Remedii naturiste pentru peruşii bolnăviori

Ghimbirul: indicat pentru problemele digestive, dureri de stomac, diaree, ameţeală, apatie.

– taie 2 rondele de ghimbir proaspăt şi lasă-le să infuzeze 10 minute într-o cană cu apă fierbinte. Combină infuzia cu apa rece, să fie la o temperatură potrivită pentru peruş şi dă-i să bea odată la şase ore.

 Lucerna: ajută ficatul, detoxifică organismul, are proprietăţi antifungice.  

– frunzele proaspete de lucernă sunt bogate în minerale, calciu, magneziu, potasiu şi caroten. Numai frunzele sunt bune, seminţele de lucernă sunt interzise deoarece conţin un acid uşor toxic pentru păsări.

– adaugă câteva frunze proaspete de lucernă în meniul peruşului tău. Chiar dacă nu stai la ţară, o poţi cultiva într-un ghiveci.

 Aloe: sucul din frunze de aloe este bun pentru răni, sângerări, zgârieturi, arsuri sau tăieturi, ameliorează durerea şi previne infecţiile.  

–         dezinfectează rana peruşului cu puţină betadină, aplică aloe vera şi apoi puţină pudră de talc să se oprească sângerarea mai repede.

 Muşeţelul: ajută digestia, calmează un peruş mai zvăpăiat şi ameliorează stările de rău.

–         ceaiul de muşeţel slab, adică făcut din flori cât iei între două degete la o cană cu apă, este bun în loc de apă pentru digestie, când peruşul are probleme cu stomacul. Împreună cu acest ceai, trebuie dat şi un tratament adecvat, în funcţie de afecţiunea respectivă.

 Păpădia: frunzele de păpădie sunt bogate în vitaminele A, B1 şi C, ajută sistemul imunitar şi circulaţia sângelui.

–         serveşte peruşul, primăvara, cu vârful frunzelor proaspete de păpădie, gustul lor amărui le place multor păsări. Nu îi da florile sau tulpinile din care iese seva aceea amară şi toxică. Doar frunzele, îndeosebi partea dinspre vârf, sunt bune.

 Usturoiul: este un antibiotic excelent, care conţine 80 de substanţe capabile să combată bacteriile, viruşii, microbii şi ciupercile, stimulează sistemul imunitar, omoară paraziţii intestinali şi pe cei care atacă pielea şi nasul.

– pune bucăţele de usturoi decojit alături de morcov, salată sau pătrunjel. Cu rol preventiv, poate fi oferit de două ori pe lună, dacă peruşul are viermişori, paraziţi sau are o infecţie intestinală, dă-i usturoi zilnic.

14 comentarii (+add yours?)

  1. denisa
    Aug 11, 2012 @ 09:44:44

    un articol ft bun.felicitari!
    ai un blog minunat!

    Răspunde

  2. Anne
    Aug 13, 2012 @ 09:27:53

    Foarte folositor articolul,felicitări Adina ! 🙂
    _________________________________________________________________
    Am o micuţă problemă..Ieri seară,era mai răcoare afară.Iar,cum cred că ţi-am mai zis,Coco stă în hol.Şi când „sosesc anotimpurile reci”în hol este îngrozitor de frig,în plus el mai stătea şi aproape de geam…M-am tot gândit,şi până la urmă,de frică să nu răcească l-am dus în sufragerie . Prima oară,nu a adormit decât atunci când am stins lumina dar şi televizorul ..
    Dimineaţa asta,cum face orice pasăre,a început să ciripească.M-am trezit de vreo 3-4 ori (camera mea e fix lângă sufragerie)şi după l-am mutat înapoi în hol,căci se mai încălzise vremea.
    Întrebarea mea este:Unde crezi că ar fi bine să stea?Crezi că dacă i-aş construi un mini-cort nu i-ar mai fi frig ? sau să îl mut în sufragerie şi să încerc să „accept”cum ciripeşte dimineaţa ?Te rog,spune-mi :o3 .

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Aug 13, 2012 @ 10:06:42

      Draga Anne, daca se face asa de frig in hol, nu este deloc bine pentru el. Acum se incalzeste din nou, dar la toamna si la iarna ce faci cu el, daca nu ai o sursa constanta de caldura in hol? Eu tin perusii intr-un colt de dormitor si le deschid geamul sa iasa la zbor in balcon cand vor ei, inclusiv iarna… in dormitor e cald si e liniste, merge rar televizorul si s-au atasat de locul acesta. Este adevarat ca ma trezesc vara de la ora 6, odata cu ei, insa acest program ma mentine activa. Toamna si iarna se trezesc pe la ora 8, pentru ca este intuneric afara, ceea ce imi convine de minune. Ai putea sa il gazduiesti intr-o camera in care nu dormi, cu usa inchisa poate se aude mai putin ciripitul de dimineata… sau sa iti pui o perna groasa pe urechi:)… nu stiu ce sa zic, pe mine nu ma deranjeaza ciripitul, abia astept sa ii aud dimineata vorbind cu mine si cantand.

      Răspunde

      • Anne
        Aug 13, 2012 @ 15:24:35

        Ce frumos :)) Dar,cum eu stau la curte,casa mea nu este aşa de mare şi…sunt decât cateva camere în care dormim,holul şi sufrageria.Şi,totuşi,dacă l-aş muta în sufragerie ar fi o problemă..am auzit că ei se culcă odată ce se întunecă afară,şi cum eu stau mai mult decât el,evident,mă gândeam că îl cam deranjez cu televizorul..şi dacă el ar adormi odată cu mine,nu cred că ar fi suficient….Îmi poţi da un sfat??unde să îl ţin până la urmă?:(

      • Casa cu perusi
        Aug 14, 2012 @ 08:43:37

        Bucataria cum ti se pare? Ar fi ok, daca nu se gateste excesiv, sa stea mult in aburi si sa se faca diferente mari de temperatura… daca gatesti frecvent, nu este un loc potrivit. Oricum, tb sa gasesti un coltisor de camera calduros pentru el la iarna. Daca tu dormi singura in camera, incearca sa il culci cu tine o vreme, sa vezi cum va intelegeti. Am observat ca perusii mei nu fac cine stie ce galagie pana nu ma trezesc, scot cateva ciripituri scurte si mananca in liniste. Cand vad ca incep sa ma trezesc, ca deschid ochii, atunci devin mai galagiosi si imi cer sa le deschid geamul sa iasa in balcon… poate perusul tau se va obisnui cu programul si te va astepta sa te trezesti… poate va acomodati unul cu celalalt.

  3. denisa
    Aug 14, 2012 @ 09:54:34

    buna ! perusii mei stau cu mine in camera si…
    mi se pare ciudat ca nu ciripesc dimineata nici macar cand eu si fratele meu ne trezim…peruselul nu ciripeste aproape deloc…e la fel de tacut ca fetita
    sunt unele momente in care daca am uitat sa le schimb apa sau mancarea ma asteapta la usita coliviei si ma „huiduie”…(nu stiu cum sa explic…ma cearta)
    in afara de asta nu prea scoate piuituri…(nu sopteste decat cu Fifi)
    crezi ca nu se simte in largul lui?
    si daca da ce as putea face in privinta asta ?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Aug 14, 2012 @ 13:16:54

      Oho… Denisa, ai un perusel tacut? daca ai stii cati stapani de perusei isi doresc pasari mai tacute…. daca ei sunt sanatosi si activi, nu cred ca ai de ce sa iti faci griji, pur si simplu, nu are chef sa cante. Perusii cei mai galagiosi de fapt nu fac scandal, ci canta si scot sunete stridente pentru ca le place sa atraga atentia celor din jur. Esti norocoasa ca pe tine te lasa sa dormi dimineata…

      Răspunde

  4. Oachi
    Feb 27, 2013 @ 19:15:30

    Felicitari pentru articol si pentru blog, in general, mi-as fi dorit sa il fi gasit mai demult, pentru ca invat multe de aici.

    Te deranjez cu o intrebare, dar si cu o introducere ceva mai lunga.
    Am un perusel, baiat, are in jur de un an. Acum 4 saptamani s-a imbolnavit. Este apatic, doarme foarte mult si are o serie de spasme (contracturi musculare), mai mult pe partea stanga. Spasmele cele mai grave se manifesta prin contractura piciorusului si loveste cu el bara foarte tare (ca Bocanila) sau ajunge chiar sa tina piciorul ca o balerina, intins si rigid, in acelasi timp ridica si aripa in mod necontrolat. In astfel de momente mai cade si de pe bara. Acest tip de spasme apar cam la o saptamana si se manifesta o zi- doua si il lasa lat. Dupa criza, incepe usor-usor sa-si revina, de la o zi la alta parca mananca mai bine, cam cu o zi inainte de urmatoarea criza chiar mai ciripeste cate un pic. Apoi o luam de la capat.

    Este ingrozitor de slab, intre crize tremura mai tot timpul, are mici crize si loveste usor cu piciorul in bat (se aude), isi mentine destul de prost echilibrul. De asemenea, pe talpi i s-a ingrosat mult pielea si uneori are crapaturi adanci, la articulatiile degetelor.

    I-am dat vitamine (de la Trixie – Vitamin Tropfen, apoi de la Vitakraft – VitaFit, atat in apa de baut, cat si pe cioc, cateva picaturi in solutie mai concentrata un pic decat cea din adapatoare). L-am tamponat pe picoruse cu ceai de musetel si recent am incercat sa il ung putin cu vitamina A. Am observat doar o vaga ameliorare.

    Mananca doar seminte, mar si putin broccoli. Abia dupa ce am citit aici pe blog, am inceput sa ii diversific hrana. Adica acum cateva saptamani.

    L-am dus si la veterinar, dar nu mi s-a spus nimic concret, ce anume ar cauza toate problemele de mai sus. Doar ca sa il hranesc mai bine, ca daca mananca se va vindeca. Nici macar pentru picioare nu mi-a zis un diagnostic clar.

    De ieri ii dau si calciu, am gasit ceva solubil in apa (CalciLux).

    Intrebarea mea este: ai idee ce cauzeaza toate astea ? ai mai vazut un perus cu astfel de spasme ? Ce as putea sa ii mai fac ?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 28, 2013 @ 12:29:41

      Buna Oachi, m-a intristat nespus mesajul tau, imi pare deosebit de rau pentru bietul perusel…… situatia cred ca este foarte, foarte grava. Poate fi un virus nenorocit contractat inainte sa vina la tine, dar care a avut o evolutie lenta si acum ataca sistemul nervos. Poate fi o bacterie, dar mai degraba o tumora… Manifestarile sunt deosebit de ciudate, criza, revenire si recidiva… nu am mai citit de asemenea manifestari. Imi pare rau ca nu te pot sfatui, daca stai in Bucuresti, poate ar fi bine sa iei legatura cu medicii de la Facultatea de Medicina Veterinara din spatele hotelului Marriot. Acolo, sunt cativa profesori cu experienta asupra pasarilor de colivie. Incearca de asemenea sa scrii si unui veterinar sau crescator de elita din Marea Britanie sau SUA, sa cauti pe net ca au bloguri si site+uri, sunt oameni cu multa experienta.

      Răspunde

  5. Oachi
    Feb 28, 2013 @ 13:14:37

    Multumesc mult pentru rabdare si sfaturi

    Răspunde

  6. tzutzu
    Feb 01, 2014 @ 00:30:02

    Cum pot sa-mi conving perusul sa pape usturoi? Ai vreoun truc??

    Răspunde

  7. George
    Feb 17, 2014 @ 13:20:44

    Chiar dvs. ați spus în acest articol, următoarele:

    Usturoiul: este un antibiotic excelent, care conţine 80 de substanţe capabile să combată bacteriile, viruşii, microbii şi ciupercile, stimulează sistemul imunitar, omoară paraziţii intestinali şi pe cei care atacă pielea şi nasul.

    – pune bucăţele de usturoi decojit alături de morcov, salată sau pătrunjel. Cu rol preventiv, poate fi oferit de două ori pe lună, dacă peruşul are viermişori, paraziţi sau are o infecţie intestinală, dă-i usturoi zilnic.

    Deci, este bun la ceva usturoiul , sau nu?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 20, 2014 @ 14:42:35

      Da, e bun, dar nu face minuni daca infectia este puternica. Si in cazul oamenilor, daca avem o infectie puternica, e musai sa luam ceva medicamente, nu ne putem baza pe plante… E bine sa il pui in hrana pasarilor, dar e posibil sa il refuze, sa le displaca mirosul puternic si sa nu mai manance

      Răspunde

Lasă un răspuns

