor.

mierla

mierla

9 comentarii (+add yours?)

  1. Andreea
    Mai 06, 2013 @ 19:39:30

    Meleagurile buzoiene, cele mai frumoase! (Tot de pe langa Buzau sunt si eu!) 😀

    Răspunde

  2. pasari din romania T.O.
    Mai 07, 2013 @ 08:29:14

    Foarte frumoase pozele! Ciocanitoarea e chiar superba, dar si celelalte.Gaita pozeaza rar si doar cand vrea ea, iar mierlele din parcuri sunt mai cooperante, cele din padure nu prea. Intr-adevar in perioada asta ciripesc „frunzisurie” de peste tot insa e dificil de observat si identificat pasarea, nu mai zic de fotografiat. Cred ca ai avut o vacanta spendida in mijlocul naturii. La multi ani ! si la cat mai multe povesti si fotografii!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mai 07, 2013 @ 13:48:52

      Multumesc, T.O., abia astept urmatoarea iesire si noi intalniri cu pasari frumoase. Cat sunt la birou, parca sunt incuiata in inchisoare, dar impartasesc cu voi acest blog si ma simt mai bine!!!!

      Răspunde

  3. Malina
    Mai 08, 2013 @ 04:06:10

    Ce poze frumoase! Ciocanitoarea e foarte frumoasa. Dar și mierla și gaița îmi plac mult. Cred că ai avut o vacanța superba de Paște . 😀

    Răspunde

  4. Claudiu
    Mai 08, 2013 @ 07:31:43

    Ma bucur ca ai fost prin judetul meu :d
    Foarte reusite pozele .

    Răspunde

  5. Ina
    Mai 08, 2013 @ 13:07:13

    Hristos a inviat draga Adina!

    Iti multumim mult pentru pozele superbe. Asa mai calatorim si noi, profanii, prin lumea incantatoare si cantatoare a pasarilor. Chiar nu am mai vazut pana acum gaita; este foarte gratioasa si frumos colorata, dar si celelalte pasari de asemenea…
    Cu drag,

    Ina

    Răspunde

Lasă un răspuns

