Puterea vindecătoare a păsărilor

Cântecul păsărilor ne aduce mai aproape de natură, ne leagă de locuri şi ne trezeşte amintiri, cum niciun alt sunet nu reuşeşte. Fără cântecul păsărilor, pădurile şi parcurile ar fi lipsite de viaţă şi de culoare, iar o plimbare la iarbă verde nu ar mai avea niciun farmec. Păsările au adus muzica pe pământ, ele au inventat-o, noi doar o copiem. Poate de aceea, trilurile lor picură ca un balsam în sufletul celor care ştiu să le asculte şi să le simtă.

 

privighetoare

Trilurile păsărilor cântătoare vindecă şi alină dureri. Nimeni nu contestă acest lucru, dar până acum nu s-au realizat studii ştiinţifice pentru a demonstra puterea vindecătoare a cântătoarelor înaripate. Ornitologul rus Valerii Dimitrievici Ilicev este convins că organismul uman vibrează pe frecvenţa trilurilor şi că fiecare organ profită de efectele lor benefice. Cântecul păsărilor calmează, relaxează, binedispune, produce încântare sau induce o stare de linişte şi somnolenţă. Ilicev împarte trilurile anumitor păsări în funcţie de beneficiile pe care le au asupra stării noastre de spirit şi asupra stării noastre de sănătate. ( http://www.formula-as.ro/2012/1019/terapii-alternative-58/in-rusia-si-america-ciripitul-pasarilor-a-devenit-o-terapie-folosita-in-clinicile-de-sanatate-cu-ajutorul-unor-cd-uri-leacul-poate-fi-folosit-si-acasa-in-dormitor-15051 )

presura galbenă

 “*Trilul privighetorii, compus din sunete joase, alternând cu note subţiri, din secvenţe scurte sau lungi „doinite”, se aude de la mare distanţă. El revigorează, ridică moralul, ne insuflă încredere în noi înşine, sporeşte puterea de muncă, tratând cu succes stările depresive, nevrozele, migrenele şi durerile de cap şi îmbunătăţeşte activitatea organelor interne.
* Trilul, ca de flaut, al pitulicei acţionează în mod similar.
* Repertoriul sturzului viilor („brebeneac”) calmează sistemul nervos, scade tensiunea, combate spasmele vasculare şi acţionează benefic asupra activităţii cardiace.
* Dacă sunteţi într-o stare de agitaţie, aveţi palpitaţii sau hipertensiune, mergeţi într-o pădure din apropiere şi, mai spre seară, ascultaţi cântul lin şi calm, pe note de bas, al mierlei.

sticlete

* Trilurile canarului, ale presurei sau ale cintezoiului, cu ritmul lor cadenţat, potolesc aritmia cardiacă.
* Cântecele vesele şi sonore ale scatiului şi ale sticletelui tratează nevrozele, stările psihopatice şi înteţesc activitatea întregului organism.
* Şi măcăleandrul se află în top. Vibraţiile emise de cântecul lui calmează durerile de cap, de inimă şi de articulaţii şi combat spasmele hepatice şi gastrice. Iar trilul lui în prag de seară aduce somnul liniştit.” (fragment extras din articolul “În Rusia şi America, ciripitul păsărilor a devenit o terapie folosită în clinicile de sănătate”, semnat de Violeta Ciubotaru şi publicat în Formula AS, nr. 1019, din 11 mai 2012)

Poate că nu ai fost niciodată atentă la cântecul păsărilor, poate nu te-ai oprit niciodată să le asculţi, dar sufletul tău le-a simţit şi s-a bucurat. Fără să îţi dai seama, păsările cântătoare te-au ajutat să te întorci acasă mai bucuroasă, mai liniştită şi mai împăcată cu tine însăţi. Profită de darul lor şi mergi la plimbare prin locurile pline de păsări să te încarci de energie şi de voie bună!     

8 comentarii (+add yours?)

  1. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iun 13, 2012 @ 06:23:00

    Am descoperit sursa plasticului din cacatel , nu sunt sigura ca este plastic , dar in orice caz nu e prea ok , vreau sa imi dai un sfat cu privire la cum as putea sa ii impiedic sa mai roada la el , ideea este ca mi se rupe inima cand ii vad ca se joaca atat de atrasi acolo , iar eu trebuie sa ii gonesc , nu vreau sa ma perceapa ca pe un dusman care nu ii lasa sa se joace unde vror

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iun 13, 2012 @ 08:12:24

      Cea mai buna solutie ar si sa inlaturi obiectul respectiv din camera, sa nu mai ajunga la el si sa pui in locul lui niste jucarii sigure. Daca ea rontaie si inghite plastic nu e bine deloc, deci trebuie sa iei masuri.

      Răspunde

  2. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iun 13, 2012 @ 08:30:43

    l-as fi inlaturat eu imediat ce il gaseam , numai ca ti-am zis , are o textura ca plasticul , numai ca nu sunt sigura ca asta este , ti-am spus ca au facut gaura in perete , e in perete au ajuns la chestia asta pe care o rod amandoi , deci practic rod peretele , iar in perete am vazut ca este asa ceva , nici macar nu imi pot da seama ce este , adica are aceiasi textura cu ce am vazut eu la ea , insa nu imi dau seama ce este el , am sa le pun mai multe jucarii , si totusi ai idee de ce inghite? Am gasit asta si la baietel in cacatel , si el se duce vrecvent acolo si roade , dar nu imi dau seama de ced inghit , ei cand se joaca de obicei nu inghit fie ce o fi , hartie , material , orice le iau in cioc , dar nu le inghit , si daca stau bine sa ma gandesc cred ca asta o so facea sa dea asa din cap , i s-a iritat gusita de la asa ceva , nu am cum sa inlatur peretele si nu stiu cum sa ii tin la distanta

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iun 13, 2012 @ 13:54:13

      Aha, pai abia acum mi-ai explicat chestia cu peretele, este posibil sa fie spuma poliuretanica, are culoarea galbena si este spongioasa, ca un burete, poate sa fie o izolatie din polistiren sau un strat gros de ghips carton. Le place sa roada la pereti, si la mine mai fac asa, dar prefera zonele varuite, in cautare de calciu. Incearca sa izolezi zona respectiva cu materiale textile, sa o camuflezi si vor uita de ea. Nu stiu de ce inghit, nu ar trebui, dar in mod sigur le place gustul, altfel nu ar inghiti. Ai putea sa lipesti si cateva straturi de scotch sau banda adeziva transparenta, fiind lucioasa, nu vor mai reusi sa se prinda cu gherutele unde au facut gaura si nu vor mai avea cum sa ciuguleasca de acolo. Deci textile sau scotch, in functie de unde este pozitionata gaura.

      Răspunde

  3. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iun 13, 2012 @ 14:12:15

    Mersi mult pentru raspuns , am sa izolez gaura , cred ca am sa recurg la scotch pentru ca nu prea pot agata un material acolo , crezi ca este posibil ca acesta sa fie motivul gestului din cap? alarteri a dat si baietelul o samanta afara si aseara l-am vazut ca dadea din cap , poate ca ii deranjeaza la gusita sta , ce crezi?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iun 13, 2012 @ 14:18:43

      Da, in mod sigur varul si bucatelele de plastic inghitite i-au zgariat pe gat, ii ustura probabil si de aceea faceau asa. Cu timpul, o sa isi revina si, daca nu mai rontaie de acolo, cred ca nu vor mai da din cap.

      Răspunde

  4. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Iun 13, 2012 @ 14:30:00

    Merci mult de raspunsuri , mi-ai fost de mare ajutor , daca ai stii cat ma bucur ca totul e bine, acum a veit caldura si , chiar daca dorm mai putin in timpul noptii sunt mai activi in timpul zilei , si in fiecare dimineata ma incanta cu trilurile lor , sunt foarte activi , ceea ce ma bucura enorm , de obicei eu ma intind spre fetita sa ma pupe , dar azi a intins singurica cioculetul sa ma pupe , a ras inima in mine .Si sper ca nu te-ai suparat ca am fost uneori prea insistenta cu intrebarile si cu mesajele

    Răspunde

Lasă un răspuns

