Revedere cu bucluc și o jucărie nouă pentru perușii mei

Am lipsit o săptămână de lângă perușii mei și sunt convinsă că mi-au dus dorul. De data aceasta, am fost norocoasă că nu a trebuit să îi mai duc de acasă pe la prieteni și a avut cine să stea cu ei – nu am mai stresat nici prietenii, ceea ce este mare lucru!!!! Este foarte important pentru peruși să poată locui în spațiul familiar când stăpânii pleacă de acasă. Perușii se atașează de locurile cunoscute, de casa lor, își delimitează culoare de zbor prin casă, cunosc foarte bine toate obiectele, sunetele, mirosurile… toate aceste lucruri îi ajută să se simtă în siguranță. Știu cât este de stresant să îi duc de acasă, să îi mut într-un spațiu necunoscut, așa că de data aceasta am fost fericită să îi las pe mâini bune, acasă la ei. Nu au dus dorul casei, dar cred că le-a fost foarte dor de mine. La întoarcere, mi-au cântat, au fluierat duios, Biluță a vorbit mult cu mine, foarte serios și foarte sfătos… cred că mă certa că am dispărut atât de mult timp. Dar nu m-am întors cu mâna goală și sper că m-au iertat. Le-am luat o jucărie fistichie din bazarul din Praga, un papagal din lemn, montat pe un leagăn cu arc, care se balansează în toate părțile.

Papagalul colorat, mult mai mare decât ei, le-a dat ceva de furcă. L-au privit circumspect în prima zi și au fugit de el.

A doua zi, l-au studiat mai îndeaproape.

Am agățat o mingiuță de plastic de ciocul papagalului din lemn și nu a trecut mult până l-a atacat Cipița, nervoasă că i-a luat mingiuța!

Atacul Cipiței a fost scurt, iar bietul papagal roșu a fost lăsat în pace. În schimb, Biluță a vrut să îi arate ce șmecherii face el, mai nou, cu piesele din carusel.

Biluță scoate cutiuțele colorate din carusel și le aruncă peste marginea coliviei. Este atât de mândru de isprava lui, că nu s-a putut abține să nu se dea mare în fața noului locatar al coliviei.

14 comentarii (+add yours?)

  1. anny
    Mar 13, 2012 @ 18:48:29

    ce smecher:X:X:X:X

    Răspunde

  2. Andreea
    Mar 14, 2012 @ 06:08:02

    vai , scumpii de ei !!! 😀 ce amuzant e biluta si ce serioasa e cipita 😛 😛 😛

    Răspunde

  3. R
    Mar 16, 2012 @ 14:51:24

    Buna, eu am un perus foarte cuminte si dresat, dar azi a vomat si a stat foarte tacut… nu stiu de ce sau ce ia provocat asta dar am observat cu nu a mai vomat 🙂 oare ce crezi ca patise ?

    Răspunde

    • R
      Mar 16, 2012 @ 14:52:44

      Ma numesc Delia, si mai am o intrebare …. cum sa fac sa nu se mai enerveze repede ?

      Răspunde

      • Casa cu perusi
        Mar 16, 2012 @ 15:06:33

        Perusul tau se enerveaza repede? nu prea inteleg ce vrei sa spui, perusii nu se enerveaza, asta este doar o impresie. Probabil ca ii este teama de tine si se manifesta intr-un anume fel sau poate incearca sa comunice cu tine mai zgomotos… Ar trebui sa imi descrii mai in detaliu cum se manifesta.

    • Casa cu perusi
      Mar 16, 2012 @ 15:03:31

      Delia, oricand pot inghiti o samanta stricata, un bob de pamant sau ceva de prin casa care sa le provoace voma. Daca nu se repeta, este bine. Fii atenta la ce amestec de seminte ii dai, nu lua cele mai ieftine seminte, de obicei contin si mizerii sau boabe stricate. Daca mai vomita, mergi imediat la un veterinar sa te ajute.

      Răspunde

      • Laura
        Mar 16, 2012 @ 17:55:09

        ok…. iti detaliez comportamentul lui: cand bag akuma mana incet in colivie se enerveaza si se suie pe mana mea si ma musca rau de tot….
        si iti multumesc pt raspuns am sunat si la veterinar si iam spus ca a vomat perusul meu si el mia dat acelasi raspuns ca si tn….. multumesc pt raspuns

      • Casa cu perusi
        Mar 18, 2012 @ 09:51:48

        Draga Laura, perusul tau reactioneaza asa pentru ca ii este teama de tine si pentru ca ii incalci teritoriul. Probabil ca a fost obisnuit sa se apare astfel de perusi mai mari care il dadeau la o parte de la mancare, de pe locurile bune de dormit… nu stiu, oricum reactia lui tradeaza o anumita trauma. Ce pot sa iti spun decat ca iti trebuie tone de rabdare si de dragoste ca sa il faci sa inteleaga ca este in siguranta la tine si ca poate avea incredere in tine. Fii perseverenta, vorbeste-i mult, da-i seminte si fructe din mana ta, joaca-te cu mici jucarii in fata lui… orice ce crezi tu ca il distreaza si ca il relaxeaza.

  4. Bianca
    Mar 22, 2012 @ 19:15:51

    Ce frumos ca perusii tai se joaca 🙂 Am si eu 2, o perusita, Coco de aproape 6 ani si un baietel care e la noi din toamna anului trecut. Ai mei nu se joaca cu jucarii, perusita e mai batranica si a fost cam greu sa-l accepte, dar pot spune ca se inteleg. Se mai ciocanesc :)) baietelul e foarte atasat de ea, nu face decat sa o imite in aproape orice …dar ea isi cam pierde rabdarea cand el are chef de joaca. Oricum, jucariile nu le plac, in schimb Coco e o mica narcisista, e mai mereu cu ciocul la oglinda. :))

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 23, 2012 @ 09:15:01

      Buna Bianca, perusica ta este deja destul de in varsta ca sa mai aiba chef de un pui jucaus. Ea este sefa, iar el are multe de invatat de la ea, de aceea o imita. Diferenta de varsta este destul de mare, ea este deja pensionara, iar el este student… ca sa zic asa. Este bine ca nu se cearta si ca perusica nu il ciupeste, mai mult de atat nu prea poti sa ii ceri. Iar daca jucariile nu le plac, inseamna ca tu trebuie sa le iei locul si sa te joci cu ei, sa ii implici in diverse activitati, sa faca miscare si sa aiba un tonus ridicat.

      Răspunde

      • Bianca
        Mar 24, 2012 @ 19:02:09

        Perusita nu se juca cu jucarii nici cand am luat-o acasa cu 6 ani in urma. Ei ii placea doar oglinda. Pot sa spun doar ca sunt foarte diferiti. Perusita era asa de retrasa si nu ii placea sa fie atinsa de mine nici atunci, dar nici acum nu-i place. Peruseluli ii place, ii place mai ales masajul la gat :)) Perusitei nu-i place sa fie atinsa nici de baietel, nu primeste giugiuleli, dar i le ofera cand are chef micului Oliver. Sunt creaturi interesante. Si ai tai sunt foarte scumpi.

  5. Isabela
    Oct 22, 2012 @ 01:30:07

    Buna,
    Am si eu o intrebare, in care camera le ai amenajat spatiul perusilor si de unde ai puat crengutele acelea? Sunt grengute din copc normale? Merci si sper sa imi raspunzi la intrebari.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 22, 2012 @ 12:51:26

      Izabela, eu am luat niste crengi de corcodus, tb sa fie de la un pom fructifer si sa o speli foarte bine cu apa fierbinte, sa nu aiba mizerii pe ea. Ar fi bine chiar sa o coci in cuptorul incins cateva minute, maxim 5, ca sa distrugi posibilii daunatori si ouale de insecte de sub coaja. Perusii mei au stat intotdeauna la fereastra si au avut acces in balcon. Eu nu am perdele la geamuri, nu imi plac si nu am nevoie de ele, neavand vecini. De aceea, mi-e usor sa tin colivia langa geam.

      Răspunde

  6. George
    Mai 30, 2013 @ 17:28:39

    Super tare am invatat multe lucruri bune si foarte utile le voi pune in practica treaba cu crengile,,,

    Răspunde

Lasă un răspuns

