Adio, fetiţa mea dragă!!!

Niciodată nu am îndrăznit să mă gândesc la clipa în care Cipiţa nu va mai fi. Niciodată nu am avut curajul să îmi imaginez o zi fără ea, fără ciripitul ei alintat şi vesel, fără giumbuşlucurile ei… Întotdeauna am crezut că va trăi ani lungi, că va pleca, poate, la bătrâneţe, stingându-se încet, în căldura palmelor mele. Dar soarta nu a vrut să fie aşa!

Cipiţa nu mai e! O tumoră sau o afecţiune cronică a ficatului i-a curmat viaţa în chinuri. Boala atacase de ceva vreme, dar semnele nu erau evidente. Fetiţa mea mânca bine, se juca, zbura şi ţopăia pe capul meu în fiecare dimineaţă, cu aceeaşi energie pe care i-o ştiam de atâta vreme.

Când boala a dat primul semn, era prea târziu. Veterinarii au dat din umeri şi au pus diagnostice greşite. Din păcate, peruşii nu reprezintă pentru ei “clienţi suficient de serioşi” să îi bage în seamă. Poate or fi câţiva în ţara asta care au studiat păsările de colivie şi bolile lor, dar eu nu i-am găsit. Cei mai mulţi dau antibiotice şi vitamine pentru orice, fără să facă analize să descopere boala reală. Dar, cine ştie… poate că nici nu mai erau speranţe… în cazul unei tumori, nu există leac.

Poate vă întrebaţi de ce nu am scris nimic pe blog de la întoarcerea din vacanţă… mi-e greu şi acum să scriu despre moartea ei, mi-e greu să o accept… uneori, dimineaţa, mă aştept să deschid ochii şi să o văd în colivia ei sau zburând prin balcon. Iar gândul cel mai dureros este că nu am reuşit să fac nimic să o salvez! Adio, fetiţa mea frumoasă!!! Vei avea locul tău special în sufletul meu toată viaţa… şi nu vei fi niciodată uitată…

47 comentarii (+add yours?)

  1. Maricica
    Sep 06, 2012 @ 12:43:17

    imi pare rau pentru tine si verisora mea a perdud 3 perusi da r a mers inaite cipita va fi intotdeauna cu tine

    Răspunde

  2. Luciana
    Sep 06, 2012 @ 13:12:31

    Imi pare foarte rau , regret dar stiu ca ciripita va fii mereu cu tine

    Răspunde

  3. Luciana
    Sep 06, 2012 @ 13:14:27

    dar Biluta e cu tine si ai grija de el ca intotdeauna cred ca si biluta plange dupa ea

    Răspunde

  4. Paula Cristina
    Sep 06, 2012 @ 13:26:51

    Imi pare tare rau pentru Cipita! Am citit povestirile tale despre ea si eram uimita de istetimea ei. Sunt convinsa ca ai iubit-o tare mult, de altfel ne puteam da seama de asta si din felul in care ne povesteai de ea (ei), cu cata dragoste…
    Ea a ramas in sufletul tau, acolo nu sufera de nimic, si acolo va ramane mereu, asa cum ai spus si tu.
    Suntem alaturi si de Biluta si-i dorim sa treaca cu bine peste pierdere.
    Regrete din partea noastra!

    Răspunde

  5. Cristina
    Sep 06, 2012 @ 13:46:11

    Vai de mine… nu pot sa cred… imi dau seama cat de mult suferi.. Plang si eu acum, cu toate ca nu era perusica mea. Dar, cum spun si ceilalti, il ai pe Biluta. Cu siguranta va veti ajuta reciproc sa treceti peste acest moment greu. Iti doresc asta din tot sufletul. Nu cred ca te ajuta cu ceva, dar iti impartasesc din suferinta, din durere, nu numai pt ca stiu ce inseamna aceasta pierdere, ci si pt ca datorita acestui blog parca o cunosteam pe Cipita si o admiram si iubeam. Imi pare tare rau…. Sper sa mai scrii de acum despre Biluta.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 06, 2012 @ 14:27:29

      Multumesc tuturor celor care sunt alaturi de mine… este foarte greu si foarte dureros fara ea. Cipita a fost ca o raza de soare pentru mine… Acum doi ani am trecut printr-un moment foarte dificil, am fost la un pas sa imi pierd viata, iar cand am iesit din spital, ea a stiut sa imi readuca zambetul si sa imi faca inima usoara… Biluta sufera si el foarte mult, vorbeste cu toate jucariile mai mult ca niciodata, poate in speranta ca va aparea Cipita de undeva…

      Răspunde

  6. Anny
    Sep 06, 2012 @ 14:41:43

    vai adina nu pot sa cred ca ai povestit:(:(:(:(, nu ai spus nimic aici, imi imaginam ca totul este ok, nu imi pot imagina ce este in sufletul tau:((. IMI PARE ATAT DE RAUUUUU. scuze ca iti scriu abia acum dar acum am intrat la pc si m-am intristat groaznic. sunt alaturi de tine chiar daca nu te cunosc si as vrea sa iti pot da o imbratisare:*, un poopic…. stiu cat de trista esti la fel era si prietenu meu acum cateva luni si il vedeam cum plangea si nu il puteam alina…tot ce iti pot spune este ca ea este acolo in cer si te vede nu ar vrea sa fi trista… ai grija de biluta si stiu ca amandoi ve-ti trece mai departe… fi foarte aproape de el ptr ca sigur e devastat:*, offf:(:(:(:( pooooop duuulce duuulce si Cipita de acolo de unde esti ai grija de stapana ta, ai fost unica pentru ea, esti si vei fin mereu o parte din inima ei:*:*:*:*

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 06, 2012 @ 15:07:46

      Multumesc Any pentru cuvintele tale line… chiar este foarte greu, a fost ca un copil pentru mine, copilul pe care nu il am inca…. Sunt furioasa ca boala ei m-a pacalit, ca nu a dat semne din timp… pe de alta parte, un veterinar italian cu are am corespondat si i-am cerut opinia, dupa moartea Cipitei, spune ca o astfel de evolutie tradeaza tumora de ficat, deci a incercat sa imi spuna ca oricum nu se mai putea face nimic… nu stiu… e casa foarte trista fara ea…

      Răspunde

      • Anny
        Sep 06, 2012 @ 17:44:57

        uofff adina:(:(:((, da care au fost simptomele:((????…pfff….mi-e frica si mie acum….sper ca kiki la fel ca si bilutza al tau sa nu pateasca NEVER NEVER asa ceva….pwp si chia rnu stiu cum sa te consolez doar sa stii ca sunt cu tine:*:*:*

  7. Maricica
    Sep 06, 2012 @ 17:11:51

    sarmana de tine stiu cum e sa perzi pe cine va drag si eu am perdut

    Răspunde

  8. Ene Mihnea
    Sep 06, 2012 @ 18:19:19

    Sunt nou pe blog dar din cele putine cate am citi iti inteleg durerea si chiar as vrea sa te pot ajuta dar din pacate nu pot . Stiu ca esti suparata dar vreau sa te intreb cate ceva despre perusi caci miam luat unul . Si eu mi-am luat ieri un perus . Are un an . Normal cat traiesc perusii ? I-am pus in cusca o bocata de calciu pentru perusi ,doua cutiute de mancare una cu mancare de perus una cu bucatele de mar si o chestie de baut apa nu stiu cum se numeste . Din aia de baut apa nu vrea sa bea asa ca i-am pus o cutiuta cu apa si de acolo bea . Nu vrea sa manace calciu si nu se prea misca in schimb cand ma aproprii de cusca sau pun mana in cusca el fuge cat poate .E baiat si am pus o oglinda in cusca . Am facut bine ce am facut ? Si ce sa fac ca sa manance calciu si sa bea din chestia aia de apa ? Sa il las afara din cusca ? daca da cum sal prind ca sa intre inapoi ? Si cum sal fac sa nu mai fie asa fricos ? Ii trebuie neaparat o perche ca sa nu moara de singuratate ? Apropo pe perus il cheama Ronni .

    Răspunde

  9. Alina
    Sep 06, 2012 @ 20:16:05

    Eu am descoperit acest blog de 2 zile si tot ma documentez. Sincer i-mi pare rau pentru pierderea ta. Trebuie sa fi tare.

    Răspunde

  10. Alexa
    Sep 07, 2012 @ 11:45:51

    :((( Ce rau imi pare ..Stiu cum e sa iti pierzi perusul drag :(am avut si eu o perusica si din pacate am dat-o cuiva :((Si acel cineva a scapat-o afara ….Dar si Biluta sufera la fel de mult si de aceea este alaturi de tine …..IMI PARE TARE RAU :(((

    Răspunde

  11. Alexa
    Sep 07, 2012 @ 11:50:03

    Si nu uita Cipita ta va fi ca un mic inger pazitor!

    Răspunde

  12. Ciorba Paula
    Sep 07, 2012 @ 13:24:56

    imi pare rau pt cipita si eu am trecut prin asa ceva acum 3 saptamani dar singer imi este foarte dor de bibi perusul meu de 8 luni care a murit din motive nestiute sper sa treci peste toate trebuie sa fim tari

    Răspunde

  13. Gabriel
    Sep 07, 2012 @ 19:51:37

    Chiar imi pare rau pentru micuta ta comoara innaripata.Totul va fi bine,iar cipita va ramane vie intotdeauna atat in inima ta cat si aici pe be blog(si in sufletele noastre,a celor care o cunoastem cel putin din poze ). Suntem aici sa fim alaturi de tine,sa treci mai repede peste acest moment. Sincer imi pare rau Adina.. Imi cer mii de scuze ca nu ti-am raspuns mai devreme.Nu te mai simti vinovata ca nu ai putut face nimic in privinta asta. Intradevar suferi mult,dar nu uita noi suntem aici sa-ti oferim suport emotional :* ,sa te incurajam sa treci peste toate,este un moment dificil dar impreuna cu noi vei trece peste el :).. Bili este in regula.?.cum se prezinta?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 10, 2012 @ 09:02:17

      Multumesc Gabriel, incerc sa ma gandesc mai mult la clipele frumoase si sa imi aduc aminte de nazdravaniile ei care m+au facut sa rad de atatea ori… Billy este mai trist, a inceput sa se ataseze de o perusica din plastic, ii canta ei cand nu sunt eu acasa, iar cand vin de la serviciu, ma cauta sa vorbesc cu el si sa il alint. Din pacate, nu am cum sa ii explic ce s-a intamplat, pot doar sa ii ofer tot timpul meu liber si sa il alint mai mult… E bine, totusi, ca a inceput sa se joace si sa zboare iar prin casa…

      Răspunde

  14. Maria
    Sep 08, 2012 @ 02:48:24

    Cea mai trista veste care as fi putut sa o citesc pe blogul tau. Imi pare atat de rau! Nu ma pot opri din plans. Nu pretind ca stiu ce inseamna, dar imi pot imagina cat de greu poate fi. Stiu cat de mult ai iubit-o, am iubit-o…. va ramane in amintirea noastra a tuturor!

    Răspunde

  15. paula
    Sep 08, 2012 @ 05:37:07

    imi pare rau pentru tie si eu am pierdut acum 3 saptamani un perus care zbura prin casa si era obisnuit cu mn dar trebe sa fim tari se trecem peste astea ea va fi mereu in sufletul tau

    Răspunde

  16. denisa
    Sep 08, 2012 @ 08:11:31

    vai e atat de trist…imi pare nespus de rau…cand am intrat prima oara pe blog m-am incapatanat sa citesc toate articolele vechi…am citit si primul articol in care spuneai ca ai facut acest blog in cinstea cipitei…de la mine iti dau un sfat…(din experienta…am avut o cada de besti de balta dar au murit toti din cauza apei de la robinet…am avut si un pui de soim care imi statea pe cap pe mana si seara statea cuminte pe biblioteca…dar puiul a scapat…am avut un hamster in grija dar a trebuit sa-l dam inapoi…ca sa nu mai spun cati pui am pierdut la tara…si mi se rupea inima la fiecare pierdere…)
    oricum uite sfatul meu:ea nu a murit …traieste acolo langa inimioara ta unde a fost cand era si in viata…numai tu o poti lasa sa moara uitand-o…deci…spune-mi adina ce mai face cipita acum ca e mai aproape de tine ???

    P.S.daca nu poti crede ca cipita are o viata mult mai buna acum…cum poti crede ca va fi dupa ce tu vei merge la ea?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 10, 2012 @ 08:55:48

      Buna Denisa, multumesc pentru vorbele tale bune… nu, Cipita nu va muri niciodata din sufletul meu. Ea si Biluta m-au invatat sa iubesc pasarile, sa le pretuiesc pentru frumusetea, iscusinta si minunile pe care ni le daruiesc zi de zi. Cipita e mereu in amintirile mele, o vad si acum prin casa, o vad in locurile ei de joaca si pe umarul meu… chiar daca e doar in imaginatia mea.

      Răspunde

  17. BuburuzaBia
    Sep 08, 2012 @ 09:20:08

    Cum sa-i explici unui pasaric faptul ca perechea lui s-a dus si nu se mai intoarce?Oamenii tind sa subestimeze animalele, sa se considere superiori lor doar pt ca sunt oameni, dar eu una cred ca si animalele simt si sunt inteligente, de multe ori simt mai multe decat noi oamenii. Macar perusita ta nu mai sufera de boala acum, iar cu timpul Biluta se va obisnui cu lipsa ei, la fel ca tine.Poate ii aduci alta perusica, nu una care sa inlocuiasca pierderea Cipitei, ci una care sa fie altfel. 🙂 Au trecut vreo 6 ani de cand mi-au murit cintezele, inca mi-e dor de ele, mi-am luat perusi dupa, daca luam tot cinteze mi se parea nedrept fata de ele… perusii sunt frumos,inteligenti,caposi. 🙂

    Răspunde

  18. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Sep 08, 2012 @ 10:29:40

    Imi pare nespus de rau , plang si eu acum cand citesc si nu imi vine sa cred am un gol imens in stomac , mi pare tare rau sper doar sa ai puterea de a trece peste , eu nu ma asteptam la o astfel de veste , fii puternica si ai grija de tine si de biluta

    Răspunde

  19. paula
    Sep 09, 2012 @ 05:54:13

    imi pare rau pt tine dar sper sa poti trece peste asta si eu acum 3 saptamani am trecut prin asa ceva dar timpul le va rezolva pe toate ea este mereu in sufletul tau

    Răspunde

  20. Ciorba Paula
    Sep 09, 2012 @ 06:08:36

    trebuie sa treci peste asta pt ca trebuie sa fi tare eu acum trei saptamani am trecut prin asa ceva era foarte dresat dar am fost cu el la vet si a zs ca nu are nimic dar totusi a murit si avea doar 8 luni

    Răspunde

  21. mihaelaflorinela
    Sep 09, 2012 @ 07:12:55

    saracuta:(( cand am citit mi-au dat lacrimile:((..veterinari amarati:((,incearca sa ai iei alta partenera lui biluta,sunt convinsa ca este si el trist din cauza decedari cipitei :((

    Răspunde

  22. Andreea
    Sep 09, 2012 @ 07:38:23

    Imi pare forte rau pentru tine :()) offff

    Răspunde

  23. Carly
    Sep 09, 2012 @ 10:35:20

    Of, mititica, imi pare asa de rau…mai ales ca stiu ce inseamna!

    De multe ori, cand am trecut prin perioade dificile, am incercat sa ma refugiez in amintiri frumoase, pline de caldura si de afectiune…si de fiecare data, primele imagini care mi-au venit in minte au fost cele cu perusul meu 🙂 Cine are/ a avut perusi stie despre ce vorbesc 😉

    Si da, din pacate, majoritatea veterinarilor habar nu au sa trateze pasarile de colivie. Dau tratament dupa ureche (sau dupa pret). Eu am fost cu perusul meu la veterinar cu niste ani in urma, mi-a dat un medicament destul de scump…am revenit dupa o saptamana sa ii spun ca pasarea nu se simte deloc mai bine…si spre indignarea mea, raspunsul veterinarului a fost „Pai, dati-i in continuare, ca n-are ce sa ii faca rau…”

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 10, 2012 @ 08:44:54

      Multumesc Carly, pentru gandurile tale si pentru incurajari. Si eu incerc sa imi aduc aminte numai de clipele frumoase si sa fiu vesela pentru Biluta, peruselul care a ramas langa mine.

      Răspunde

  24. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Sep 10, 2012 @ 09:15:45

    Iti transmit toate gandurile mele bune , nu o cunoasteam pe cipita sau pe tine insa prin intermediul blogului tu ai adus-o langa noi , iti multumesc pentru ca mi-ai fost alaturi intotdeauna cand am avut nevoie de tine , sfaturile tale imi sunt si acum pretioase , prin intermediul blogului tau am invatat incredibil de multe despre perusi , iar pentru asta iti multumesc!cipita va ramane vesnic in sufletul tau si in amintirile noastre , cei care iti citim blogul zi de zi , cu totii ne-o vom aminti asa cum hera ea : vesela , plina de viata si cu chef de jooaca , asa cum ne -o prezentai tu si ne fqceai sa zqmbim

    Răspunde

  25. Andreea
    Sep 11, 2012 @ 20:25:46

    Imi pare tare rau pentru Cipita! Prietena mea a pierdut 9 perusi :(….imi va fi dor de ea ……dar ea va fi cu tine mereu….deoarece are un loc special in sufletul tau….dar Biluta e cu tine si ai grija de el ca intotdeauna cred ca si Biluta plange dupa ea

    Răspunde

  26. Iulia
    Sep 13, 2012 @ 18:31:35

    Imi pare rau pentru ea…si pentru tine!:( Stiu cum e! Tocmai acum cateva zile mi-am pierdut si eu scumpa mea papagalita!:( Nici acum nu cred ca nu mai e…dar totusi, cel mai rau e ca il vad pe Paco singurel..desi mai are inca prieteni de companie, dar tot ii lipseste ceva, EA!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 14, 2012 @ 08:50:40

      Draga Iulia, imi pare atat de rau ca ai trecut si tu prin aceeasi tragedie, este foarte dureros cand ii pierdem, cand nu putem face nimic sa ii ajutam… ai grija de perusii tai si bucura-te de clipele alaturi de ei.

      Răspunde

  27. Anca
    Sep 14, 2012 @ 08:12:54

    Imi pare atat de rau…….

    Răspunde

  28. Bianca
    Sep 15, 2012 @ 12:46:48

    Am trecut si eu prin asta atunci cand l am pierdut pe Mat… ii simt lipsa inca…
    Imi pare nespus de rau!

    Răspunde

  29. Andra
    Sep 15, 2012 @ 13:35:36

    Imi pare nespus de rau pentru Cipita ta! Inteleg durerea ta pentru ca si eu am trecut prin asta cand l-am pierdut pe Biluta ( asa il chema si pe perusul meu). Mi-a fost un prieten adevarat, ne jucam mereu si ma iubea asa mult, stia cum sa-si arate afectiunea de fiecare data. Din pacate, era foarte batran (avea 13 ani si 7 luni) si chiar daca sufletelul lui inca lupta sa mai traiasca, fizic nu mai putea. Mi-a fost foarte greu fara el, la inceput stateam si ma uitam la colivia goala si nu puteam sa accept faptul ca nu mai e, dar cu timpul, a trebuit sa accept, iar de curand am primit 2 perusi, o fetita si un baiat care sunt foarte iubareti si dragalasi. Parca acum, casa nu mai e asa goala, cu toate ca nu o sa-l uit niciodata pe Biluta al meu. Important e ca amintirea lor ne ramane vie in suflet si o asemenea legatura nu se poate pierde niciodata.
    Blog-ul tau e foarte interesant si ma bucur ca impartasesti cu noi dragostea ta fata de perusi!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 17, 2012 @ 08:23:14

      Multumesc Andra pentru incurajari si ma bucur ca ai adoptat din nou perusi. Ai dreptate, fara ei casa este atat de goala. Un perusel stie intotdeauna sa inveseleasca atmosfera si sa te binedispuna cu ciripitul lui.

      Răspunde

  30. Alexandra
    Sep 15, 2012 @ 15:44:24

    Nu pot sa cred 😦 Acelasi sentiment l-am avut si eu cand am pierdut-o pe scumpa mea Tasha ( ti-am trimis o fotografie cu ea), era baietel, dar eu o consideram o fetita…. A murit in mainile mele, si nu puteam sa cred ca perusul care cu cateva ore inainte era vesel, fara probleme, nu mai este acum printre noi 😦 Am luat o perusica noua, Tanya, pentru Paco, dar se adapteaza cam greu… Tasha venea la mine, nu ii era teama, venea pe mana mea, manca orice ii dadeam, cand ii faceam curat venea repede pe tavita cea curata, cand ii puneam mancarea, era prima care alerga sa o guste 😦 Ai grija de Biluta, e un scump.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 17, 2012 @ 08:31:41

      Vai, Alexandra, l-ai pierdut pe Tasha!!! Era un scump si imi pare foarte rau ca ai trecut prin asta, mai ales ca nici nu ti-ai dat seama ce s-a intamplat cu el… ne raman amintirile dragi si dragalasenia lor. Sa ai grija de Paco si de Tania, sa ii iubesti si sa ii alinti!!!

      Răspunde

      • Alexandra
        Sep 17, 2012 @ 17:18:51

        Mersi, voi avea. Acum le-am dat niste mar, cu putin biscuite (special pentru perusi).
        Am citit ca Biluta are 8 ani !! Super, ai mei sunt mai mititei, Paco are aproape 4, iar Tanya cateva luni, am luat-o pui 🙂

  31. alexandra
    Sep 21, 2012 @ 15:32:01

    sa fiu sincera miau curs foarte multe lacrimi mam pus in locul tau

    Răspunde

  32. cristiana
    Noi 13, 2012 @ 18:45:52

    astazi am trecut si eu prin acelasi lucru, mi-am pierdut cel mai bun prieten, pe Coco,papagalul meu

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Noi 14, 2012 @ 16:10:40

      Cristiana, imi pare nespus de rau ca ai pierdut peruselul, este foarte dureros si nu trecem usor peste acest moment. Incearca totusi sa iti amintesti momentele frumoase si sa te gandesti la clipele in care era fericit acasa la tine, pentru ca sunt sigura ca l-ai indragit ci ca ati avut multe momente frumoase.

      Răspunde

  33. Silvia
    Ian 06, 2013 @ 08:24:25

    imi pare nespus de rau dar din pacate la noi in romania nu exista medici suficienti de buni pentru a trata perusii bolnavi.Dar cipita va avea grija de tine cum ai avut tu grija de ea.

    Răspunde

  34. alina
    Feb 25, 2013 @ 10:28:24

    imi pare sincer rau…acum 2 zile a murit si perusa mea asa ca te inteleg

    Răspunde

  35. mihai
    Apr 21, 2013 @ 10:44:46

    te inteleg perfect. primul meu perus a murit…. si era dresat dar nu a murit din cauza unei boli nu am putut sa simt cum sa stinge in palmele mele . a murit in ghiarele pisici.a fost ingrozitor pisica era ascunsa sub scari in timp ce eu ma jucam cu el. dintr-o data primul meu perus papy a cazut intr-un papuc…..atunci era momentul perfect ca pisica sa il prinda..la luat in gura dar nu a reusit sa il muste ca iam dat cu piciorul cat de tare am putut dar perusul nu a scapat. pisica i-a bagat giara in inimioara….. am tipat cat am putut sperand ca il pot readuce la viata … dar degeaba …..((PAPY E MORT>> ADIO PAPY)). Am cautat cea mai dracuta cutiuta cu magnet si lam ingropat in mijlocul gradini cu flori. stiu ce ati simtit.. dar acum miam luat al doilea papy care era fetita defapt si iam pus numele cipita.

    Răspunde

Lasă un răspuns

