Hrăniți păsările sălbatice iarna!!!

Urmând link-ul de mai jos, veți găsi un articol complex și foarte bine scris despre ajutorul pe care trebuie să îl dăm păsărilor sălbatice pe timp de iarnă. Veți găsi aici alimentele și tipurile de semințe bune pentru diverse specii de păsări, hrană pe care o puteți pune fie pe pervaz, fie în hrănitori suspendate în copacii din grădină. Eu sper să le dați un mic ajutor frumoaselor zburătoare, în special celor cântătoare care au nevoie sporită de protecție.

http://www.sor.ro/home/noutati/160.html#scroll

5 comentarii (+add yours?)

  1. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Ian 24, 2013 @ 13:41:18

    Poti te rog mult sa imi spui de unde ai luat tu bilutele alea perforate care le agatai prin colivie ? Am cautat peste tot in Craiova , dar nu am gasit nimic si am cautat si in magazinele on line de specialitate , dar aceeasi poveste…

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Ian 24, 2013 @ 15:16:49

      Imi pare rau ca nu ai gasit mingiute in Craiova. Eu le cumparam din pet-shopuri in Bucuresti, gaseam aproape de fiecare data cand se spargeau cele vechi. Mai am multe pe acasa si as vrea sa iti trimit cateva, iti fac un mic colet prin posta, daca vrei sa imi scrii pe adresa personala adresa ta postala. Avand in vedere ca deocamdata Casa cu perusi este pustie, m-as bucura mult ca mingiutele sa ajunga la niste perusei care sa se joace cu ele.

      Răspunde

  2. Cristina
    Ian 29, 2013 @ 12:28:22

    Am citit pe acel link despre hrana pasarilor. Eu in fiecare dimineata le pun paine pe pervazul geamului si apa intr-o scrumiera, pe care o spal zi de zi. Dar am citit acolo ca painea nu este recomandata. Cateodata le mai pun si mamaliga, depinde ce am. Dar la mine painea e baza. O hranitoare nu as avea cum sa le pun. Singura posibilitate e pe pervaz, iar semintele sigur nu ar avea cum sa reziste acolo. Le-ar da imediat pe jos cand ar veni in zbor. Mai ales gugustiucii. Am drept „clienti” la hranire 2 gugustiuci (care stau intr-un tei din fata blocului) si multe vrabiute, care dorm intr-un balcon de serviciu al blocului, chiar aproape de geamul unde le pun mancarea. Si chiar este o bucurie pentru mine dimineata. Dupa ce il alint pe Cipi, ma duc sa-i scutur si lui cojile din mancarica, pe geam, si atunci le pun si pasarilor mancarea. Si in timp ce faramitez painea, rup butele mici, le si vad cum zboara din balcon in pomii din fata geamului si asteapta sa termin sa poata veni sa manance. Azi dimineata chiar m-au surprins. Le-am pus painea, ele asteptau prin pomi. Le-am luat scrumiera cu apa sa le-o spal si sa le pun apa proaspapa si, cand m-am intors sa o pun, ele erau deja pe pervaz, cu toate ca aveam geamul larg deschis. Au zburat inapoi in pomi, le-am pus apa, am inchis geamul si au revenit imediat sa manance. Imi dau un sentiment tare frumos cand le vad ca se bucura de mancare, ca le-am putut ajuta cu ceva. Si chiar sfatuiesc pe toti cei care pot, sa le ajute. Te bucura bucuria lor.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Ian 29, 2013 @ 14:32:57

      Foarte frumos Cristina, ma bucur ca iti pasa de bietele suflete inaripate care abia gasesc ceva de mancare pe zapada asta. Eu stau in Bucuresti langa un loc cu multi copaci si hranesc o multime de pasari. Am mereu o galeata plina de seminte in balcon, cu mei, floarea soarelui si grau, si le pun seminte pe pervaz si pe aparatul de aer conditionat. Nu e nicio problema daca semintele cad pe jos, vrabiutele se duc imediat dupa ele in gradina si le mananca. La mine vin vreo 10 gusustiuci, 4 porumbei si peste 20 de vrabiute. Fac o harmalaie nemaipomenita si se bucura de seminte… ca atare, au invatat si alte pasari ca e loc de mancare, iar iarna asta au sosit sporadic la geam un pitigoi albastru, cativa pitigoi mari, un macaleandru, vreo 4 cinteze, un botgros si 2 ciocanitori. Recent a aparut si o mierla. Sunt foarte fericita cand le vad ca vin la seminte.

      Răspunde

  3. Alexa
    Feb 08, 2013 @ 16:11:59

    Da! Am facut o casuta de lemn pentru pasari ! Nu le las prea des pe cele mari ( ciori , cotofane ) adica le las mai rar , pentru ca mananca painea si mamaliga vrabiutelor!

    Răspunde

Lasă un răspuns

