Plantele sigure pentru peruşi

În lista de mai jos veţi regăsi plante de apartament şi arbuşti care pot fi ronţăiţi de peruşi fără să le pună în pericol sănătatea şi viaţa. La unele am trecut în paranteză numele ştiinţific pentru a le găsi mai uşor pe net. Pe cele pe care nu le cunoaşteţi, le puteţi căuta fotografiile cu google să vă lămuriţi dacă le aveţi prin curte sau grădină. La cele de mai jos se adaugă majoritatea pomilor fructiferi de la noi, în afară de cais.

A – aloe, arborele de jad (crassula), arborele umbrelă (SCHEFFLERA)

B – bambus, begonia,

C – crăciuniţa (cactusul de Crăciun), cornul (arbust – frunze, crenguţe şi fructe), coada măgarului (plantă suculentă de apartament – Sedum morganianum), crăiţe (tagetes), călţunaşi (nasturtium), ciulinele, cârciumărese (zinnia)

D – dracena,

F – feriga sabie (Nephrolepis exaltata), floarea de hârtie (bougainvillea), ficus elastica,

G – gardenia,

I – iarba puiului (Stellaria media)

K – kalanchoe

L – lacrimi de copil (Soleirolia soleirolii)

M – mărul (frunze, crenguţe, fructe), magnolia, mimoza (mimosa pudica sau nu-mă-atinge),

O – orhideele (? trebuie verificată fiecare specie, că unele ar putea fi toxice)

P – porumbul (frunze şi boabe), păpădia, prunul (frunze, flori, fructe), palmierii, peperomia, petunia (? am totuşi un semn de întrebare că nu e toxică), pittosporum, planta care se roagă (maranta), planta de catifea (gynura aurantiaca), planta paianjen (Chlorophytum comosum)

S – salcâm (crenguţe tinere, frunze, flori), smochin (crenguţe, frunze, fructe), sempervivum (plantă suculentă), sporul casei (impatiens),

T – trandafirul, telegraf sau jidovul rătăcitor (Zebrina pendula), trifoiul,

U – urzica ornamentală (coleus)

V – violetele africane, viţa japoneză (Parthenocissus tricuspidata)

Y- yucca

15 comentarii (+add yours?)

  1. Olaru Stefania
    Mar 07, 2013 @ 16:00:32

    Hei tot eu ! stiu ca nu prea are legatura cu plantele de casa dar am auzit ca tre’ sa pui varza in colivia perusului caci il ajuta

    Răspunde

  2. Flory
    Mar 08, 2013 @ 15:34:50

    Buna Adina, ai idee daca rucola este buna pentru perusi?

    Răspunde

  3. anca
    Mar 10, 2013 @ 09:59:49

    buna! e bine sa faci baie la papagal

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 11, 2013 @ 10:07:31

      Da, perusii si orice alt papagal adora sa faca baie, mai ales in zilele calde. Dar nu il forta, pune-i langa colivie o farfuriuta cu apa calduta si joaca-te cu un deget in apa sa vada ce e acolo. Poate va fi tentat sa incerce si va face baie.

      Răspunde

  4. anca
    Mar 13, 2013 @ 07:44:48

    pai asa am facut am pus un deget si era foarte atent dar tot nu vroia dar mai am o intrebare stiiti cat costa aceaa bara din lemn ca as vrea si eu pentru papagalul meu (kiki)

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 13, 2013 @ 10:44:44

      Anca, barele din lemn sunt de obicei la pachet cate 4 sau 6, nu mai stiu pretul… dar le poti inlocui cu crengi de aceeasi grosime de la pomi fructiferi, pe care sa le cureti bine de coaja si sa le speli cu apa fierbinte.

      Răspunde

  5. anca
    Mar 13, 2013 @ 17:44:24

    dar nu poti sa aproximezi ?
    \

    Răspunde

  6. Alexandra
    Mar 19, 2013 @ 17:18:13

    Buna! felicitari pentru pagina ta! e foarte utila…am o intrebare: am doi perusi,pe baiat il prind in mana,dar face urat,scoate sunete de suparare(cred) si incearca sa scape,insa dupa ce ii dau drumul este la fel de fericit…sunt nedumerita,de ce face aceste gesturi?poate muri daca nu-i dau drumul din mana? Vreau sa mentionez ca sunt destul de grijulie cu el si nu-l strang in mana. Multumesc anticipat! 🙂

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 20, 2013 @ 12:00:12

      Alexandra, este firesc ca papagalului tau sa nu ii placa sa fie tinut prizonier in palma, chiar daca esti grijulie si nu il doare. El se simte atacat de un pradator, in acele momente, ii este teribil de frica si este stresat. Renunta sa mai faci acest lucru, in mod normal tb sa te imprietenesti cu perusul tau si sa vina singur pe degetele tale, nu sa il prinzi in mana.

      Răspunde

  7. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mar 24, 2013 @ 07:58:29

    Voiam sa te intreb ceva in legatura cu fetita mea, ieri nu stiu ce a avut , dar a mancat foarte , foarte putine seminte , in schimb a mancat destul de mult morcov si spanac, cert este ca si alarteri a mancat seminte tot mai putine ca de obicei , dar tot asa destul de mult spanac. Astazi am vazut-o ca de dimineata s-a dus si a mancat , insa nu imi dau seama de ce nu a vrut sa manance aproape deloc seminte ieri , m-am cam impacientat. Culmea este ca ieri a cantat si s-a jucat aproape non-stop , dar la seminte a coborat o singura data si atunci a mancat destul de putine. Oare este ceva normal , vreau sa mai vad si astazi daca mananca , caci nu stiu ce poate fi

    Răspunde

  8. Dede
    Dec 05, 2013 @ 09:55:01

    Salut! Astazi mi-am prins unul dintre perusi, pe Cipita rontatind dintr-o muscata… este otravitoare ?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Dec 06, 2013 @ 14:39:48

      Dede, muscata in sine nu e otravitoare, dar contine substante iritante care ar putea declansa diaree si dureri de stomacel. Ai grija sa nu mai rontaie din ea. Da-i un ceai de galbenele si menta daca apare diareea si morcov cu cartof fierte bine si maruntite.

      Răspunde

Lasă un răspuns

