Mini cort pentru dormit

Brrr…. prima noapte cu adevărat rece a toamnei, iar peruşii mei sunt destul de amărâţi că în casă este mai frig decât de obicei. Dau drumul la aparatul de aer condiţionat pe cald, dar le-ar mai trebui ceva… să le ţină cald şi să doarmă bine.

Cine a urmărit site-urile americane cu şi despre papagali, a văzut probabil că la rubrica jucării li se face reclamă unor corturi în miniatură, din materiale pufoase, în care papagalii dorm la căldurică.

La noi nu au apărut încă sau, poate nu ştiu eu, dar nu cred că sunt deloc greu de făcut în casă. Ne trebuie doar un petec de catifea, pluş sau fleece, nişte sârmă tare din care să modelăm 2 triunghiuri şi ac şi aţă de cusut. Apoi, două agrafe de hârtie cu care să prindem cortul miniatural de tavanul coliviei.   

Mai greu va fi să îi convingem pe peruşeii noştri să intre în cort şi să se bucure de spaţiul comod şi călduros. Dar, poate, dacă le punem înăuntru o jucărie preferată vor intra mai uşor. Important este să îi lăsăm să descopere singuri noua jucărie, iar dacă nu le place, să nu îi forţăm.

11 comentarii (+add yours?)

  1. Bryanita
    Oct 10, 2011 @ 17:55:39

    Ce frumos arata culcusurile si cred ca sunt si calduroase.

    Răspunde

  2. anny
    Oct 10, 2011 @ 18:12:16

    wow:DD::D:, chiatr asa face asa cv:D:D:D pw bune place la nebunie mhamX:X:X:

    Răspunde

  3. Anny
    Oct 11, 2011 @ 17:08:58

    adina adina am facut deja 2 parti din triunghi;));)):X:X:X:X: mai am una sa vad dak il fac triunghi sau dak nu patrat asa:*:*:*, mham ce imi place, e alb si am folosit creioane colorate rupte:X pwp

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 12, 2011 @ 08:39:07

      Bravo Anny, ai fost mai harnica decat mine, eu sper sa am timp in weekend sa le fac un cort. Nu stiu daca forma patrata le-ar tine de cald, asa cum le tine un cort triunghiular ingust, in care se strecoara ei. Eu m-am gandit sa folosesc o bucata de carton foarte gros, sa il imbrac in material pufos si sa ii dau forma de triunghi, de cort. Sper sa mearga mai usor asa, cu cartonul. Abia astept sa ne trimiti poze, cand o sa fie gata cortul tau.

      Răspunde

  4. Elena
    Sep 11, 2013 @ 22:26:22

    Oare sosetele sunt bune?:))

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Sep 12, 2013 @ 12:35:15

      Corturile tb facute din materiale moi, catifelate in care perusii sa nu isi agate gherutele si sa ramana blocati sau spanzurati pana ii vede stapanul, cele mai bune materiale sunt cele de tip fleece din care se fac hanoracele. in fleece nu prea au cum sa isi agate gherutele, in sosete e posibil acest lucru.

      Răspunde

      • Elena
        Sep 14, 2013 @ 12:53:30

        Buna ziua! Cautam pe internet cum sa fac un asemenea cort si am gasit multe persoane care nu recomandau aceste corturi pt pasari fiindca nu au nevoie pt ca ele dorm in picioare. Eu acum nici nu stiu ce sa mai cred…vroiam sa ii fac unul peruselei mele si nu stiu ce sa mai fac…daca intradevar nu au nevoie de ele,imi puteti da o idee cum as putea sa fac sa ii fie mai cald mai ales pe timp de noapte. Va multumesc!

      • Casa cu perusi
        Sep 16, 2013 @ 13:26:04

        Elena, este adevarat ca multi perusi dorm in picioare, din instinct, pt ca stand pe picioruse, daca apare un pericol in intuneric iti pot lua zborul imediat… in realitate, fiind pasari de colivie, care dorm in colivie noaptea si nu risca niciun pericol, multe s-au obisnuit sa doarma in diverse pozitii comode, spre exemplu Bobita al meu doarme intins pe burtica pe o jucarie preferata, asa isi odihneste picioarele si pare ca se simte mai bine. Multi perusi dorm pe burtica, si in cuib, in natura, daca ar fi fost, tot asezati pe burtica as dormi. In alta ordine de idei, cortuletele sunt o idee buna sa se odihneasca si sa le fie cald, eu iti recomand sa faci unul daca reusesti. Important este ca perusul sa il accepte si sa intre in el. O alta solutie sa ii fie cald, este sa ai grija sa fie cald in camera in care sta, sa fie peste 23, 24 de grade, mai ales noaptea, cand se lasa mai frig afara sau sa folosesti o aeroterma sa incalzesti cateva ore camera. Ar mai fi si asa numitele becuri cu lumina naturala, care dau caldura si care se folosesc la broaste testoase, spre ex., dar lumina ii va deranja pe perusi noaptea si nu ii va lasa sa se odihneasca. Asa ca un mic culcus calduros, de tip cort sau pur si simplu suport in interiorul coliviei, e bine venit.

  5. Elena
    Noi 08, 2013 @ 23:59:02

    A intrat Bobita in cort?:X

    Răspunde

Lasă un răspuns

