Ulei din ficat de cod pentru peruşi

Majoritatea peruşilor trăiesc în spaţii închise, departe de razele directe ale soarelui, iar acum, pe timp de iarnă, suferă şi mai mult din lipsa luminii solare. Acest lucru le afectează sănătatea pe termen lung, împiedicând sintetizarea vitaminei D. După cum ştiţi, probabil, vitamina D este esenţială pentru dezvoltarea oaselor, a penelor şi a ciocului, stimulează refacerea ţesuturilor şi are o mulţime de efecte benefice asupra condiţiei lor psihice. 

O sursă naturală excelentă de vitamina D este uleiul din ficat de cod, recomandat şi pentru copii. Stropiţi un pumn de seminţe cu 1 – 2 picături din acest ulei şi hrăniţi-vă peruşii cu aceste seminţe. Cantitatea de ulei este prea mică pentru a-i deranja gustul sau mirosul lui, aşa că vor mânca. Lăsaţi seminţele cu ulei în hrănitoare numai 24 de ore, apoi înlocuiţi cu altele noi, chiar dacă nu le-au mâncat pe toate. Dacă aveţi peruşele, este bine să începeţi să le puneţi în apa de băut vitamine solubile şi mai ales calciu, pentru că este posibil să facă ouă la primăvară, iar calciul le ajută să treacă cu bine peste perioada stresantă în care vor face ouă.

20 comentarii (+add yours?)

  1. anny
    Feb 07, 2012 @ 15:00:51

    app de vitamine adina i-am dat lui kiki toata iarna vitalino quel dala da mi s-a tmerinat sa mai cumpar?:D:D: pwp

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 07, 2012 @ 16:13:51

      incearca sa mai schimbi tipul de vitamine, sa ii mai dai si altceva… poti incerca uleiul din ficat de cod, nu este deloc scump, pentru perusica vei folosi putin, iar restul il poti lua tu… este excelent pentru sanatate!

      Răspunde

  2. stefi
    Feb 08, 2012 @ 11:40:38

    cat a ciugulit cipita ta din frunza florii? (am citit la ” Peripetiile Cipitei) cred ca a gustat si fetita mea , dar nu stiu daca a apucat sa rupa , sau doar s-a apropiat de ea , azi cand am venit acasa , fratele meu se juca cu ei in colivie , si au scapat pe langa mana lui intr-o camera cu flori , si l-am rugat sa se uite la ei , si intr-oo secunda de neatentie , s-au apropiat de floare , dar nu pare ca au muscat din ea , frunza e intacta , si nici nu stiu dca e otravitoare pentru ei , si nici cum se numeste

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 08, 2012 @ 12:00:54

      Stefi, daca tu nu stii ce floare e, eu nici atat… poate totusi nu este o planta toxica pentru ei si poate nu a ciugulit din ea. Daca pana diseara perusica ta este bine, inseamna ca nu este in pericol.

      Răspunde

  3. stefi
    Feb 08, 2012 @ 12:05:32

    caut-o pe google : Kalanchoe nu i-am gasit denumirea populara

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 08, 2012 @ 21:30:55

      Kalanchoe este una dintre cele mai toxice plante de apartament, induce voma si diaree unui copil, deci poate fi fatala unui perus. Ai grija sa nu mai ajunga niciodata la aceasta planta, de data asta cred ca ai noroc si nu au ciugulit din ea.

      Răspunde

  4. stefi
    Feb 08, 2012 @ 15:44:59

    cred ca nu a gustat , nu are nimic , a fost azi foarte vioaie si mi-au bucurat si mie ziua de-o potriva

    Răspunde

  5. Andreea
    Feb 09, 2012 @ 08:06:55

    si yo iam luat de la pet shop de la noi din oras si am dat 10 lei pe o sticluta de 1,2 l si vad ca-i place acest fel de ulei:D:D:D mi l-a recomandat si veterinarul 😛

    Răspunde

  6. stefi
    Feb 09, 2012 @ 12:05:41

    cred ca nu a gustat , acum e bine , cred ca daca ar fi gustat s-ar fi manifestat deja , am avut noroc intr-adevar 🙂

    Răspunde

  7. diana
    Feb 09, 2012 @ 17:16:47

    am o propunere pt tn
    eu am o pagina pe facebook despre perusi si te rog daca vrei sa ma lasi sa ma folosesc de articole si poze si eu o sa trec sursa si o sa-ti fac reclama la blog regulat
    pagina se numeste Despre Perusi si daca nu esti de acord poti sa verifici ca nu ma fol de ele

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 10, 2012 @ 09:12:38

      Buna Diana, eu nu am pagina pe facebook si nici nu imi voi face vreodata, nu imi place ideea de facebook… poti prelua articole cu mentionarea sursei, adica „casa cu perusi” si cu postarea linkului catre blogul meu. In schimb, pozele pe care le folosesc nu sunt toate facute de mine, asa ca pentru ele nu iti pot da acordul.

      Răspunde

  8. mara
    Feb 10, 2012 @ 14:38:07

    buna si eu mi am luat un perus,ricy,duminica trecuta.sunt din constanta.cand l am luat,vanzatorul mi a spus ca are doar 2 luni,deci e puiut.pana acum a fost cuminte si este;dar nu stiu,un perus trebuie sa fie asa de…activ?cand ii dau drumul zboara vorbeste cu noi(eu si sora mea geamana),dar se agita f. mult.ii place sa se duca mai ales in baie, caci pe usa baii avem oglinsa …mai am o intrebare:cand ii schimb apa,trebuie sa ii pun albastru de metil??voi incerca si uleiul acesta.iin legatura cu baia lui,unde gasesc la un pet shop ceva in care sa se spele?…am mai avut papagali ;se numeau:capra verde,rozella,micul alexandru,un perus,si jaco.(iaco)multumesc…

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 10, 2012 @ 15:53:24

      Buna Mara, este foarte bine ca perusul pe care l-ai luat este atat de activ si de vesel, desi, la cat zboara, ma indoiesc ca are numai 2 luni, poate vreo 4. Oricum, este un semn bun ca este un perus sociabil si sanatos. Unde ai auzit tu ca se pune albastru de metil in apa de baut? In nici un caz, ai grija sa schimbi apa in fiecare dimineata sau chiar de 2 ori pe zi, daca esti acasa. Fiindca este pui, ar fi bine sa iei de la un pet shop vitamine solubile in apa pentru papagali si ai grija sa ii iei seminte de calitate. Si tot la un pet shop vei gasi si cadite mici din plastic sau din inox in care sa se spele perusul.

      Răspunde

  9. stefi
    Feb 10, 2012 @ 16:04:01

    care mancare e mai buna pentru perusi ? cea de la vitakraft , sau de la padovan , sau alta firma , sau nu conteaza?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 12, 2012 @ 08:54:36

      Stefi, eu cumpar versele laga, padovan are multe mizerii si seminte de proasta calitate. pe locul 2 pt mine este vitakraft.

      Răspunde

      • stefi
        Feb 20, 2012 @ 19:46:19

        si eu tot versele laga le iau , dar mi-au recomandat multi padovan sau vitakraft , eu sunt multumita de seminte , sunt mari si frumoasa , si piticilor le plac , scrie pe ele budgie classic

  10. mara
    Feb 11, 2012 @ 08:11:27

    multumesc pentru raspuns!ricy vrea mereu sa iasa din colivie,incepe sa se catere,se invarte si vorbeste .ii plac melodiile care seamana cu telefonul si alte chestii.chiar acum i-am dat drumul.ma mir ca nu se sperie cand il mangai pe burtica.face si baita intr-un castronel ,caci maine ma duc sa-i cumpar ce ii mai trebuie.o sa-i iau si jucarii,daca gasesc.si am aflat ca are vreo 3-4 luni.inca mai exersez la faza cu degetul, dar incetul cu incetul…te voi tine la curent si poate iti voi trimite si o poza cu el!e cel mai …bun papagal!!!!!

    Răspunde

  11. mihai
    Apr 20, 2013 @ 06:58:06

    ce fel de v itamine le pot pune in apa. Cum se numesc si de unde le pot cumpara????????. SUNT CONFUZ!

    Răspunde

Lasă un răspuns

