Biluţă este bolnăvior

Peruşelul meu de 7 ani şi jumătate, Billy zis Biluţă este tot mai bolnăvior. Totul a început în luna februarie, când am observat prima dată apariţia unei cruste maronii pe nas, specifice peruşelelor. Mi s-a explicat atunci că sunt schimbări hormonale, uneori asociate cu vârsta înaintată, dar este posibil să fie şi o tumoră a sistemului reproducător. Am tot sperat să nu fie asta, să fie doar tulburări hormonale din cauza faptului că el niciodată nu a reuşit să aibă o parteneră… De câteva săptămâni, însă, o umflătură mică şi-a făcut simţită prezenţa în partea de jos a abdomenului… veterinarul mi-a confirmat temerile… acolo se dezvoltă o tumoră care va cuprinde încet, încet, toate organele.

biluta 1

Starea de sănătate a lui Biluţă se deteriorează de la o zi la alta. De câteva săptămâni nu mai cântă, zboară foarte rar, mănâncă mai puţin şi se tot scarpină în regiunea umflată. Îl alint mereu, îl ţin mereu pe mâna mea şi îl pup şi îi vorbesc cu dragoste, să aibă parte de multă afecţiune şi căldură.

Săptămâna trecută am trecut printr-un moment groaznic şi dureros. A avut o criză de indigestie, a eliminat toate seminţele mâncate şi a avut dureri mari. Am stat ore întregi cu obrazul lipit de el, să îi fie măcar cald, să nu se simtă singur. Se sprijinea pe obrazul meu cu bruma de energie pe care o mai avea, iar apoi, când l-au lăsat puterile, l-am luat în mâna făcută căuş, să simtă că este iubit şi că nu îl voi lăsa singur. Din fericire, noaptea târziu, spre marea mea mirare, şi-a revenit, a zburat din mâna mea şi s-a dus să mănânce. Sinceră să fiu, am crezut atunci că îl voi pierde… dar ştiu că va veni şi acest moment în viitorul apropiat.

biluta 2

Casa cu peruşi este tristă, dar încerc să îi fac lui Billy cât mai frumoasă ultima parte a vieţii. Vă doresc tuturor să aveţi parte de peruşi sănătoşi şi voioşi, să nu treceţi prin momentele dureroase marcate de o boală cu care nu te poţi bate…

26 comentarii (+add yours?)

  1. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Dec 14, 2012 @ 18:25:44

    Imi pare rau , stiu ca in cazul asta cuvintele nu ajuta , insa eu iti sunt alaturi cu sufletul , chiar daca nu te cunosc personal , am ajuns prin intermediul blogului tau sa ii indragesc pe micutii tai perusi , si iti multumesc pentru ca mereu mi-ai fost alaturi , ca m-ai ajutat cu sfaturile tale , si imi pare rau ca eu acum nu te pot ajuta cu nimic , decat Dumnezeu poate , dar sunt cu sufletul alaturi de voi , de tine si de micutul Biluta. Oricum Fii tare! Niciodata nu se stie ce se va intampla !

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Dec 15, 2012 @ 06:14:51

      Multumesc pentru incurajari, singura mea speranta este ca perusul meu sa nu aiba dureri prea mari. in SUA este deja un tratament in teste pt tumorile legate de sistemul reproducator la papagali… ce bine ar fi fost daca era si la noi…

      Răspunde

  2. Dorina
    Dec 15, 2012 @ 07:19:55

    Imi pare foarte rau pentru perusul tau Biluta sper sa treci cu bine aceste momente grele pentru tine si pentru saracutul bolnavior… :(( 😦

    Răspunde

  3. Diana
    Dec 16, 2012 @ 08:03:12

    Imi pare extrem de rau:( Mai ca mi-au dat lacrimile cand am citit…cred ca va este foarte greu,mai ales dupa pierderea Cipitei 😦
    Sper din suflet sa se insanatoseasca..speranta moare ultima…

    Răspunde

  4. Andreea
    Dec 16, 2012 @ 08:46:08

    Si perusul meu a avut tot o boala ceva de genu……stiu prin ce treci si imi pare rau :(( ….Blogul tau m-a ajutat mult in cresterea perusul meu…..cum ai mentionat mai sus ar fii super bine daca ar exista tratamentele acelea……Cred ca iti este foarte greu,mai ales dupa ce ai pierdut-o si pe Cipita….

    Răspunde

  5. Anca
    Dec 16, 2012 @ 17:43:24

    Imi pare foarte rau..!!! Deocamdata,bucura-te de prezenta lui,nu mai fii trista!!!!

    Răspunde

  6. Anny
    Dec 16, 2012 @ 18:54:05

    vai adina nu pot sa cred….am incredere ca se va face bine, ai mare girja de el , alinta-l arata-i cat de mult il iubesti si sper din tot sufletul sa fie bine:*:*:*:8va pwp si insanatosire grabnica:*:*:*

    Răspunde

  7. Paula Crsitina
    Dec 17, 2012 @ 08:54:34

    Imi pare tare rau Adina. E foarte greu sa vezi cum un sufetel atat de mic sufera si noi nu ii putem ajuta foarte mult, decat oferindu-le dragostea si afectiunea noastra. Sunt convinsa ca Biluta te simte aproape si ca suporta mai usor avandu-te alaturi.
    Din pacate nici eu nu am vesti foarte bune despre Rico. Ieri noapte a zburat haotic prin intuneric (dupa ora de culcare), nu stiu din ce motiv…si s-a lovit la cap. Dimineata avea o pata mica de sange. L-am curatat cu Betadine si am fost cu ochii pe el toata ziua. L-am dus si la veterinar insa nu e un veterinar specializat in pasari si ne-a dat un antibiotic care in mod normal se da animalelor (gen: cal, oi, caini, pisici). Ne-a fost teama sa il dam cu asa ceva, asa ca am luat legatura cu cei de pe site-ul justanswer.com (site-ul pe care l-ai recomandat tu). Au fost foarte prompti si ne-au raspuns asa cum ne asteptam…sa nu folosim antibioticul atat timp cat nu e pentru pasari. Ne-a sfatuit sa curatam cu Betadine diluat cu apa (betadinul folosit in repetate randuri irita pielea sensibila a perusului) sau chiar cu apa calduta si sa-l tinem sub observatie…sa nu se extinda sau sa faca vreo infectie.
    Rico e activ, se joaca, mananca, doarme iar Billy e mereu langa el si parca il alinta, il pupa. Sunt asa dragalasi.
    Sper din suflet sa trecem cu bine peste aceasta incercare si Rico sa se faca bine.
    Suntem si noi alaturi de voi, speram ca Biluta sa nu sufere foarte mult si sa se bucure cat mai mult de prezenta ta.
    Va pupam!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Dec 17, 2012 @ 10:55:25

      Buna Paula, multumesc pentru gandurile bune… si eu sper totusi ca Biluta sa nu aiba parte de un sfarsit crud, tot sper sa nu fie vorba de o tumora, desi oboseala accentuata si modul in care se manifesta arata ca este ceva grav… Ma bucur mult ca nu ai folosit antibioticul, nici nu cred ca era cazul, el s-a lovit, are o mica rana dar dezinfectata si urmarita cu atentie va trece. Nu va face infectie chiar atat de usor, daca tu esti atenta sa dezinfectezi rana la timp. Eu cred ca ai putea folosi un strop de crema de galbenele de la plafar, foarte foarte putina, pe rana, sa ajute la decongestionarea locului si la cicatrizare. Foloseste crema doar daca vezi ca rana nu mai sangereaza si nu supureaza. De asemenea, cauta plante pe net care ajuta la cicatrizare, sa faci un ceai cu care sa speli, stiu ca musetelul este bun in aceste cazuri si pelinul. Deci, poti face din amandoua un pic de ceai sa speli zona.

      Răspunde

      • Paula Crsitina
        Dec 17, 2012 @ 11:08:35

        Si eu m-am gandit la musetel si la galbenele. Am intrebat si pe justanswer.com si acum astept raspuns. Imi spusese initial de o crema Vaseline petroleum jelly, buna pentru cicatrizare dar apoi au revenit si au spus ca totusi ar trebui sa incerc doar cu betadine diluat (o data, max. doua ori) sau doar cu apa calda, pentru ca dandu-l cu crema s-ar putea sa-l deranjeze si sa se scarpine si ar fi de preferat sa nu faca asta. Au zis ca, curatand rana si tinandu-l intr-un mediu curat si cald, rana poate trece de la sine.
        Eu l-am curatat astazi cu apa calduta si mititelul e asa speriat, si e rosu pe capsor…nu e umflat si nu sangereaza. Diseara il voi mai curata o data si voi dilua si putin musetel in apa, cred totusi ca nu are ce sa-i faca rau.
        Multumesc de sfaturi, le apreciez tare mult!
        Sanatate multa, Biluta!

  8. raluca
    Dec 17, 2012 @ 13:54:54

    Nu stiu daca este o idee buna si in cazul lui Biluta, dar cred ca ar fi ok sa incercati si cu tetraciclina 250 mg -eu le mai pun in apa, o capsula ( desfacuta, doar praful )cam la 1/2 cana ( orientativ,cana rosie de la nescafe) si daca poti sa ii dai de 2 ori pe zi ( eu le mai pun in apa de baut de dimineata pina seara cand ajung acasa apoi le schimb apa cu alta curata ,le curat adapatoarele,etc ) ; {se poate folosi si cea de 500 mg, dar in mai multa apa } ; nu stiu daca face minuni, dar poate salva ; iar ideea cu tetraciclina este luata dintr-o carte speciala pentru perusi ; sanatate multa pt Biluta ;

    Răspunde

  9. Anca
    Dec 17, 2012 @ 17:52:55

    Adina..stiu ca nu este momentul oportun sa te intreb ceva… Perusica mea face placintele destul de ciudata,unele galbene,unule mai verzi,altele mai inchise..dar ce m-a uimit pe mine este ca ,placintelele ei miros cam urat!!! A,si inca ceva,astazi a facut cel de-al 13-lea ou:)!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Dec 18, 2012 @ 16:18:10

      Anca, al 13-lea ou dintr-o serie sau de/a lungul a mai multor ani? Iar placintelele care miros urat indica in mod clar o infectie pe traectul digestiv, tb tratament.

      Răspunde

      • Anca
        Dec 30, 2012 @ 10:19:02

        Acum al 19-lea ou dintr-o serie! I-am pus intr-o seara un oulet in cusca sa vad ce face cu el..si spre surprinderea mea s-a asezat pe el si a inceput sa cloceasca! Este foarte grijulie si foarte atenta cu oul:) ,este o draguta! Dar nu stiu ce sa fac.. sa-i las oul in cusca sau sa il scot? Da-mi un sfat!!! Te pup

      • Casa cu perusi
        Ian 03, 2013 @ 11:20:54

        Anca, perusica ta a depus foarte multe oua, sa inteleg ca a depus 19 oua intr-o singura serie? Sunt extrem de multe… ea are un partener? Daca da, este posibil ca oul sa fie fecundat si sa se dezvolte un puisor, depinde de tine daca iti doresti pui sau nu. Ar fi bine sa ai o grija sporita fata de perusica, sa ii dai vitamine in aceasta perioada si legume proaspete in fiecare zi. Daca are un partener, o va hrani el, daca nu… trebuie sa o hranesti tu cat sta pe ou si il cloceste.

      • Anca
        Ian 03, 2013 @ 16:04:14

        Da, a depus 19 oua intr-o serie! Am decis sa-i iau oul din cusca intr-un final,pt ca nu vreau sa se complice cu asa ceva…. ea neavand partener (nu prea stiu ce sa fac in cazul asta,sa-i cumpar,sau nu ),deci n-are cine s-o ajute ,iar noi nu suntem permanent acasa. Are ceva daca-i dau grau incoltit?Si ce se intampla daca mananca varul de pe pereti?X_X

      • Casa cu perusi
        Ian 04, 2013 @ 09:50:01

        Anca, daca perusica nu are un partener, ouale nu aveau cum sa fie fertile, deci nu avea cum sa faca puiut. Ciudat totusi ca a depus atat de multe oua odata, e foarte rar si sper ca acest lucru sa nu ii afecteze sanatatea. Formarea si depunerea oualor implica un efort deosebit pentru perusele, in aceasta perioada ele pierd vitamine si minerale esentiale, de aceea este bine sa ii pui niste vitamine in apa, 2 luni de acum incolo. Un complex de vitamine si calciu pt pasarile exotice ar fi ideal. Poti sa ii dai grau incoltit dar fa tot posibilul sa o impiedici sa roada varul de pe pereti. Ea roade varul pt ca are nevoie de calciu, ia os de sepie si cum ziceam complex de vitamine plus calciu sa o ajuti in aceasta perioada. Varul este toxic, plin de praf, bacterii, substante toxice specifice zugravelilor care nu tb sa ajhunga in ficatul ei. Perusica mea facea la fel si ma luptam cu ea sa o indepartez de zonele unde ajungea la var. Din pacate, si ea a ros multa vreme intr+un loc ascuns, pana am vazut eu, si de aici a inceput boala de ficat care a rapus-o pana la urma….

      • Anca
        Ian 06, 2013 @ 18:22:29

        Da,multumesc pt sfaturi! Vad ca de cateva zile n-a mai depus oua! Bine ca mi-ai spus de var,am sa fac tot posibilul sa nu mai manance! Esti o persoana cu totul si cu totul deosebita! Iti multumesc din inima,inca o data! Te pup!!!!!!!

  10. denisa
    Dec 18, 2012 @ 09:14:47

    imi pare foarte rau pt tine…sper sa nu fie ceva grav si sa treceti cu bine peste acest hop…va doresc numai bine si sa fiti tari si tu si Billy…cred ca trebuie sa-ti fie foarte greu mai ales dupa ce ai pierdut-o si pe Cipita anul acesta…eu cred ca totusi ca veti trece cu bine peste tot si ca peruselul tau se va face bine.
    aveti amandoi multi sustinatori aici pe blog si noi toti va iubim

    Răspunde

  11. Mariana
    Dec 18, 2012 @ 13:24:27

    Imi pare nespus de rau1! Sper se treceti totul cu bine atat, tu cat si biluta. Noi abia ne-am facut bine am trecut peste acel hop despre care ti-am povestit. Se pare ca avem probleme cardiace, dar le tinem in frau cu anumite tratamente pe care le administrez zilnic in apa si hrana. Bietul Biluta cred ca trece prin momente grele acum dar asta este, orice inceput are si un sfarsit si noi trebuie sa fim constienti de asta.

    Răspunde

  12. Gabriel
    Dec 18, 2012 @ 17:00:27

    Nu pot sa cred :(..saracutul bilutza..am ramas fara cuvinte:(…imediat dupa pierderea cipitei stare lui bily s-a inrautatit:(…nu este adevarat:((..Chiar imi este mila de micul bily,numai asa vazandu-l din poze ti se pare a fi un perus energic,gata pentru orice…dar poate exista o speranta…poate infurnta boala,fii obtimista,cu toate ca esti constienta de anumite pareri primite fie de la prieteni sau de la veterinar.(daca stai cu acest gand..gata in scurt timp il voi pierde si pe bilutza..ii transmiti si lui aceasta stare).

    Răspunde

  13. Deniiiiisa C.
    Dec 21, 2012 @ 17:36:20

    Imi pare foarte rau pentru Biluta!!!! Sper ca timpul ramas cu el sa fie la fel de frumos precum a fost si inainte! 🙂 Sunt sigura ca simte toata dragostea pe care i-o daruiesti si ca il iubesti din tot sufletul. Sunt sigura ca si el te iubeste din tot sufletelul lui de perusel, care iti va fi alaturi pentru totdeauna, orice-ar fi!!! Chiar si-asa, sper ca totusi nu e o tumora si ca va continua sa stea alaturi de tine!!! :*

    Răspunde

  14. alexandra
    Dec 24, 2012 @ 07:57:48

    s-a facut bine Biluta?Mi-e asa mila de el!!!!!

    Răspunde

  15. Alexandra
    Dec 25, 2012 @ 16:57:46

    Nu pot sa cred,, imi pare foarte rau pentru Biluta. De ceva timp si perusul meu a avut niste probleme, cadea de pe bara si alte lucruri, dar i-am dat pastilute si s-a facut bine. Zilele trecute i-am dat iar pentru ca incepea sa fie din nou bolnavior. Sper ca Biluta sa se face bine, e un scump 😦

    Răspunde

  16. alexandra
    Dec 26, 2012 @ 07:55:02

    imi pare extrem de rau! sper sa se faca bine!

    Răspunde

  17. Luiza
    Iun 04, 2014 @ 11:21:41

    Coco are partea de sub cioculet umflara si nu mai canta deloc,sta mereu umflat,doarme in colivie,jos pe tavita si nu stiu ce sa fac!!! 😦 😦 .Daca sti ce are,te rog sa ma anunti cat mai repede si poate stiiun remediu.Multumesc 😥 😥

    Răspunde

Lasă un răspuns

