La revedere până săptămâna viitoare!!!

Vouă vă plac puzzle-urile tridimensionale, din lemn? Mie îmi plac foarte mult, dar perușilor mei le place și mai mult să le dau placajul care rămâne după ce scot toate elementele componente. Lemn moale și proaspăt, numai bun de ros….

Cipița și Biluță vă spun la revedere pentru o săptămână, deoarece stăpâna lor va fi plecată din țară și ei nu au învățat încă să scrie la calculator 🙂

Duminica viitoare, voi accesa din nou blogul si voi răspunde tuturor celor care îmi scriu săptămâna aceasta. Aveți grijă de voi și de perușii voștri! La revedere!

13 comentarii (+add yours?)

  1. Andreea
    Mar 04, 2012 @ 16:06:01

    Drum bun!!! 😀 😀 😛

    Răspunde

  2. anny
    Mar 04, 2012 @ 18:33:24

    ooo sa ne aduci si noua ceva de akolo de unde vei fi:X, drum bun si te mai asteptam , nus tiu la ce puzzle te referi:D, credeam k e dala obisnuit pwp:*

    Răspunde

  3. stefi
    Mar 10, 2012 @ 14:13:20

    de ce perusica mea uneori parca tremura , nu imi pot da seama din ce cauza , de la frig nu cred sa fie ,c a uneori sta cu aripile departate de corp si daca pun mana pe ea tremura , acum nu imi pot da seama daca o face doar in prezenta mea , sau mereu , si in alta ordine de idei daca i-ar fi frica de ce nu ar fugi? Daca pun mana peste ea , tremura umpic si apoi se opreste , si uneori misca doar aripile foarte rapid asa de cateva ori la rand , asa face aproape de cand o stiu , inainte nu i-am luat seama ca nu am considerat o problema , dar stiu si eu … e ca un vibrat asa , v-ati lovit vreodata de o asemenea situatie?
    nu sta zgribulita in pene , e foarte activa si canta toata dimineata

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 11, 2012 @ 08:22:00

      Buna Stefi, perusii mei au tremurat doar cand le-a fost rau, cand au avut dureri de burtica sau cand s-a intoxicat perusica mea de la o planta din balcon. In general, tremuratul este semn ca nu se simt bine. Daca are gainatul cum trebuie, daca mananca bine si bea apa, nu ar trebui sa fie o problema. Poate tremura totusi fiindca te apropii de ea, nu stiu, daca se inteteste tremuratul, poate fi totusi o problema de sanatate. Ai grija de ea si cere si sfatul unui veterinar priceput.

      Răspunde

  4. Anca
    Mar 12, 2012 @ 09:07:53

    Buna! 😀 am citit multe dintre articolele tale despre perusii tai si nu numai..foarte interesante si unele chiar funny..am de 2 luni si ceva de acum 2 perusi..Ionica si Anica :))).Deja s’au familiarizat cu locul nou, au invatat sa zboare. Domnul de unde i’am cumparat mi’a spus ca au in jur de 6 luni, acum nu stiu sa apreciez, observ doar k nu au penajul bine definit, in legatura cu o culoarea anume..au vreo 3 -4 nuante, sunt foarte haiosi. As vrea insa sa ii apropii de mine dar de fiecare data cand incerc ei se sperie 😦 Anica mai ales, nu sta deloc…masculul Ionica e mai jucaus, toata ziua canta, face ture prin camera, nu sta deloc, insa ea e foarte linistita. Un sfat cum as putea sa ma apropii de ei, iar ei sa nu se sperie. Mentionez ca nu tip la ei, ii las liberi toata ziua, le;am luat tot felul de jucarii, le dau verdeata..nu stiu ce sa le mai fac ..sa le mai iau!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 12, 2012 @ 09:52:31

      Buna Anca, intr-adevar peruselele sunt mai linistite, iar perusii sunt mai jucausi, le place mult sa cante si sa zboare. In posturile mele mai vechi poti gasi un articol despre dresajul perusilor, sa ii inveti sa vina pe mana ta. Dimineata, inainte sa le dai drumul prin camera, incearca sa apropii usor mana de ei, eventual cu seminte pe deget sau in palma… Treptat, treptat vei reusi sa ii mangai usor sub cioculet, atat cat sa inteleaga ei ca nu le faci nimic rau si ca pot avea incredere in tine. Mai tarziu, cu multe exercitii si rabdare, vei reusi sa ii faci sa vina si pe mana ta. Mult succes!

      Răspunde

  5. Anca
    Mar 12, 2012 @ 10:06:00

    am incercat cu degetul, dar nu ai vrea sa stii cum ciupeste perusa mea..iti da si sangele, e o rautate, perusul insa e mai bland..cu degetul nu ma lasa mereu, dar am incercat cu un creion, mai intai sa ii starnesc curiozitatea si statea asa cate putin sa’l mangai sub cioc. Mai am o nelamurire, e ceva normal sau ar trebui sa’mi fac griji..Ionica al meu pe langa faptul ca e „fashion” toata ziua se face frumos..ii cad un fel de praf alb asa :-s nu stiu sigur ce e?e normal daca el e inca mic? se curata sau ceva asemanator?:D merci de sfaturi >:D<

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 12, 2012 @ 11:24:38

      Draga Anca, trebuie sa iti descurajezi perusica sa mai ciupeasca. Si perusica mea ciupea la inceput, dar nu i-am aratat ca mi-e teama de ea, nu am tipat la ea – tipetele ii incurajeaza pe papagali sa fie mai agresivi, am lasat-o sa ciupeasca si o impingeam usor cu mana, in spate, sa inteleaga ca nu mi-e teama de ea si ca eu sunt sefa, nu ea. Perusica ta vrea sa se impuna in casa, sa fie ea lider, de aceea ciupeste atat de rau. Pune o manusa si arata-i ca nu ti-e teama. Cat despre praful alb care curge din penele perusilor – sunt fragmente micute de cheratina, din teaca in care cresc penele noi. Perusii le curata cu ciocul, sa scape de ele pentru ca le provoaca usoare mancarimi cand incep sa creasca penele noi. Deci, praf alb vei vedea mereu, este ceva firesc si nu ai de ce sa iti faci griji.

      Răspunde

  6. petronela
    Mar 12, 2012 @ 14:25:19

    buna , eu am un perus care de cand lam cumparat nu ma ciupea , dar, nuj de cand a inceput sa ma muste si e nervos ! ce sa fac in priviinta asta ?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 12, 2012 @ 15:39:42

      Petronela, cand ai luat perusul, era probabil un pui timid si speriat si nu avea curajul sa ciupeasca… acum a mai crescut, a capatat curaj si te ciupeste fie ca vrea sa iti transmita un mesaj anume, fie ca vrea sa se impuna el ca sef. Mesajul pe care ar dori sa ti-l transmita poate fi legat de diverse motive: nu este multumit de casuta lui, de mancare, nu are apa curata in fiecare zi, vrea sa te joci mai mult cu el, sa ii vorbesti sa stai mai mult langa el… Cat despre veleitatile de sef, se intampla adesea ca papagalii sa incerce sa se impuna ciupind stapanii… gandeste-te la toate aceste posibile motive si incearca sa gasesti cauza…

      Răspunde

  7. Anca
    Mar 12, 2012 @ 17:41:04

    Nici nu stii cat m’am linistit credeam k e raie sau ceva asemanator, ce e drept k pene le cad la greu, mai ales perusului, dar alte semne nu are, mai degraba as spune k e hiperactiv. nu sta o clipa locului, se leaga de toate de prin camera :)). am bagat mana cu manusa si se sperie mai tare dar nu ma las, imi sunt atat de dragi incat as vrea sa ma apropii cat mai mult de ei. Da, perusa are stofa de sefa, perusul meu se da pe langa ea, ar vrea sa curete, s’o „pupe”..dar ea nu sta :(..fuge de el 😀

    Răspunde

  8. ortodoxiacaleaceadreapta
    Mar 26, 2012 @ 16:42:36

    Crenguţele acelea par adevărate, greşesc? Sunt special pt peruşi sau le-ai luat tu din copac. Mi se pare super interesant.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 27, 2012 @ 07:21:26

      Crengutele sunt luate dintr-un pom fructifer, spalate bine cu apa fierbinte la dus si prinse cu sarma de colivie. Au fost foarte fericiti sa le primeasca si ei au ros coaja de pe crengi si le-au facut albe, frumoase… Fata de zabrelele coliviei, crengutele acestea de pom sunt mult mai bune pentru picioarele lor, stau mai bine pe ele decat pe niste sarme din metal.

      Răspunde

Lasă un răspuns

