Poftiţi în ţara papagalilor!!!

Iubesc păsările şi sunt fascinată de papagali! Visez de mult să îi pot vedea în libertate, să ajung într-un parc tematic unde papagalii sunt liberi şi domesticiţi, gata să se aşeze pe umărul tău dacă le dai ceva bun de mâncare. Loro Parque din Tenerife este un vis îndepărtat, greu de atins… dar nu mai trebuie să zbor peste mări şi ţări să văd de aproape maiestuoşii ara sau amazonienii îndrăzneţi. Există un parc tematic dedicat papagalilor şi în Europa, aproape de noi, în Italia.

Arealul Parcului cu papagali

Parcul Papagalilor din Latisana va fi cu siguranţă următoarea mea destinaţie de vacanţă. Se află la numai 60 de km de Veneţia, pe malul râului Tagliamento, la o jumătate de oră de Lignano Sabbiadoro, faimos pentru plajele sale la Adriatica. Parcul tematic, dedicat Psittaciformelor (marea familie a papagalilor), se întinde pe 70.000 de metri pătraţi şi este o instituţie complexă: cuprinde un centru de cercetare a papagalilor, o creşă unde sunt ajutate să se reproducă specii rare, pe cale de dispariţie, un centru în care sunt adăpostite peste 300 de specii de papagali şi numeroase spaţii verzi în care publicul interacţionează cu păsările.

Pavilioanele azurii ale papagalilor

Parcul Papagalilor nu este nici pe departe o grădină zoologică, de unde pleci cu inima îndoită, văzând frumoasele păsări condamnate pe viaţă la închisoare. Aici lucrează specialişti şi cercetători pasionaţi de papagali, pentru care fericirea şi sănătatea păsărilor sunt priorităţile fiecărei zile de muncă. Pe terenul uriaş, străbătut de apele râului Tagliamento, au fost cultivate plante şi arbuşti din regiunile de baştină ale papagalilor, iar păsările se bucură de fructe proaspete, zboară libere prin copaci şi se bucură de iarba verde. Pavilioanele papagalilor au mare parte din pereţi transparenţi, astfel încât păsările să aibă parte de lumină naturală, iar acoperişul este colorat în azuriu, o culoare relaxantă pentru papagali. În pavilioane, au de toate: cuiburi, trunchiuri de copaci, crengi şi jucării, aspersoare cu apă care umezesc aerul şi atrag păsările să facă un duş în zilele toride.

Parcul este deschis vizitatorilor zilnic, în afară de luni, iar biletul de intrare pentru adulţi este de 8 euro. Aici sosesc numeroase grupuri de elevi şi de turişti care vor să afle mai multe despre viaţa papagalilor şi să vadă frumoasele păsări într-un mediu cât mai apropiat de mediul lor natural. Personalul centrului organizează diverse activităţi recreative şi ajută vizitatorii să se împrietenească cu păsările. Poţi citi mai multe despre parc la adresa http://www.parcodeipappagalli.com/eng/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

11 comentarii (+add yours?)

  1. anny
    Mai 05, 2012 @ 16:43:45

    wow:X nu stiam ca exista asa ceva:X, cand o sa ies pe salariu cu siguranta voi merge si eu acolo:X, ce norocoasa esti ca u deja poti face asta:X, eu ink nu am iesit pana acum din tara noastra=((:D, pwp

    Răspunde

  2. anny
    Mai 05, 2012 @ 16:47:53

    mham ce poze mijto sunt pe site:X:X:x, numai cu papagali foarte meri:X

    Răspunde

  3. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mai 06, 2012 @ 07:58:55

    Ce frumos!!!!
    Ieri am vazut-o pe perusi ca mea cum incerca sa dea ceva afara din gusulita , dar nu a iesit nimic , a facut asta de cateva ori , iar aseara a mancat bine mersi , nicio problema , insa a facut diaree , diaree care s-a oprit pe la trei azidimineata , am fost nelinistita toata noaptea dat fiind fasptul ca niciodata nu am lasat-o sa doarma cu diaree , si-a revenit , abea cand a digerat semintele de la masa de sear a, se poate sa fi inghitit ceva gresit? Eu asa ma gandesc , daca ieri tot incerca sa dea afara , iar asear a facut diaree, ma gandesc ca a mancat ceva grsit , ea roade tot ce prinde si ma gandesc ca din cauza asta s-a intamplat asa ceva , acum de dimineata a coborat la mancare , o vad foarte vesela si jucausa , parca i s-a luat o piatra dupa inima , sare pe toti peretii coliviei pentru a iesii afar a, si canta , ieri am vazut-o umpic abatuta , dar am zis ca mi se pare , dar azi e bine

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mai 06, 2012 @ 17:00:49

      Si perusica mea mai pateste asa, o faza scurta de diaree dupa ce roade lemn si jucarii sau dupa ce ajunge printr-un loc mai prafuit. Mananca singura multe seminte si isi regleaza stomacelul. Galbenusul de ou fiert si ceaiul de galbenele sau de menta ar fi de ajutor in situatiile astea, daca persista diareea.

      Răspunde

  4. Peruşii mei mici şi pufoşi
    Mai 07, 2012 @ 18:09:15

    Perusii tai au regurgitat vreodata? Astazi fetita mea cand manca , a dat cateva seminte afara , dar nu le-a dat pe toate odata ci cate una cate una , a dat vreo 4 seminte , eu ma gandesc ca s-a inncat , dat fiind faptul ca mai manca umpic , se mai curata umpic si tot asa , si chiar asa a si parut ca este , ca s-a inncecat , apoi a continuat sa mance bine mersi , fara nicio problema , ma gandesc ca s-a innecat cu vreun puf , ce zici?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mai 08, 2012 @ 07:28:02

      Dintre perusii mei, doar baietelul regurgiteaza cand ii da seminte fetitei. Cipita nu a regurgitat niciodata. Probabil perusica ta s-a inecat putin, dar a trecut. Daca mananca bine in continuare, nu e nicio problema. E posibil sa fi avut vreun gust mai deosebit bobitele alea si poate de aceea le-a dat afara.

      Răspunde

  5. Georgi
    Mai 08, 2012 @ 08:04:22

    Buna tuturor.am si eu o problema care ma supara rau 😦
    Papagalii mei (o fata si un baiat) ,de la o vreme practic zbiara extrem de tare.Adica ii am de un an si niciodat nu au facut asa.Nu mai stiu ce sa le fac.M-am certat si cu vecinii de langa mine (va dati seama cum urla data au auzit si vecinii).am incercat sa le acopar colivia cu ceva ca sa taca si degeaba.Nu mai stiu ce sa mai fac.Recunosc ca au devenit stresanti dupa o saptamana,mai ales cand vin de la lucru si vreau putina liniste,ma aleg cu o migrena.Nu stiu exact ce fac ei acolo..se certa,habar nu am,dar sunt imposibili.De cand a venit caldura au inceput sa faca asa.Credeti ca are vreo legatura cu asta?.Am intrebat-o si pe mama ca si ea are perusi si nu a stiut sa imi raspunda.
    Si faza e ca desi ii am de un an si am incercat sa ii invat macar sa stea pe deget tot nu reusesc.Nu mai stiu ce sa mai fac 😦 Intr-un fel m-am atasat de ei si ii iubesc si parca nu pot sa ii dau (mama s-a oferit sa ii ia ea) ,chiar daca ei inca nu vor sa se apropie de mine.Vreau cateva sfaturi va rog,pentru ca ii am rau de tot pe constiinta si ma simt vinovata intr-un fel.Si ma mai everveaza si vecinii.Adevarul e ca chiar zbiara.Adica am cronometrat si odata au tipat 1 minut intreg fara oprire.

    Răspunde

    • Georgi
      Mai 08, 2012 @ 13:50:54

      Mda…cred ca stiu cauza (am citit post-ul de dinainte).si este totul din vina mea.Nu le dau destul drumul prin casa de la o vreme.Peste cateva zile ma mut si e cam deranj si mi-a fost frica sa nu se raneasca.chiar daca ei nu se apropie si fug de mine,ii las liberi prin casa.
      Deci cred ca asta este problema.i-am tinut cam mult inchisi.
      Dar de saptamana viitoare vor avea o noua casa unde sa se lafaie :))))

      Răspunde

      • Casa cu perusi
        Mai 08, 2012 @ 13:56:15

        Ah…. deci erau liberi si dintr-o data si-au pierdut acest drept pretios, e normal sa se revolte, sa tipe la tine, te cearta… ma bucur ca in curand te vei muta si le vei oferi conditii mai bune. Eu zic sa le dai drumul, daca nu sunt obiecte ascutite pe dulapuri, nu cred ca ai de ce sa iti faci griji… decat sa tipe vecinii la tine, mai bine ii lasi pe ei liberi si se vor mai linisti!!! Bafta si mult noroc in casa noua! Sa fie intr-un ceas bun!

    • Casa cu perusi
      Mai 08, 2012 @ 13:53:21

      Georgi, galagia nu va lipsi niciodata dintr-o casa cu papagali, mai ales cu perusi. Tu ne spui doar ca tipa foarte tare, dar nu ne spui si ce comportament au sau in ce conditii ii tii. Poate tipa dupa apa proaspata, dupa mancare, dupa umbra… daca ii tii in balcon la soare, nu le face deloc bine. Poate tipa ca vor sa iasa si ei din colivie, sa zboare…. Ce conditii le oferi tu? Pasarile de colivie sunt complet dependente de noi, asa ca daca sufera si ceva nu le prieste, este din cauza noastra. Trebuie sa te gandesti ce anume nu le convine si sa incerci sa indrepti situatia. Si perusii mei tipa… e adevarat ca eu am vecini rabdatori sau termopane bune la geamuri… nu stiu, dar nu s-a plans nimeni. Perusul canta prelung dimineata si seara, fetita tipa adesea cand are chef de joaca. Eu tolerez galagia, nu ma deranjeaza, dar cand devin prea tipaciosi, ii admonestez pe un ton calm si ferm sa taca. Adica, ma apropii de tipacios si il cert pe un ton hotarat, dar grav „nu tipa, nu ai voie” si flutur mana prin fata lui sa ii atrag atentia. Repetand acest lucru, au invatat ca gestul acesta inseamna ca tb sa reduca volumul, in ultima vreme e suficient sa fac asa din mana si se opresc. Daca tipi tu, ei vor tipa si mai tare. Deci, ton calm si grav si ferm! Dar, cu perusii iti trebuie multa rabdare, pentru a-i face sa inteleaga ceva ai nevoie de repetitie, repetitie, repetitie…. solutie valabila si pentru dresaj. Daca nu ai rabdare, nu reusesti! Daca stai putin timp pe acasa, nici ei nu se ataseaza de tine, nu te considera un membru al cardului si nu te baga prea mult in seama….

      Răspunde

      • Georgi
        Mai 08, 2012 @ 14:08:36

        Ii tin in conditii bune,am grija de ei,au mancare buna si apa plata proaspata,chiar daca ei nu „apreciaza” asta :))) in sensul ca nici acum ,dupa un an nu ma lasa sa ii tin pe deget.
        Da,pai am oglinzi si obiecte ascutite..e cam ravaseala si praf si daca incep sa zboare il ridica si mai tare si il inhaleaza dupa aia.Eu incerc sa il mai sterg si sa il reduc dar e imposibil.Dar deja jumatate din lucruri sunt duse si aranjate in celalat apartament ,deci vineri cand duc ultimele lucruri deja de sambata vor fi liberi.Stateam intr-o garsoniera si m-am mutat la 2 camere ca deja nu mai mai aveam loc de nimic…
        O sa ma chinui sa socializez cu ei.mama mea e aproape toata ziua la munca si tot s-au atasat de ea perusii ei.Si eu sunt la fel si seara ma chinui sa stau cu ei se le vorbesc si fug ca disperatii… :(:(:(

Lasă un răspuns

