Cu Biluţă la munte

Pierderea Cipiţei a lăsat un gol imens în inima mea, mai ales durerea că am fost neputincioasă, că nu am reuşit să fac nimic măcar să îi uşurez durerea… Timpul a încremenit, după ce ea nu a mai fost… zi după zi nu făceam decât să mă gândesc la ultimele ei clipe cumplite. De parcă durerea îmi paralizase şi sufletul, şi mintea. La câteva zile după, am simţit nevoia să fac ceva deosebit pentru noi, pentru familia noastră, cea care a rămas pe urmă, pentru Biluţă în mod deosebit. M-am gândit că o schimbare radicală ne-ar abate gândurile şi am avea alte preocupări. Am plecat la munte.

Biluţă este obişnuit cu maşina, a mers deseori, dar pe distanţe scurte. Spre munte, a fost un drum de 4 ore şi temerea mea cea mai mare a fost să nu se dezhidrateze. A fost speriat în prima parte a drumului, dar am făcut popasuri lungi în care am reuşit să îi dau câteva picături de apă. După prima oră de drum, era obosit fleaşcă de la efortul pe care îl făcea să se ţină bine cu gheruţele de  bara lui de lemn. La fiecare curbă, scotea câte un sunet dezaprobator către şofer, şi câte un fluierat lung când treceam pe lângă maşini mai mari.

La pensiune a stat liber în spaţiu închis, ca de obicei, şi era mai tot timpul lipit de colivie sau de mâna mea. Ziua, am petrecut ore întregi în curte, la soare, în balansoar sau pe iarbă. Bineînţeles, cu Biluţă închis… nu că ar fi putut zbura prea departe, el e bătrâior şi nu are forţa să zboare mai mult de vreo 10 metri. Dar curtea se termina într-un hău pe unde nu aş fi putut să alerg după el. Mai avea momente în care încerca să iasă din colivie, dar îi trecea repede elanul când se apropia de el vreo albină. Se speria de zgomotele şi lucrurile noi, dar le şi urmărea cu interes. Nu ştiu dacă i-a plăcut, dar sigur a fost o experienţă de neuitat pentru el – of, ce n-aş da să repet excursia la munte şi cu el şi cu frumoasa mea Cipiţa…

Când stăteam la taclale la soare, chiar părea mulţumit… şi o să îl mai luăm şi la anul, când va fi cald afară, să stăm pe iarbă. Biluţă e bătrâior, se apropie de 8 ani, dar sper să nu ne părăsească prea curând.

15 comentarii (+add yours?)

  1. Gabriel
    Sep 10, 2012 @ 20:45:26

    Ce curios este el in prima imagine..mai ca ar iesi afara din cusca sa inspecteze putin locul..:X Nu-ti vine sa-l ‘halesti’ la cat de dulce este? :X. Ma bucur sa vad ca micul Bilutza incepe sa depaseasca acest moment,deci e prea tare a doua imagine :X in balansoar:X. Iesirea la munte a fost un gand bun mai ales dupa ceea ce sa intamplat. Timpul trece,dar tu Adina o vei pastra pe Cipitza in mintea si inima ta..plina de viata,exact asa cum o stiai tu zburdalnica si jucausa. Cipitza este pazitoarea blogului pentru totdeauna:X . De azi incolo gandim doar pozitiv,sa nu ne gandim momentan ca nu va mai fi Bili peste ceva timp…nimeni nu stie cand se va intampla..sa lasam totul in voia timpului..in principal trebuie sa ne bucuram de fiecare clipa alaturi de cei dragi:X.(m-am referit la micuti nostri ). Adina sa nu uiti noi suntem alaturi de tine :):X!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 11, 2012 @ 07:47:39

      Multumesc Gabriel, chiar au fost cateva zile placute cu Billy la munte, sper sa le repetam anul viitor… desi el a fost mult mai fericit cand s-a intors acasa, in locurile cunoscute, cred totusi ca i-a placut sa vada si niste locuri mai speciale.

      Răspunde

  2. Cristina
    Sep 11, 2012 @ 10:51:09

    Cu siguranta i-a placut, Adina. Eu pe Cipi l-am plimbat destul de mult. Nu am plecat nicaieri fara sa-l iau si pe el. Lui nu-i e frica in masina,e obisnuit. Se simte bine si pe unde stam,se adapteaza foarte repede, dar ii simt si bucuria cand revenim acasa. Zboara prin toata camera si se joaca….. e la el acasa. Nu am probl cu el cand plecam undeva, ecuminte. Doar cand vom mai pleca prin tara va fi o problema sa-l las la cineva, atat.

    Răspunde

  3. Cristina
    Sep 11, 2012 @ 10:52:01

    * din tara, nu prin tara, pardon..

    Răspunde

  4. Anny
    Sep 11, 2012 @ 11:57:23

    buna adina:*, ma bucur ca incerci sa faci un efort sa-ti revii si tu si bilutza si toata famila ta.O sa vezi ca va fi bine in cele din urma cipitza e acolo sus alaturi de tine. Si eu cand plec la tara o iau pe kiki cu mine dar ii las putina apa in recipientul ala , e ca al tau. ii las putina pentru ca de la viteza se varsa iar cand numai e ii mai pun din termos. si la fel si ea se uita curios la muste mai mult ca la albine cand le vad o bag in casa mi-e frica sa nu o intepe:* Nu te mai gandi ca bilutza va patii ceva, o sa il ai mult timp de acum inainte si sa nu cumva sa ii dai drumu vreodata sa zboare da? chiar daca e mai batranel nu ai de unde sa stii unde se duce, poate zboara peste un gard ceva…pupic duuulce duuulce si distractie placuta daca mai esti la munte acum:*:*:*

    Răspunde

    • Cristina
      Sep 11, 2012 @ 13:29:02

      Anny are mare dreptate cu zburatul. Sa nu ii dai drumul lui Biluta. Si Ricky, perusul pe care la-m pierdut acum un an (si dupa care inca mai plang, chiar daca il am pe Cipi langa mine), avea tot 8 ani. Dar zbura dintr-un copac in altul mai ceva ca vrabiutele. Nu ma asteptam sa aiba asa o putere de zbor. Si asta probabil ca are muschii bine formati daca e in permaneneta liber prin casa si zboara mult. Asa ca…. Biluta sa priveasca frumusetea de afara doar din colivie. Si sa-l ai alaturi mult timp de acum incolo.

      Răspunde

  5. denisa
    Sep 11, 2012 @ 13:25:41

    ohhh…cat e de frumos biluta in imagini…se vede ca cipitei i-ar fi placut sa se aventureze pe campie…oricum aceasta excursie nu va putea face decat bine si sper ca billy va ramane sanatos asa ca tine si sa stii ca nu ai de ce sa-ti faci rau gandindu-te la anii lui billy…atata timp cat e inca bine
    sa stiti ca aveti multi sustinatori aici pe blog care va iubesc mult mult de tot!!!toate cele bune din partea mea!!!
    P.S.daca billy se simte singurel ai putea sa-i iei un amic…zic si eu…

    Răspunde

  6. Andreea
    Sep 11, 2012 @ 13:40:06

    Cum ii pot decora cat mai special colivia perusului meu ?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 11, 2012 @ 14:03:26

      Andreea, in functie de marimea coliviei, poti pune inautru 3 sau 4 jucarii, alaturi de cutia cu seminte si de adapatoare. Restul jucariilor este bine sa fie amplasate in afara coliviei, intr-un spatiu de joaca destinat perusului. Bineinteles, perusul trebuie sa fie liber ziua, sa ajunga la spatiul lui de joaca oricand doreste. E bine sa nu incarci colivia cu multe jucarii, pentru ca nu ii vor placea toate si nu se va simti prea comod. Langa colivie, poti pune o creanga inalta de la un pom fructifer, cu mai multe ramuri, sa se cocoate pe ea… depinde si ce spatiu ai in casa. O sa ii placa mai mult decat orice alta jucarie din plastic.

      Răspunde

    • Andreea
      Sep 11, 2012 @ 14:06:29

      Cam ce fel de jucarii?…..eu vreau sa ii i-au si un leagan ….crezi ca e bine ?

      Răspunde

  7. Maria
    Sep 11, 2012 @ 17:09:22

    Buna Adina! Foarte buna idea cu iesirea la munte; i-ai distras atentia lui Biluta cu imagini noi, locuri noi, sunete noi…. plus ca lor le place din cand in cand afara la aer (chiar daca stau in colivie). Ai mei au stat 9 zile la munte cu noi, si ziua cand era frumos ii scoteam cu colivia afara, erau suuuper incantati, ciripeau veseli, se jucau alergau prin colivie si s-ar fi luat zborul daca ar fi putut…. S-au acomodat atat de bine incat la intoarcere au fost un pic debusolati; ma asteptam sa fie mai incantati dar, m-au intampinat a doua zi cu tipete ascutite si fara nici un chef de a iesi afara din colivie la joaca.

    Răspunde

  8. Anca
    Sep 14, 2012 @ 08:16:02

    Buna Adina…. Nu crezi ca Biluta sufera dupa …..moartea Cipitei? Nu vrei sa-i iei o alta perusica?:(

    Răspunde

  9. Anne
    Sep 17, 2012 @ 04:44:03

    Neaţa 🙂
    îmi pare nespus de rău pentru Cipiţa..dar nu te îngrijora 😉 Biluţă este puternic şi aşa trebuie să fii şi tu . trebuie să trăieşti în prezent,nu în trecut , ai un peruş foarte frumos care te iubeşte enorm!profită cât îl mai ai 🙂

    Răspunde

  10. Andreea
    Sep 21, 2012 @ 10:54:27

    mai pune articole noi …a trecut mult timp

    Răspunde

Lasă un răspuns

