Reţete pentru pofticioşi

Rar se întâmplă să adoptăm un peruşel obişnuit să mănânce legume şi fructe. De cele mai multe ori, puiuţii cunosc doar seminţele şi ne dau mari bătăi de cap să îi facem să fie interesaţi şi de vegetale. Iată o reţetă delicioasă şi colorată, cu multe arome, care s-ar putea să îi atragă.

Curăţă un morcov de coajă şi dă-l pe răzătoare.

Adaugă o bucată de ţelină rasă.

Nu uita de măr, tot pe răzătoare.

Taie mărunt frunze de salată, de spanac şi de pătrunjel.

Pune şi nişte broccoli, tăiat mărunt.

Adaugă boabe de orez fiert şi scurs bine de apă şi boabe de porumb dulce din conservă, după ce le scurgi şi pe acestea de apă.

Amesteci totul într-un castron şi împarţi cantitatea în cutiuţe mici de plastic, în funcţie de câţi peruşi ai sau de porţia pe care vrei să i-o dai zilnic. Pune cutiuţele cu legume în congelator şi scoate câte una la 2, 3 zile. Las-o să se dezgheţe treptat în frigier peste noapte, iar a doua zi oferă legumele peruşilor, la temperatura camerei. Dacă primesc adesea un astfel de amestec apetisant şi dacă te prefaci şi tu în faţa lor că mănânci cu poftă şi că este foarte bun, este imposibil să nu fie atraşi de el. Poate că nu se vor apropia de noua mâncare din prima zi, dar, dacă insişti, eu cred că vei avea succes. Poftă bună micuţilor!!!

ESTE FOARTE IMPORTANT SĂ ÎI ÎNVĂŢĂM DE MICI SĂ MĂNÂNCE LEGUME!!!

 

12 comentarii (+add yours?)

  1. Alina
    Oct 12, 2012 @ 13:20:16

    Am o intrebare…reteta este buna si pentru alti papagali de companie? eu pe langa perusi mai am o pereche de nimfe si una de agaporis…daca le dau si lor ar avea ceva?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 15, 2012 @ 07:23:57

      Buna Alina, reteta este foarte buna pentru orice papagal, contine legume acceptate de toate speciile de papagali. Important este sa nu le dai legumele nespalate sau prea reci de la frigider, sa le dai la temperatura camerei

      Răspunde

  2. Anny
    Oct 14, 2012 @ 10:50:03

    foate interesant ce ai zis adina::*:***:, este extrem de important sa pape fructe micutii nostri inaripati*:*::*:*:*, pwp

    Răspunde

  3. Cristina
    Oct 15, 2012 @ 13:39:19

    Da, o reteta chiar foarte interesanta. Mi-am notat-o si eu. Desi Cipi al meu mananca orice oricand, tot ce-i dau el incearca, indiferent ce ar fi (bine, ca si eu ii dau sa incerce doar ce stiu ca are voie). Cand ma vede mancand vine si el repede sa vada ce am si sa incerce si vede ca-i dau si e tare incantat de lucrul asta. E foarte receptiv la orice mancare. Asa am incercat sa-l invat de cand l-am luat si am reusit. Dar vreau sa incerc si aceasta reteta. Mi-e si mie pofta cand vad poza cu acea farfurie si cu perusii pe ea. O sa o savurez impreuna cu Cipi, sa ne facem pofta reciproc… 🙂

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 16, 2012 @ 12:33:23

      Este excelent ca mananca orice de mic, de fapt aici este si secretul: sa le oferim de mici combinatii variate si colorate de legume ca sa ii invatam sa manance verdeturi!!! UN perus care mananca legume este mai sanatos si mai rezistent decat unul care mananca doar seminte. Iar in cazul in care totusi apare o afectiune si face diaree, il poti convinge mai usor sa manance orez cu morcov fiert, cea mai buna solutie naturista pentru diaree.

      Răspunde

  4. Alexandra
    Oct 15, 2012 @ 19:16:15

    Perusii mei adora batoanele acelea cu cereale, si le dau uneori. Merele sunt si ele printre preferatele lor, la fel si morcovii 😀

    Răspunde

  5. Mirela
    Oct 16, 2012 @ 09:38:02

    Buna!
    Inainte sa imi cumpar perusul , am citit cu atentie toate indicatiile de pe blog, si cele de pe net .
    Insa micul meu perus , Richie, nu e vioi deloc, poate sta in acelasi loc cateva ore pe zi fara sa se miste de acolo, canta doar cand e speriat, sau cand vede pe geam alte pasarele (cam de 5-6 ori pe zi maxim), are piciorusele reci si mananca destul de rar si destul de putin, pe furis. Mere, struguri nu mananca deloc – chiar se sperie de fructe 😦 .
    Mentionez ca l-am cumparat doar de 2 zile. Este foarte cuminte !!!
    Uneorii parca am senzatia ca tremura, si are respiratia putin mai greoaie, plus ca la inceput „trosnea” din cioculet, ca si cum ar avea acolo seminte.
    Este ceva atipic in comportamentul lui? Trebuie sa ma ingrijorez? Sa-l duc la veterinar?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 16, 2012 @ 12:26:52

      Buna Mirela, in primul rand ma ingrijoreaza piciorusele reci, de obicei sunt un semnal ca ceva nu este in regula, ca poate fi bolnavior. Ai grija sa ii fie cald, mai ales noaptea cand se face rece in casa. Urmareste sa nu apara si alte semne de boala precum diareea, vomitatul, stare generala proasta. Sa speram ca nu si ca se va acomoda treptat in casa ta. Deocamdata, il ai de 2 zile si este firesc sa nu fie prea vorbaret si activ, din contra, se pare ca este destul de speriat pentru ca trosneste din cioculet. Perusii trosnesc cand sunt speriati de ceva, cand le este frica de intuneric, vei mai auzi aceste sunete cand perusul este stresat… Supravegheaza starea lui de sanatate, dar sa speram ca in cateva zile se va simti mai bine, ii va mai trece frica si va fi totul in regula. In loc de mere si struguri, incearca salata verde si morcovul ras, eventual si cu telina rasa. Si… multa iubire!!!! Fii blanda si rabdatoare, vorbeste-i pe un ton dulce, ca si cum ar fi un copil mic si speriat… de fapt, chiar asta este!!!

      Răspunde

  6. Mirela
    Oct 19, 2012 @ 12:26:12

    Buna din nou!
    Richie a devenit mai vioi . Tot nu canta atat de mult , doar cand aude pasarele de afara. Insa piciorusele mi se par tot reci, si tine un piciorus in sus, in pene. Incearca sa-l incalzeasca sau.. are alta semnificatie ?!
    Am incercat sa-i dau morcov ras , asa cum mi-ai recomandat, si a mancat destul de putin 🙂 fapt ce ma bucura.
    Tocmai ce a terminat un baton din acela cu seminte , e ambitios din cate vad :))) de ce se apuca il si termina 😀

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 19, 2012 @ 13:33:22

      Buna Mirela, sa nu te astepti ca un perus sa manance prea multe legume deodata, ei ciugulesc cam jumatate de lingurita de legume maruntite pe zi. Cam asta e portia unui perus sanatos caruia ii plac legumele si este suficient pentru necesarul de fibre si vitamine. Cu batonul fii zgarcita, da-i sa manance cate putin in fiecare zi, stiu ca le place mult de tot, dar nu sunt chiar atat de sanatoase. Faptul ca tine un piciorus sub burtica nu trebuie sa te ingrijoreze decat daca il tine foarte des in timpul zilei. Postura aceasta – intr-un picior, cu unul strans sub burtica, este postura obisnuita a unui perus care se odihneste sau doarme. Citeste pagina despre comportamentul perusilor si vei gasi explicatii despre multe din gesturile lor obisnuite.

      Răspunde

  7. Gabriel
    Oct 27, 2012 @ 11:13:39

    Super tare reteta..voi incerca si eu sa i-o prepar..de mancat va manca cu siguranta. Pana acum i-am dat doar fructe si legume crude..nam incercat sa-i dau fiert(compot..etc).

    Răspunde

  8. Bogdan
    Ian 01, 2014 @ 19:56:46

    Eu il am pe Cipy al meu de pe 17 decembrie prima oara dadea din cioc si nu scoatea nici un sunet si tremura…Dupa o saptamana i-am bagat mana in cusca si il mangaiam el statea nu era agitat dar tremura.L-am invatat si unde este mancarea,
    Akum cand plek la scoala de suparare incepe sa ciripeasca.O sa incerc sa il invat sa manance reteta ta.Este u BLOG de not 10+.

    Răspunde

Lasă un răspuns

