Spicele de mei, preferatele peruşilor

Ştiţi deja că meiul reprezintă hrana de bază a peruşilor. Seminţele aurii sau roşiatice sunt preferatele lor şi consumă zilnic o cantitate aproape dublă faţă de greutatea lor.

Iată cum arată cele cinci specii de mei din hrana peruşilor:

Mai mult decât boabele, le plac însă spicele cu mei. Se distrează culegând bobiţele de pe spice, hrănindu-se aşa cum ar face-o în sălbăticie. Spicele sunt preferatele lor, înaintea tuturor combinaţiilor savuroase cu diverse seminţe.

Hai să profităm de ceea ce le place şi să îi învăţăm să mănânce din mâna noastră!

Mai întâi, pune spice cu mei în colivie sau într-un vas, aşa cum vezi în fotografia de mai sus.
De îndată ce peruşul tău descoperă bucuria de a ciuguli spicele de mei şi devine activitatea lui favorită, ia o bucată de spic cu boabe în palmă şi ademeneşte peruşul să vină la tine.

Cu siguranţă, nu o să vină din prima zi. Repetiţia este mama învăţării şi a dresajului… asa că perseverează! Ia spicele din colivie şi ţine-le în palmă, prefă-te eventual că le guşti şi tu să stârneşti curiozitatea şi pofta micului tău prieten. În câteva zile, oricât ar fi de încăpăţânat, un peruş care iubeşte mult spicele de mei va veni în mâna ta. Când va face primul pas şi va veni în palma ta să ciugulească spicele, stai nemişcat şi aşteaptă liniştit să mănânce cât vrea. Nu face niciun gest care să îl sperie, nu mişca degetele, nu mişca cealaltă mână, nu râde, nu ţipa după alţii prin casă să le arăţi ce face peruşul tău… secretul este să stai liniştit, astfel încât peruşul să prindă încredere în tine şi să ştie că se poate baza pe mâna ta, că este un loc unde poate ateriza oricând să mănânce, fără să îl sperie nimic! Mult succes!!!!

15 comentarii (+add yours?)

  1. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Oct 26, 2012 @ 14:40:59

    cum o cantitate dubla? pai un perus are aprox 50 g , asta inseamna ca mananca 100g mei pe zi? puiutii mei nu mananca asa mult , adica nu mananca tot ce le pun eu in hranitoare care are aprox 50 grame , nici jumatate din ea nu mananca , cam un sfert , biluta asa mananca?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 28, 2012 @ 17:09:58

      Un perus adult cantareste intre 25 si 35 de grame, in general nu prea depasesc 40 de g decat daca sunt foarte grasi. E bine sa se mentina intre 25 si 35 grame, din cate am mai citit. Pe net, pe forumurile iubitorilor de perusi, scrie adesea ca au nevoie doar de 2 lingurite pline cu seminte, dar este foarte putin. Un perus sanatos, care face miscare mananca aproape din jumatate in jumatate de ora si poate manca aproape dublu fata de greutatea lui, sa zicem cam 40 / 45 g pe zi de seminte… daca primesc si legume suculente, cantitatea de seminte scade. avand in vedere ca ei fac cate o placintica cam la 20 de min, inclusiv in somn, mananca mult si excreteaza mult… asa este sistemul digestiv al tuturor pasarilor mici care au un ritm alert de viata si au nevoie de multa energie sa zboare.

      Răspunde

  2. floryflory
    Oct 26, 2012 @ 16:47:09

    De unde se cumpara? 🙂 😀

    Răspunde

  3. Anny
    Oct 27, 2012 @ 10:06:50

    adevarat adina de unde cumpar spicele astea de mei????sutn gen batoane dalea???pwp

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 28, 2012 @ 17:32:20

      Anny, spicele de mei se gasesc ambalate ca batoanele in pungute si cred ca poti gasi la pet-shop-urile mai mari. Depinde si de sezon, iarna poate nu se mai gasesc, dar acum toamna, cred ca da. Am vazut la Hornbach de curand. Spre deosebire de batoane, sunt absolut naturale… sau asa ar trebui, sper sa nu fie stropite cu ceva sa reziste in pungi. Tb sa te uiti cu atentie pe ambalaj. Eu le-am adus odata perusilor chiar de pe camp si au fost super incantati.

      Răspunde

  4. Anne
    Oct 29, 2012 @ 10:26:28

    Bună,Adina.:) Am citit articolul şi mi se pare interesant.O să încerc să îi dau şi eu lui Coco câteva,dar înainte de asta aş vrea să te întreb ceva..
    Recunosc că l-am cam neglijat pe micuţ în ultimul timp..şi îmi pare foarte rău că am făcut asta,dar am avut un program încărcat şi nu prea am mai avut timp.însă,mă străduiesc să îmi fac totuşi,şi pentru el.După pierderea ,,partenerei”(acum două veri)mi-am dat seama că am rămas doar noi doi,şi că pentru un timp,trebuie să fac totul ca la carte.acum , întrebarea : CU CE AŞ PUTEA ÎNCEPE ? adică , vreau să fie sănătos,şi să trăiască ani buni.am început să îi dau drumul mai des , dar ce mai pot face ? ce legume/fructe să îi dau ? ..chiar acum i-am dat câteva frunze de păpădie şi mănâncă cu o poftăă ) . îmi place să îl văd aşa , şi dacă l-aş vedea în fiecare zi ar fi minunat .
    Deci..? te rog să răspunzi,când ai tu timp .

    Răspunde

    • floryflory
      Oct 31, 2012 @ 10:12:14

      au voie papadie?! :O…credeam ca e toxica din cauza acelui lichid alb care-l secreta…

      Răspunde

      • Casa cu perusi
        Oct 31, 2012 @ 11:47:02

        Da, au voie papadie, dar numai frunzele tinere, in care sucul albicios este intr+o cantitate foarte redusa.

      • Anne
        Oct 31, 2012 @ 12:57:53

        şi de ce nu mi-ai răspuns şi mie adina ? o_O

      • Casa cu perusi
        Oct 31, 2012 @ 14:11:16

        Anne, imi cer scuze, promit sa raspund pana maine, pentru intrebarile tale este nevoie de un raspuns mai complex si trebuie sa prind putin timp liber. Din pacate, in ultima vreme, fac totul pe fuga si intru mai putin pe blog. Dar iti raspund pana maine seara, cel tarziu, promit!

    • Casa cu perusi
      Noi 01, 2012 @ 09:21:31

      Draga Anne, ca sa te apropii mai mult de perusul tau si sa il faci sa te iubeasca, ar trebui sa te gandesti la o modalitate prin care sa ii faci viata putin mai frumoasa. Spre exemplu, cel mai simplu ar fi sa ii faci un loc de joaca langa colivie, cu o creanga de pom in care sa atarni mici jucarii colorate potrivite pentru el. Si sa te joci cu el. orice perus devine imediat atent cand te joci in preajma lui cu ceva mic si colorat. Este imposibil sa nu vina sa se joace si el, daca insisti. In plus, cand tu vei pleca de acasa, el va avea cu ce sa isi umple timpul si nu se va simti prea singur. Incearca sa il lasi liber toata ziua prin camera, daca elimini din calea lui obiectele periculoase, plantele toxice, obiecte care pot pica pe el prin biblioteca.. orice ar putea reprezenta un pericol, nu ai de ce sa te mai temi. Iar daca, alaturi de colivie, va avea un locşor de joaca, el se va obisnui sa stea acolo si doar sa zboare putin prin camera sa se dezmorteasca. Pentru mine, cea mai frumoasa rasplata in relatia mea cu Biluţa este faptul ca ma striga mereu prin casa si vine dupa mine dintr+o camera in alta sau imi arata ca vrea sa ne jucam. Un perus care sta cumintel in colivie, care intepeneste intre gratii nu este nici fericit, si nici nu te face pe tine prea fericita… daca daca este liber si este incurajat sa se joace prin casa si sa vina cu tine de colo-colo, te amuza, te binedispune imediat si iti ofera o satisfactie imensa. Pe mine ma bucura mult cand Biluta mai face cate o nazbatie… desi el este super cuminte in comparatie cu Cipiţa. Ea facea toate traznaile, rodea vopseaua de la geamuri, rodea cartile, arunca pe jos bijuteriile… dar eram atat de incantata ca era curioasa si isteata si vroia sa stie cum sunt toate lucrurile din casa… este important sa interactionezi mai mult cu peruselul tau si vei vedea ca este foarte inteligent si te va surprinde modul in care va comunica si el cu tine.

      Răspunde

      • Anne
        Noi 02, 2012 @ 17:01:35

        mulţumesc mult :o3 şi scuze pentru faza de dinainte,dar eram puţin disperată :)) vroiam să fac neapărat ceva cu el . . încă o dată,mulţumesc . o să ţin cont !

  5. Bojin Stela
    Noi 11, 2013 @ 10:05:48

    unde sa iau seminte spic vreau sa ia pt papagal perusi tie pofta .

    Răspunde

Lasă un răspuns

