Cum „citim” plăcintuţele peruşilor

Găinaţul peruşilor nu este doar mizerie… consistenţa şi culoarea arată starea de sănătatea a păsărilor. Să îl descifrăm pas cu pas.

Găinaţul unui peruş sănătos

–         constă într-un colăcel de culoare închisă, gri închis sau chiar negru, bine închegat, în mijlocul căruia este o boabă de culoare alb-gălbuie, care este urina. Plăcintuţa, cum îmi place mie să îi spun, se întăreşte în câteva minute, nu lasă urme, nu miroase şi nu pătează hainele.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 Plăcintuţe apoase, cu urina împrăştiată

Aceasta este diareea, iar apariţia ei indică în multe situaţii probleme de sănătate. Diareea poate apărea spontan imediat după ce peruşul bea mai multă apă sau mănâncă legume zemoase. Dacă este urmată de plăcintuţe normale, nu ai de ce să te îngrijorezi. Dar, dacă diareea persistă mai mult de 24 de ore, este cazul să apelezi la un veterinar. Pot fi probleme digestive sau afecţiuni ale rinichilor.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Plăcintuţe albe şi voluminoase

Găinaţul de culoare gălbuie sau gri deschis, din care lipseşte acel colăcel de culoare închisă, este semnul unei afecţiuni a pancreasului. Este nevoie urgentă de tratament!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Plăcintuţe cu sânge

În cazul sângerărilor interne, găinaţul capătă culoare roşiatică sau negricioasă, este apos, iar urina albă se închide şi ea la culoare. Caută un veterinar de urgenţă, viaţa păsării este în pericol şi se poate stinge din clipă în clipă.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Găinaţul verzui – are două cauze

  1. peruşii care nu au mai mâncat de mai multe ore sau chiar zile, fac primele plăcintuţe verzui, cu urina aproape normală, adică albicioasă şi destul de consistentă. Acest lucru nu înseamnă că sunt neapărat bolnavi. Cu hrană la discreţie şi apă curată, îşi vor reveni în două, trei zile.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. găinaţul verzui cu urina foarte galbenă şi împrăştiată arată de obicei afecţiuni ale organelor interne, în mod deosebit ficatul. Cele mai multe boli de ficat sunt date de bacterii sau viruşi şi pot fi tratate.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Plăcintuţe cu seminţe nedigerate

Este evident că peruşii nu mai au o digestie bună, că nu absorb elementele nutritive din hrană, că sistemul lor imunitar este compromis şi că au nevoie de un control medical. Seminţele nedigerate pot avea diverse cauze, de la paraziţi intestinali, la infecţii cu bacterii. Tratamentul se impune de urgenţă.

Sursa: www.birds-online.de

52 comentarii (+add yours?)

  1. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Aug 07, 2012 @ 15:25:20

    am dat pe acasa cu ce trebuia , au murit toate , a fost o otrava foarte puternica , decis cu numai stiu ce, acum ai idee cu ce as putea da pe dulapuri , caci na s0au ridicat vapori , am dat cu umpic de apa pe dulapuri , azi i-am adus si pe micuti acasa , sper sa fie bine , ei cum au ajuns acasa s-au dus pe lustra pe dulap , acum na , a trecut o saptamana si ceva de cand am dat si ma gandesc ca poate i s=a dus efectul , plus ca in camere nu am dat decat la intrare , la pragul usii , nu am dat cu ele in camere , ce spui?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Aug 07, 2012 @ 19:01:56

      Acum este important sa speli bine locurile in care ai dat cu otrava, sa nu isi bage perusii cioculetele pe acolo. La ce te referi cand spui ca nu stii cu ce sa dai pe dulapuri? Daca ai dat pe acolo cu otrava, trebuie spalate bine cu apa calda si sapun de cateva ori, apoi clatite cu apa curatat de cateva ori. Problema e ca risti sa se umfle lemnul, ar fi fost bine daca nu dadeai pe dulapuri, ci numai pe jos si dupa mobila, unde perusii nu se prea duc. Oricum, spala bine otrava si vor fi in siguranta.

      Răspunde

  2. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Aug 08, 2012 @ 06:57:40

    NU! nu am dat pe dulapuri , dulapurile chiar le-am acoperit cu niste oferte dinalea de la hypermarketuri , plus ca in camere nu am intrat cu otrava , am doar pe la tocurile usilor , doar in prag , dar ma gandesc ca poate s-au ridicat vapori , stiu si eu , am dat cu o carpita uda pe dulapuri , insa pe lustra nu aveam cum sa spal , e foarte alambicata si greu de curatat

    Răspunde

  3. Flory
    Aug 08, 2012 @ 07:32:39

    Ieri, Coco avea gainatul cum este poza de la „Gainatul verzui 1(poate putin mai moale si mai unflat , dar nu cum este la cel apos)”. Dupa ce i-am dat cartof , l-a facut cum este la „gainatul verzui 2” . Acum este normal. Este foarte cald si noi dam drumul la aer. Pe Coco il pun pe masa si il acopar cu un prosop.Aerul nu bate pe el.
    Crezi ca a fost de la caldura sau de la aerul conditionat?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Aug 08, 2012 @ 07:59:04

      Flory, de obicei gainatul verzui indica ficat gras sau paraziti intestinali, din cate am citit. Urmareste perusul si daca se mai repeta gainatul verzui in vreo 2, 3 zile mergi la un veterinar. de la caldura, nu are cum sa iasa verzui, eventual apos, dar nu verzui.

      Răspunde

  4. Anca
    Sep 23, 2012 @ 11:34:28

    Buna…… Perusica mea a facut un gainat gigant:)))e de 5 ori mai mare ca cel normal…….crezi ca se intampla ceva?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 24, 2012 @ 08:25:54

      Anca, cand a facut perusica ta acest gainat urias? peste noapte sau in timpul zilei? Acest gainat arata fie ca are un ouasor in cloaca care va fi eliminat in urmatoarele zile, fie unul dintre organele interne, rinichi sau ficat este crescut in volum si blocheaza cloaca. Cand cloaca este blocata se aduna mai mult gainat si astfel se formeaza aceste placintute mari…. asta iti pot explica eu din propriile observatii. este posibil sa fie si alte cauze.

      Răspunde

  5. Anca
    Sep 26, 2012 @ 15:48:37

    Dimineata l-a facut… Se poate sa aiba un oulet chiar daca nu are pereche?? Vad ca acum nu a mai facut „placintele gigante:))” .Pe langa asta,cand ma trezesc dimineata sa ma pregatesc pt scoala ,Kika vine sa ma pupe,iar eu ca de fiecare data o alint! Chestia este ca isi ridica codita,capul il tine cat se poate de drept si i se miscoreaza pupila,de parca ar intra in transa.. Scoate sunete foarte dulci,ma lasa s-o mangai pe spate cat se poate de mult, si dupa isi revine:))…in fine! Nu stiu ce sa cred ca are…:) pupici

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 27, 2012 @ 08:05:29

      Buna Anca, comportamentul peruselei tale este specific unei pasari care este in perioada de imperechere… e ciudat ca simte nevoia de imperechere acum, toamna, dar… pasarile tinute captive nu mai au ceasul biologic al celor salbatice, ele au conditii oricand sa faca pui. Este posibil sa aiba oua si fara partener, rolul partenerului este sa le fecundeze, dar perusica poate face oua si fara un perus, doar ca nu vor fi fecundate si vor fi sterile. Perioada asta va trece, din pacate nu o poti ajuta decat alintand-o.

      Răspunde

  6. Anca
    Oct 03, 2012 @ 15:50:22

    As dori sa iti arat cateva poze cu ea….

    Răspunde

  7. Anca
    Oct 17, 2012 @ 15:06:16

    Bunaa!!!!!!!! Kika mea a facut acum 10 minute un oulet.!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 18, 2012 @ 08:22:11

      FELICITARI, KIKA!!!!! Este un super eveniment…. bravo micutei perusele!!! Vor veni alte 2 oua, probabil, in curand, in urmatoarele zile, cam la distanta de 1 zi unul de altul. Daca vrei ca perusica ta sa le cloceasca, trebuie sa ii asiguri conditii bune: sa ii faci caldurica, sa fie liniste in camera in care este cuibul si sa ii dai vitamine in apa, cu un aport de calciu mai mare. Depunerea oualor este un proces solicitant, iar peruselele au nevoie de hrana bogata in vitamine, de multe legume care sa contina calciu si de galbenus de ou fiert.

      Răspunde

  8. Anca
    Oct 24, 2012 @ 11:41:22

    Nu o incurarajez sa faca asta….Ramane la alegerea ei!

    Răspunde

  9. Anca
    Oct 31, 2012 @ 19:52:57

    Buna seara ,Adina!!! Am o problema …..Kika nu prea mai face “placintute” noaptea…..am observat ca in momentul in care iese din cusca dimineata se duce direct la copacelul ei si face o “placintica gigant”.Nu stiu ce sa fac,sunt putin ingrijorata!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Noi 01, 2012 @ 09:00:37

      Buna Anca, placintuta gigant presupune de obicei ca exista un obstacol langa cloaca, fie are un ousor pe care il va elimina in curand, fie este ceva in neregula cu aparatul excretor… eu sper din tot sufletul sa nu fie. Poate fi si o reactie nervoasa, ii este teama sa se miste noaptea, sa faca vreun zgomot… ai putea intreba si un veterinar, poate te ajuta mai mult.

      Răspunde

  10. Anca
    Noi 01, 2012 @ 13:37:08

    A facut doua oua deja,exista sansa de a putea sa mai faca inca unul???

    Răspunde

  11. Anca
    Noi 05, 2012 @ 17:47:30

    Da,este al 4-lea ou!! :)) A venit langa mine in pat,cand invatam la mate si mi l-a inmanat ca sa-l pun la locul lor:))

    Răspunde

  12. Daniel
    Apr 06, 2013 @ 15:43:23

    Ce frumos Anca bravo ei !!! Ce dragut ce perusica cuminte sa iti traiasca !!!

    Răspunde

  13. Denis
    Apr 07, 2013 @ 14:38:41

    Buna am revenit.perusica mea de ieri sta unflata in pene si nu mai este asa activa.face gainat de culoarea verde foarte deschisa si in mijloc alb iar pe langa apos.trebuie sa merg la veterinar ?

    Răspunde

  14. mihai
    Apr 15, 2013 @ 05:40:49

    si perusul meu face de vreo doua zile placintele verzi cu alb inauntru dar nu apos. trebuie sa merg cu el la veterinar?

    Răspunde

  15. integralistul
    Apr 25, 2013 @ 14:36:16

    Multumesc pentru informaţii; excelent, felicitări!

    Răspunde

  16. integralistul
    Apr 25, 2013 @ 14:37:00

    Reblogged this on integralistul.

    Răspunde

  17. Edi
    Iun 06, 2013 @ 19:09:37

    Buna!
    Perusa mea cam de 5-6 luni de acum cred ca are o problema. in gainat am observat ca are seminte dar nu mereu. Mai are si diaree dar in timpul noptii dar nu mereu. Ziua e normal. Se joaca, mananca, bea apa…. e grav oare??!!

    Răspunde

  18. floryflory
    Iun 23, 2013 @ 10:59:27

    Adina, azi Coco a facut o placintuta cu sange:(( Arata ca un gainat al unui perus sanatos(prima poza) , doar ca in mijlocul petei albe din placintuta era un punct rosu. M-am uitat cu lupa si am vazut ca era sange, apoi m-am uitat si la funduletul lui Coco si avea penele rosii si putin sange pe piele. L-am urmarit si a doua placintuta(apoi a treia,a patra si a cincea) nu a mai avut nimic. Era perfect normala, iar la funndulet sangele se uscase. Sa ma ingrijorez?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iun 25, 2013 @ 13:01:57

      Flory, e posibil sa se fi lovit in zona funduletului si de aceea a avut sange acolo? Poate s-a lovit zburand sau jucandu-se cu ceva. Daca sangele este din interior, e mai grav, nu anunta nimic bun. Urmareste+l si daca se repeta contacteaza un vet.

      Răspunde

      • floryflory
        Iun 25, 2013 @ 13:08:31

        Inainte sa faca gainatul se „imperechease” cu mana mea. Poate asta o fi cauza? Apropo de imperecheat, ar trebui sa nu-l mai las sa calce tot ce apuca? In acele momente este foarte vulnerabil, il pot prinde de aripa, ca el nu este atent; ma gandesc ca mdaca-l oprescm s-ar putea speria atat de rau incat sa faca soc? L-am urmarit si nu am mai gasit nici un pic de sange, nici sub codita, nici in gainati.

      • Casa cu perusi
        Iun 25, 2013 @ 13:26:51

        E semn bun ca nu a mai aparut sange, deci a fost un mic accident. E cam dificila treaba cu nevoie de imperechere… eu nu m+am confruntat cu asa ceva pt ca Biluta era mai mototol, dar poate te ajuta daca ii pui in colivie o pasare din plus, din material moale… ceva colorat si moale, cat un perus…

      • floryflory
        Iun 25, 2013 @ 13:36:36

        Are un perus din plastic, de care nu se atinge. I-am pus si un perus galben din polistiren,dar se speria tare rau de el, asa ca l-am scos din colivie. El nu este interesat de jucarii, el este atras doar de cei din casa. Matusa mea a plecat in vacanta pentru o saptamana si si-a lasat perusica la noi. Am pus coliviile una langa alta, le-am dat drumul impreuna, dar Coco nici macar nu a bagat-o in seama. Perusica statea pe colivie , iar Coco pe umarul nostru si se certa cu noi. Perusica il striga,cerea atentie,dar Coco parca o ignora.Cand el zbura la oglinda din hol , ea se ducea dupa el, iar Coco fugea spre noi si tipa de parca l-ar fi atacat un uliu. El este atasat doar de noi, de nimic altceva, iar cand noi nu-l bagam in seama, sau nu suntem in camera, se duce la oglinda din hol. Perusica a plecat la ea acasa, iar Coco nici macar nu i-a dus dorul, deci nu am nici o sansa cu jucariile sau cu vreo viitoare partenera 😦
        Deci il poate afecta aceasta nevoie de imperechere, avand in vedere ca el nu vrea sa aiba de aface cu „rude de-ale lui” ci doar cu oameni?

      • Casa cu perusi
        Iun 27, 2013 @ 14:58:43

        Flory, perusul tau are deja ceea ce se numeste perceptie falsa asupra propriei identitati, este umanizat, el se crede om… e ceva specific la multi papagali care traiesc doar alaturi de oameni. Nu cred ca lipsa imperecherii ii va afecta sanatatea, cat despre falsa impresie despre sine nu stiu daca se mai poate face ceva… important este ca el e fericit cu voi.

  19. Gabriela
    Iul 09, 2013 @ 01:18:37

    Bun gasit! Perusului meu i se lipesc excrementele de fundulet, desi au consistenta si culoare normale. Din cate am observat defecatia se produce extrem de dificil, tocmai din cauza materiilor fecale lipite pe pene, practic anusul este acoperit de aceste excremente uscate. L-am spalat de cateva ori, insa cred ca stresul pe care i l-am produs prinzandu-l i-a facut mai mult rau. De cateva zile sta cu aripile cazute, e trist si bineinteles nu mai e la fel de energic si de galagios ca inainte. Schimbarea asta s-a produs dupa ce l-am prins ultima data (am preferat sa-l prind seara, pe intuneric, ca sa evit sa-l „fugaresc”). Tocmai mi-a spus cineva care lucreaza la un petshop ca incercand sa prinda un papagal acesta a facut infarct (sigur ca diagnosticul nu poate fi decat o banuiala) si a murit imediat. Presupunea ca aceasta s-a intamplat de spaima. Asa ca nu stiu ce sa fac, sa-l prind pe perusul meu din nou sau sa-l las sa se curete singur, desi e posibil sa nu-si mai poata face deloc nevoile. Mi-e groaza sa fac o alegere. Nu sunt incepatoare in ingrijirea perusilor, am perusi de peste 7 ani, dar aspectul asta ma depaseste complet, asa ca am nevoie de un sfat. Caut pe net de cateva ore si nu gasesc nimic util, sper ca la ora asta am reusit sa mai fiu coerenta. Precizez ca perusii mei au o ingrijire corespunzatoare, au hrana de calitate, se bucura de o camera intreaga si mai presus de orice sunt iubiti si deloc neglijati. Perusul la care fac referire are o varsta inaintata, il am de vreo 6 ani si jumatate si sunt sigura ca nu era pui in momentul in care l-am cumparat, si in plus, are si o tumora pe aripioara, aparuta in urma cu cateva luni. Multumesc pentru rabdarea de a citi tot ce am scris si mai ales pentru raspuns!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iul 09, 2013 @ 10:12:03

      Buna Gabriela, din cate inteleg, perusul e destul de batraior, probabil are cam 7 ani… poate spre 8. E o varsta la care, ca si la oameni, organele interne nu mai lucreaza cum trebuie, e posibil sa fie afectate nu numai stomacul ci si ficatul sau altele, iar gainatul devine mai moale si mai lipicios. Singura solutie, daca nu gasesti un vet sa te ajute cu un tratament, este sa il tratezi naturist, cu ceaiuri din plante diluate si sa il speli la fundulet. Nu il mai prinde pe intuneric sa il speli, fa asta pe lumina, macar stie ca esti tu si iti cunoaste mirosul, vocea, mana… Intr+adevar, pasarile atacate pe intuneric si nu numai, fugarite si prinse, pot face infarct de frica. Dar perusul tau te cunoaste si cred ca in timp se va obisnui cu acest lucru, macar va intelege ca nu ii faci nimic rau. La varsta asta perusul tau este un batranel de peste 90 de ani, asa ca te poti astepta oricand sa te paraseasca… fii blanda si incearca sa il ajuti cat poti!!!

      Răspunde

  20. Gabriela
    Iul 09, 2013 @ 15:54:54

    Multumusc mult pentru raspuns. Stiu ca va veni vremea sa ma paraseasca, perechea lui a murit anul acesta, in aprilie, o aveam de peste 7 ani, era primul meu „copilas”. Mai am inca un perus, tot baietel, pe care il am de mai bine de 6 ani, l-am luat de la cineva care nu si-l mai dorea, fusese lasat impreuna cu inca doua fetite intr-un apartament in care nu mai locuia nimeni. El a fost singurul supravietuitor. Mi s-a spus ca la vremea aceea avea in jur de 4 ani, ceea ce inseamna ca acum are peste 10, un mosulica, ce sa mai… Are probleme cu cioculetul, ii creste foarte repede, dar am invatat cum sa il tai fara sa il ranesc. Singurele seminte pe care le mai poate sparge sunt cele de pe spicele de mei, mai mici si mai usor de decorticat. Din fericire acest perus e foarte prietenos, nu se streseaza cand il prindem, ba chiar se lasa mangaiat. Celalalt in schimb…
    O sa-i fac si ceai, vreau sa-mi spui, te rog, din ce plante. Sper ca il va tolera, ei beau doar apa speciala pentru perusi de la Vitakraft.
    Multumesc inca o data pentru raspuns. Sper sa revin cu vesti bune. Multa sanatate va doresc, tie si tuturor perusilor din lume.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iul 11, 2013 @ 12:49:56

      Dumnezeule, cum poti sa abandonezi niste pasari sau animale inchise intr-o casa si sa pleci…. e asa de usor sa gasesti pe cineva sa le dai… un anunt la ziar, pe net, pe forumuri si sigur sa gaseste un suflet bun sa le ia………. dar cum sa le abandonezi fara apa si hrana… adevarul e ca am mai auzit de astfel de cazuri mai ales cu pisici si caini, dar mi se pare incredibil. Cat despre ceai… incearca plante care proteajeaza stomacelul de genul musetel si galbenele. Imi pare rau ca nu te pot ajuta mai mult!!!!

      Răspunde

  21. Gabriela
    Iul 12, 2013 @ 23:20:12

    Intr-adevar, e inadmisibil sa iti parasesti animalutele si totusi sunt indivizi (am vrut sa scriu „oameni”, dar am avut o retinere) care fac asta. Colivia era extrem de murdara, tinuta pe jos, in hol, mirosea a fum de tigara, cei care au inchiriat apartamentul, si pe care din fericire ii cunosteam (asa am putut lua perusul de acolo) erau fumatori. Vasul pentru mancare era plin de coji de seminte, cel de apa se inverzise. Imi amintesc si acum ca perusul naparlea (desi nu era perioada de naparlire) sau probabil ca isi smulgea penele din cauza stressului, fundul coliviei era plin de pene. Avea si inca mai are un ochisor mai mic si narile usor deformate. Cea care il detinea mi-a spus ca se batuse cu o alta pasare pe vremea cand era pui si asta e cauza acestor modificari. Din fericire a scapat din iadul acela, sper ca a fost si va mai fi fericit alaturi de mine. Cam de un an nu poate sa mai zboare. In dreptul coliviilor am pus o paturica, asa incat sa cada pe moale daca ajunge pe jos. S-a apropiat foarte mult de celalalt mascul, cel care acum e bolnavior. Asta e motivul pentru care perechea celui dintai nu l-a placut niciodata pe acesta din urma. A avut si el (de fapt asa imi placea mie sa cred) propria pereche (o fetita salvata din balconul unei vecine, intrase acolo de afara, scapand probabil pe fereastra altcuiva. Vecina respectiva mi-a spus ca nu vrea sa o tina, ca ii va da drumul inapoi afara, si bineinteles ca am luat-o si pe aceasta, desi era putin bolnavioara la vremea aceea, dar s-a facut bine cu tratament medicamentos). Pot sa povestesc o zi intreaga intamplari cu perusii mei, insa nu vreau sa rapesc timpul celor care citesc. Multumesc inca o data. Maine o sa-i fac puiului meu ceai, sper sa-l ajute. Nu l-am mai prins pentru a-l spala la fundulet, a reusit sa-si inlature singur o parte din gainatul strans acolo, desi vad ca se strange din nou. Mi-ar fi placut sa-l pot duce la veterinar, insa in Craiova nu exista veterinari specializati in pasari.
    Revin cu vesti! Pecurand!

    Răspunde

  22. Gabriela
    Iul 20, 2013 @ 22:17:12

    Din pacate azi m-a parasit… Maine il voi ingropa langa perechea lui… au murit in aceeasi zi a saptamanii, la aceeasi data si chiar la aceeasi ora, la trei luni distanta… Sper ca au avut o viata fericita… Imi vin in minte o multime de amintiri,
    mi-e dor de ei, de toti cei trei ingerasi care nu mai sunt langa mine…

    Răspunde

  23. Cristina
    Iul 21, 2013 @ 07:32:18

    În ceea ce priveşte afecţiunea pancreasului ce măsuri aş putea lua? Este duminică şi nu cred ca găsesc vreun cabinet veterinar deschis şi aş vrea sa acţionez de acum. ;(

    Răspunde

  24. Ela
    Ian 31, 2014 @ 21:48:09

    Buna! Mi-am luat un perus ieri. Se numeste Toto. Nu prea mananca si nu l-am vazut sa bea apa. Sunt ingrijorata mai ales din cauza faptului ca face placintutele cam verzui. Nu sunt moi ca in poza, dar sunt verzui. Cand l-am adus le facea normal. In pet-shop era foarte vioi si nici nu era murdar la cloaca. Era chiar foarte curat. Placintutele verzui pot fi din cauza stresului sau din cauza faptului ca nu prea mananca?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 04, 2014 @ 15:46:39

      Da, Ela, gainatul moale e din cauza stresului si probabil va mai aparea cateva zile… ofera-i o atm linistita in casa, caldurica si vorbe blande si va incepe sa se acomodeze. Va mai dura cateva saptamani sau chiar luni

      Răspunde

  25. Roxana
    Mai 28, 2014 @ 15:13:33

    Buna perusul meu de nici 2 luni care acum lam luat face placintuse de culoarea mustrarului. Ii normal? Vreau sa precizez ca lam luat de la un crescator de incredere.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iun 02, 2014 @ 13:06:41

      Roxana, nu e normal sa aiba culoarea asta gainatul, mergi la crescator si intreaba ce ai de facut. el stie bine ce sa iti dea, dar important este sa aiba hrana de calitate si apa mereu curata, proaspata in fiecare zi

      Răspunde

      • Roxana
        Iun 18, 2014 @ 15:27:16

        Am mers la un veterinar si mi-a spus ca are carenta si mi-a dat sa ii pun in apa vita plus acuma este mai bine dar se umfla mult. Cand plec de acasa se retrage intr-un colt si sta acolo pana vin. E de la stres? Ce pot sa fac? Sunt disperata. Te rog ajuta-ma!

  26. Pitisor
    Aug 09, 2014 @ 08:29:15

    Buna, imi cer scuze daca a mai fost pusa o intrebare de genul:
    Perusica mea iubita a murit…:(((((
    Sufar foarte mult pentru ea si tot ce pot sa iti spun ca stiu ca avea este : gainatul lipit de funduletul sau..in ziua in care a murit mentionez ca a baut o gramada de apa. Statea cu penele foarte incordate si
    cu capisorul in jos apoi s a zbatut de
    cateva ori si gata…tu ce crezi ca avea…???
    Rwgret enorm,

    Răspunde

  27. cristina
    Aug 11, 2014 @ 09:27:21

    buna,am si eu 2 perusei mimi si ricki.iam cumparat acum 5 zile la inceput era totul bine dar ieri am observat ca mimi face placintele verzi cu punctul asta alb pe mijloc dar azi parca deja e diaree cu urina imprastiata.Nustiu ce sai fac si doar ea face asa..plus ca de ieri am inceput sa le dau vitamine pentru vorbit in minkare,,poate sa fie de la ele.oricum azi nu leam mai dat,,Desi are diaree e foarte vioaie si ciripeste cel mai mult.ce sa fac cu ea?e ceva grav?pina acum nam mai avut perusei si nu prea cunosc

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Aug 12, 2014 @ 09:58:33

      Nu le mai da acele vitamine, pune cativa stropi de lamaie in apa de baut, fa-i orez si morcov fiert, taiat marunt si da-i sa manance mei. mergi la vet pt ca poate fi o infectie si are nevoie de tratament

      Răspunde

  28. Pitisor
    Aug 16, 2014 @ 08:01:23

    Multumesc mult de raspuns, dar imi poti zi ce boala avea? Adica stiu ca nu era normal sa ii ramana gainatul acolo…:(
    Cat despre faptul ca nu mai zbura, se putea din cauza ca nu i am mai dat drumul sau nu are nici o legatira?

    Răspunde

Lasă un răspuns

