Hai să găsim nume simpatice pentru peruşii noştri

Lăsând la o parte numele împrumutate din limba engleză, că le găsim pe toate site-urile din occident, eu aş propune câteva nume autohtone cu ştaif:

pentru peruşei: Albinuţă, Albăstrel, Biluţă, Bulină, Bombonel, Coco, Cocuţă, Cici, Cipi, Ciripel, Gimini, Floricel, Plăcinţel, Zăhărel, Ţuţu, Puiuţ, Pişcoţel…

pentru peruşele: Scumpiţa, Pişcoţica, Bombonica, Gogoşica, Zâniţa, Ciripiţa….

Aştept sugestii şi de la voi.

40 comentarii (+add yours?)

  1. Maricica
    Iul 10, 2012 @ 15:06:56

    stiu si eu citeva nume perusi perusele perusi ; riciard rici chesa rindunel minjiuta frumuselu jucausu nazbitiosul micu perusele ; rindunica mica bella-frumoasa dragalasa romanita etc

    Răspunde

  2. Flory
    Iul 10, 2012 @ 15:31:10

    albinuta(perusica),albuta(perusica),,galbenel(perusel-primul mei perus , la 5 ani), piticot,pici ( perusei)

    Răspunde

  3. Maricica
    Iul 10, 2012 @ 16:29:23

    pe perusul meu il cheama riciard uneori il dezmerd rici

    Răspunde

  4. Carly
    Iul 10, 2012 @ 18:51:06

    Cel mai dragalas nume de perus si l-a ales…chiar perusul meu, cand era pui 🙂 Avea 3 luni, era baietel, il botezasem deja Coco si incercam sa il conving sa vina pe degetul meu: „Hai Coco, hai puiu, pune un piciorus pe deget…” Tot repetandu-i asa, ne-am pomenit intr-o dimineata ca peruselul a invatat sa spuna „piciorus”. Cred ca i-a placut cuvantul (numele Coco nu l-a retinut). Si de aici, veselie mare, ca il luam pe deget si il intrebam: „Cum te cheama pe tine?” „Piciorus!!” 🙂

    Răspunde

  5. BuburuzaBia
    Iul 11, 2012 @ 12:27:38

    Fulg-de-Nea,așa o cheamă pe perușița mea, o strigăm Coco și în cele din urmă a învățat și ea să spună Coco. Pe băiețel îl cheamă Oliver Twist :)) ca pe celebrul personaj, dar îi spunem Oli. Seamănă mult cu Oliver Twist, e timid, retras și se ia mereu după Coco, ba chiar a învățat și el să-i spună numele.
    Alte nume drăguțe pentru păsărele mi se par Pănușa, Findus, Cip, Cipita .Când am cumpărat perușelul mi s-a sugerat să-i spun Azuro sau Fordo. Dacă aş avea un papagal de talie mai mare i-aș pune nume Zuma (nume universal) sau Alex dacă ar fi băiat.

    Răspunde

  6. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iul 11, 2012 @ 13:28:21

    Tu cum le dai apa puilor tai? Le dai la temperatura camerei sau mai rece? Eu in ultimul timp le-am pus jumatate din amera , jumatate de la frigider pentru cac ea la temp. camerei e foarte calda , cum trebuie?

    Răspunde

  7. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iul 12, 2012 @ 05:36:04

    Aznoapte m-am trezit din nustiu ce motiv , si m-am uitat si la colivia puiutilor , si langa colivie am vazut un gandac dinala de bucatarie , nu stiu de unde avenit , nu stiu cum a venit , cert e ca in utimele zile am lazat usa deschisa la camera, iar camera e langa baie , iar pe aoclo mai circula din cauza ca vin de pe tezi de la vecini , ceea ce ma ingrijoreaza este ca ganganiile astea sunt purtatoare de tot felul de bacterii , si eu am adapatoarea si hranitorile scoase in exterior si mai in josul coliviilor , acum nu stiu daca a ajuns la astea sau la micuti , si cel mai nasol e ca pana la 2 sunt plecata de acasa si nu pot curata cusca , e oare de ajuns sa o dezinfectez cu pur si apa clocotita , o fierb pana clocoteste pe aragaz , iar apoi o pun pest ecolivie , jucarii etc , sau trebuie si alceva , si inca ceva , colivia lor e spalata si ultraspalata , de ce a venit la ea?M-am si gandit ca pe timp de vara sa acopar adapatoarea si hranitorile cu niste materiale pentru a nu ajunge gongile , dar m-am gandit ca nu e cazul , acum nu mai stiu ce as putea face , toata noaptea n-am mai dormit , as fi luat atunci colivia la dezinfectat daca nu dormea micutii in ea ,

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iul 12, 2012 @ 08:20:05

      Of… of… nu te mai stresa atat!!! Nu este nevoie sa fierbi colivia sau jucariile… este suficient sa le freci bine cu spirt si sa le clatesti de cateva ori cu apa calda. Gandacii astia de bucatarie sunt atrasi de apa, in general, a venit probabil pe tevi si facea ocolul casei sa gaseasca de mancare. In primul rand, astupa toate gaurile de la baie sa nu iti mai intre in casa. Este adevarat ca aduc microbi urati cu ei, dar daca dezinfectezi cu spirt este suficient. La perusei nu cred ca a avut curajul sa urce, ca ii este teama de fiinte mai mari care il pot ataca. Important este sa nu isi gasesca un loc la tine in casa sa se inmulteasca.

      Răspunde

  8. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iul 12, 2012 @ 08:25:37

    Pot da cu spirt si adapatoarea si hranitorile?

    Răspunde

  9. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iul 12, 2012 @ 13:43:40

    As mai avea o intrebare , asta doar daca ai idee , ca na ,e mai ciudata , ai idee cum l-as putea ademenii? Ca sa il duc de aici , ca tare mi-e teama ca e inca in spatele mobilei , iar la noapte se repeta situatia , o sa dau si cu otrava , dar cand plec la mare , iar peruseii ii duc verisoarei mele sa aive grija de ei , , dar asta o sa fie pe 27 iulie , deci pana atunci ma lupt cu el cu papucul , aznoapte m-am panicat , a fost el fraer si a stat umpic la lumina , dar eu am pus perna pe el , si el a trecut fara probleme pe sub ea

    Răspunde

  10. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iul 13, 2012 @ 05:04:25

    Ai idee cumva daca gangania se vehiculeaza in fiecare noapte pe la micuti? Aznoapte nu am mai vazut nimic , i-am mutat si in alta camera , am golit apa , si meiul din colivie , am spalat seara bine cu spirt totul , i-am mutat in alta camera , dar nu stiu daca acolo e vreunul sau nu , nici nu m-am mai trezit noaptea sa vad , crezi ca ar mai fi nevoie sa spal colivia si azi? cert e ca pana ieri noapte acesta ar mai i putut mers nestingherit si eu sa nu-l fi vazut , tu ce ai face daca ai fi in locul meu? Ai spala si azi colivia?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iul 13, 2012 @ 08:27:26

      Important este sa prinzi gandacul si sa nu fie mai multi. Nu cred ca perusii sunt in pericol daca este numai unul, de obicei un focar de infectie apare daca sunt mai multi. Nu e nevoie sa dezinfectezi colivia in fiecare zi, dar incearca sa prinzi gangania cat mai repede.

      Răspunde

  11. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iul 13, 2012 @ 05:07:11

    si inca ceva , ei se pot cocota si pe barele inguste ale coliviei?

    Răspunde

  12. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iul 13, 2012 @ 11:48:52

    Trebuie sa plecam undeva 2 , 3 zile si nu ii pot laa acasa , e prea cald si trebuie schimbata apa , trebuie sa mergem cu masina , si geamul deschis face decat curent aiurea , face si mai multa caldura , aerul conditionat e singura solutie ca altfel murim de cald , o sa dau sa vina pe sus si pe la picioare , , daca vine pe sus si pe la picioare e ok , nu?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iul 13, 2012 @ 15:04:05

      Nu e nicio problema daca deschizi aerul conditionat in masina si il dai sa sufle spre picioare. Ei se vor speria oricum de mersul cu masina, dar vorbesti cu ei, ii linistesti, faci racoare si veti ajunge cu bine.

      Răspunde

  13. denisa
    Iul 20, 2012 @ 15:40:05

    pe perusii mei ii cheama fifi si pipi (pipi e baiat iar fratele meu de 2 ani i-i pus numele…)

    Răspunde

  14. Silvia
    Ian 02, 2013 @ 12:19:49

    Biluţa,Kiki,Mango,Cipi,Niky,Coco,Paco,Roko,Cocolino,Nikysor,Luca,Riky,Toto,Lola,Riky,Lisa,Bella,Maia,Pufi

    Răspunde

  15. liliana
    Mar 02, 2013 @ 14:20:32

    meyutza(asa o cheama pe a mea) 😀

    Răspunde

  16. Andra
    Apr 08, 2013 @ 14:15:22

    Si noi din iarna il avem pe Shpumi, baiatul casei, 🙂 pe care l-am primit ca si cadou de la niste prieteni. Desi la inceput eram destul de reticenti, eu n-am mai avut pasari vreodata, acum ma joc cu el in fiecare zi si vorbim intr-una. Iar blogul tau este minunat si extrem de util pentru cei care de-abia se obisnuiesc cu un pieten nou inaripat. In fiecare zi il citesc si deja l-am recomandat prietenilor mei. De la tine am invatat cum sa-l atrag pe Shpumi cu salata verde si ardei gras, cum sa ii tratez placintutele putin moi (i-am fiert orez, morcov si i-am dat si zeama de orez fiert si acum e mult mai bine) si cum sa-i aleg jucarii. Chiar vineri i-am achizitionat o rotita cu clopotei cu care sper sa-l momesc (momenta ma joc eu cu ea ca sa-l atrag :)) si o bara grunjoasa pentru gherute. Multumesc mult pentru articolele minunate si sfaturile utile pe care ni le dai! Felicitari si tine-o tot asa!!!!

    Răspunde

  17. Andra Cozma
    Sep 17, 2013 @ 17:19:55

    Am o perusita de vreo 4 luni dar ma ciupeste cam tare si stiu ca asta in seamna ca e sanatoasa daca ciupeste dar as vrea sa se invete sa nu o mai faca. Poate sa ma ajute cineva?

    Răspunde

  18. alex
    Noi 04, 2013 @ 18:14:15

    Eu mi-am cumparat astazi doi perusi :coco(mascul) si bella (femela) si as vrea sa stiu cat mai multe despre ei adica la ce temperatura sa ii tin etc.

    Răspunde

  19. deiuta
    Noi 26, 2013 @ 17:34:00

    Eu am un perus mascul care-l cheama Yny!

    Răspunde

  20. bsd
    Noi 26, 2013 @ 20:25:44

    coco
    riki
    cici
    coca
    misu
    max
    patrocle
    p.s.chiar am perusi cu numele de mai sus

    Răspunde

  21. bsd
    Noi 26, 2013 @ 20:27:24

    o intrebare
    am o femela ce e mai tanara decat masculul(a avut 2 femele si au murit)si ea nu vrea sa fie mangaiata.masculul ma lasa dar ea nu vrea.ce fac?

    Răspunde

  22. Petra
    Apr 27, 2014 @ 06:14:38

    Uau niste nume superbe . Chiar acum eu am cateva oua de perus in cuibul perusilor mei. Ma gandeam la niste nume care sa ii reprezinte. Multumesc de sugestii!

    Răspunde

  23. lili
    Apr 30, 2014 @ 19:24:18

    Buna seara,,mi-a dat o prietena o perusica,are un an si ceva,cred. A mai avut Doi baietei care au murit. Cauza a fost mizeria in care erau, presupun. I-amfacut baita si am observat o rana la fata,intr-o parte,ma gandesc ca poate a Muscat-o ceilalti. Mie teama sa nu fie bolnavioara ceva ,ca eu mai am un baietel de trei luni. E jucausa, vrea sa se joace cu el…poate imi dati un sfat,ceva. Multumesc !

    Răspunde

  24. Roxana
    Mai 25, 2014 @ 19:00:15

    Buna:) vreau sa imi iau si eu un perus si nu stiu cum sa imi dau seama ca e bolnav sau daca ii mascul sau femela. Ar fi bine sa il iau de la 2-3 saptamani?

    Răspunde

  25. Marina
    Mai 25, 2014 @ 20:21:34

    Nume de perusela:Ricky
    Nume de perusel:Pepe
    E perfecttttttttttttt!!!!!!!!!!!

    Răspunde

  26. stefania
    Sep 14, 2014 @ 14:50:30

    Galustii mei se numesc Albastrelu, Verzisoru (dupa culorile lor),iar la fete (Bombonicile) se mai schimba ,dupa starea lor: Perusa(ca era serioasa),Gogosica (asa arata cat a clocit) dar oficial e Albastrica (dupa culoare). Si Perusica sefa ( ca i ciupea pe toti) acum ea e Gogosica ca cloceste,dar oficial e Patrunjica (dupa culoare si patrunjelul a fost prima mancare ce a mancat singura si cu placere, in rest cere de la Verzisor si el o hraneste).
    Cand eram copil am cunoscut un papagal perus PIULICIU care putea sa isi pronunte numele

    Răspunde

Lasă un răspuns

