Ne-am mutat în balcon!

Vremea frumoasă de la începutul lunii m-a determinat să mut cartierul general al peruşilor în balcon.

Pe raftul de sus, castelul rosu pe care il roade Cipiţa mereu şi o altă colivie goală sunt locuri de joacă excelente.

La geam, pe pervaz, un alt loc de joacă din lemn, recent achiziţionat de la Hornbach. Aici le pun şi batoanele cu seminţe să ronţăie fără să facă mizerie.

Cipiţa şi Biluţă au fost încântaţi de noua aşezare, doar că ne-am mutat înapoi în casă de două zile, pentru somnul de noapte, pentru că s-a întors frigul. Abia aştept să revină căldura!

24 comentarii (+add yours?)

  1. Anne
    Mai 17, 2012 @ 12:20:38

    Cat de frumoase sunt jucariile, „spatiile”special amenajate,si in special perusii tai:-* Sa iti traiasca:-x
    _________________________________________________________________
    Am si eu o mica intrebare,sper ca nu te superi:o3 in legatura cu poza 1.:] Wow,dar,wow:]] Cate jucarii!:] am si eu un perus,seamana perfect cu Biluta,si momentan nu are nicio jucarioara..+ca este si singur si mi-e teama sa nu se plictiseasca,chiar daca eu ii las usita deschisa(exact cum faci si tu.pun o clamuta si iese cand vrea el)..El este foarte jucaus,si chiar vreau sa il vad in culmea fericirii:]]]] Ai idee daca cumva o sa gasesc jucariile acestea?sunt scumpe??Ai tai se joaca cu ele?crezi ca Coco[perusul meu]va fi incantat?:o3
    P.S:locuiesc in Giurgiu..Stiu,stiu..este un oras mic,dar chiar vreau sa ii fac viata fericita baietelului meu:o3

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mai 18, 2012 @ 07:45:57

      Buna Anne, dupa cum vezi, perusii mei sunt super rasfatati. In afara de dorinta de a zbura pe afara, pe care nu o le-o pot indeplini (dar nici nu cred ca mai sunt tentati cand vad porumbeii mari care vin la geam), incerc sa le satisfac tot felul de capricii. Jucariile pentru perusi nu sunt scumpe, in petshop-urile din Bucuresti au preturi intre 5 si 10 lei. Din cate am observat eu, le plac foarte mult clopoteii, perusii din plastic si mingiutele acelea din plastic perforate, care au inauntru bilute zornaitoare. Daca ai un pet shop mai bine aprovizionat in Giurgiu, sigur o sa gasesti cate ceva. Cat despre scarite si leagane de lemn, acestea sunt foarte bune si pentru sanatatea lor, sa le roada sa isi toceasca cioculetele si sa isi antreneze piciorusele care aluneca pe plastic, asa ca lemnul este mult mai indicat. Poti lua si o creanga frumos ramificata dintr-un pom fructifer, sa o speli bine cu apa fierbinte si sa o prinzi de peretele coliviei cu niste sarma. Sa vezi ce fericit va fi sa se cocoate in ea.

      Răspunde

  2. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mai 17, 2012 @ 15:13:05

    Am gasit mei decortificat la plafar
    Nu prea imi iese sa le decojesc in mojar , adica mi se fac praf , as putea cumpara de acolo?

    Răspunde

  3. anny
    Mai 17, 2012 @ 16:51:07

    wow cate colovii ai;));)), prima de sus e ca a mea aia veche iar aia alba este cum o am acum pentru kiki:X si cate locuri de joak si yo m-as juk akolo:X:X:X:X, suuuper:*

    Răspunde

  4. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mai 19, 2012 @ 06:24:52

    perusii au voie cirese sau capsuni?

    Răspunde

  5. Andreea
    Mai 20, 2012 @ 14:25:25

    Buna, am observat ieri ca perusul meu, despre care credeam ca e baietel si care avea nasul de un albastru deschis acum are nasul maro deschis. Asta inseamna ca e fata? Are aproape un an. Si vad ca de cam doua saptamani de cate ori ma apropii de colivie se da jos de pe bara si se aseaza intr-un colt. Pana acum nu facea asa. Ce se intampla? Multumesc anticipat!

    Răspunde

  6. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mai 23, 2012 @ 16:12:38

    Cineva mi-a recomandat iaurt pentru regurgitarea fetitei mele , tu ce parere ai de asta?
    Nu imi dau seama efectiv ce ii provoaca acea miscre a capului
    Si inca ceva , uneori cand stranuta da din stranutat in regurgitat , nu da multe seminte afara , am mai citit ca ei mai regurgiteaza si din cauza mucozitatilor , sa fie oare din cauza unei raceli? Desi daca ar fi racita m agandesc CA AR STRANUTA MAI DES NU DOARODATA PE ZI , SAU STIU SI EU ODATA LA 2 ZILE

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mai 24, 2012 @ 08:02:32

      Daca ai fi citit cu atentie pagina dedicata Hranei, ai fi observat ca lactatele sunt strict interzise pentru papagali. Ficatul lor nu are enzimele necesare pentru descompunerea cazeinei, o proteina din lapte. Ma indoiesc ca iaurtul va ajuta la ceva… multi oameni confunda pasarile cu celelalte mamifere crescute pe langa casa, ei bine, pasarile exotice nu pot fi tratate la fel cu puii de pisica sau de caine. Perusica ta are in mod evident probleme cu gusita, cauzate fie de o ciuperca instalata in gusa sau pe traiectul digestiv, fie de o inflamatie sau pur si simplu de coaja de la unele seminte pe care nu reuseste sa le decojeasca inainte sa le inghita… Ar mai putea fi vorba si de spasme pe fond neurologic, pe care nu le poate trata nimeni… Eu propun sa ii pui de vreo 3 ori pe saptamana ceai de galbenele diluat cu apa si sa ii dai cat mai multa hrana moale.

      Răspunde

  7. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mai 24, 2012 @ 11:42:27

    Stiam ca nu pot digera riaurtul , insa asa mi s-a spus , in cazul unei ciuperci ceaiul de musetel ar putea curata? Am sa ma duc sa le iau mei alb , am auzit ca are coaja mai moala si este mai usor de digerat , momentan au un mix de la verselle laga cu mei , ovaz falaris , mei este doar galben si rosu , ma gandesc ca o fi si ceva de la mancare poate , desi felul acesta l-au avut aproape mereu , nu stiu ce sa zic , am sa incerc cu ceai si hrana moala , apropo , le-am dat ce mi-ai spus tu , dar aleg de acolo doar morcovul si oul , si coaja de ou , as putea sa faramitez mai multa coaja de ou sa o pasttrez si sa le mai dau din cand in cand?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mai 24, 2012 @ 11:57:02

      Musetelul poate fi iritant pentru zonele sensibile si deja inflamate. De aceea, se recomanda mai degraba galbenelele care au un efect mult mai puternic de vindecare si de cicatrizare, in plus sunt cele mai bune pentru combaterea infectiilor cu ciuperci. Fa ceai de galbenele, cate o jumatate de litru, tine-l in frigider si da-l perusilor sa il bea indoit cu apa, la temperatura camerei. Este bine ca mananca ou si morcov, totusi, chiar daca nu le plac si celelate alimente. Incearca si niste fructe, de 3 ori pe saptamana, capsune, cirese, banane…

      Răspunde

  8. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mai 24, 2012 @ 12:11:45

    Am sa ma duc sa iau ceai de galbenele ,
    Nu stiu de ce , dar am o mica indoiala cu privire la seminte , datorita faptului ca aseara l-am vazut si pe baietel facand acel gest din cap , ce parere ai de meiul alb? Cineva mi-a zis ca din cauza mucozitatilor poate face asa , dar nu o vad ca fiind racita , este si vremea de afara foarte schimbatoare , azi e soare , maine ploua , si am observat ca instabilitatea asta nu le place

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mai 24, 2012 @ 14:23:07

      Din cate stiu eu, mediul auriu si cel rosu sunt cele mai bogate in elemente nutritive. Coaja cred ca e cam la fel, indiferent de soi. Poate nu ar fi rau sa iei alt sortiment de seminte, de la Vitakraft, sa vezi daca mai fac asa. Ai mirosit cumva semintele vomitate? daca miros a acru nu este un semn prea bun, poate fi o infectie digestiva pt care este nevoie de antibiotic. Daca se intampla rar, adica o data pe saptamana sau la 2 saptamani,cred ca e vorba de o acumulare de mucus pe care pasarea o da afara prin acest gest brusc din cap. Ai grija sa le fie cald si sa nu stea in curent.

      Răspunde

  9. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mai 24, 2012 @ 15:03:10

    Nu miros acru , si nici respiratia ei nu miroase , miroase a puiut , seminte da afara cam asa odata pe saptamana , insa gestul din cap il face aproape zilnic, am luat niste seminte de la kiri kiri , am sa le incerc si pe cele de la vitakraft daca nu vad nicio imbunatire , sincera sa fiu mi-ar placea sa fie seminte , din cate am vazut cei de la padovan adauga in ele si acele chestii micute si colorate la care le zic vitamine , sau fructe uscate , iar cei de la vitakraft adauga miere si vitamine , cel putin din cate am vazut in magazine , care pe mine una nu ma prea incanta ,

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mai 24, 2012 @ 15:06:33

      Chestiile mici si colorate din seminte sunt pelete, adica un amestec de cereale cu vitamine si coloranti, un fel de mancare mai mult sintetica decat organica. Ai mei le ocolesc, nu le mananca. E bine sa nu ii dai nici tu asa ceva. Zilele astea sunt mai libera si promit sa caut mai multe info despre gestul acesta de a da din cap al perusului tau si iti scriu pe blog ce gasesc.

      Răspunde

  10. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mai 24, 2012 @ 15:10:54

    Multmesc !
    Am cautat si eu , dar nu gasesc nimic asemanator , mititica de ea e vesela canta , se joaca , mananca cacateii ii are buni , doar gestul din cap , care nu il inteleg
    merci frumos:* :*

    Răspunde

  11. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mai 25, 2012 @ 09:03:44

    ma gandesc si la faptul ca ea mananca si foarte mult seara pana i se umfla gusulita asa a facut mereu . dar ma gandesc si ca poate e un fel de supraalimentare . oare e posibil sid
    e la prea multa mancare sa se intample asta ce zici?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mai 25, 2012 @ 18:45:36

      Sa stii ca si perusica mea este lacoma uneori, mananca mult, mult si se acumuleaza prea multe seminte in gusita. La ceva vreme, da din cap sa le trimita spre stomacel, bea apa mai multa si gata… asta se intampla cam o data 2, 3 zile. Nu cred ca este ceva grav, cred ca mananca ea mai mult ca asa are chef!

      Răspunde

  12. BuburuzaBia
    Mai 27, 2012 @ 18:41:39

    Trebuie sa o conving pe mama sa ma lase iar sa-i mut si eu pe balcon de la vara, abia astept sa ma enervez pe ei ca incep sa cante odata cu celelalte pasari dimineata.:)) Era nostim sa o aud pe Coco ca da desteptarea dimineata devreme la tot cartierul in timpul verii.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mai 28, 2012 @ 07:55:36

      Si eu astept vara cu nerabdare, sa ii tin si noaptea in balcon. Acum dorm tot in dormitor, pentru ca este prea frig, dar ziua stau numai afara, se cearta cu toate vrabiutele si fac un scandal monstru cand mai vine cate un gugustiuc pe pervaz, unde le dau seminte.

      Răspunde

  13. Silvia
    Ian 07, 2013 @ 09:46:07

    puteti gasi pe sile-ul acesta jucarii grozave si ieftine pentru perusi http://www.pasariexotice.com/index.php?q=Jucarii_papagali/Jucarii_pentru_papagali/page3

    Răspunde

Lasă un răspuns

