Peruş cu gheruţa ruptă…

Zilele trecute, micuţa mea Cipiţa s-a accidentat şi şi-a rupt o unghie. Vârful foarte subţire al unghiei a alunecat în spaţiul dintre bara coliviei şi cutia de plastic pe care este montată. S-a zbătut, a tras de picior în toate părţile (îmi imaginez cu câtă disperare….). Sentimentul că este prizonieră şi că nu se mai poate mişca de acolo a înnebunit-o şi a avut curajul să tragă cu toată puterea ei până a rupt unghia şi s-a eliberat. A avut noroc că nu şi-a rupt gheruţa sau piciorul. A trecut printr-un moment deosebit de dureros, a sângerat mult, iar din unghiuţa ei au mai rămas întregi doar 2 milimetri. Din păcate, nu am fost acasă să o ajut la timp, să o salvez. Totul s-a petrecut când eram la serviciu, iar seara, deja sângerarea se oprise şi picioruşul era puţin umflat. Fetiţa mea şchiopăta şi se tânguia, să îmi arate că o doare. I-am spălat picioruşul în apă caldă şi i-am înmuiat unghia ruptă în betadină. M-am speriat, îmi era teamă că se va infecta locul pentru că nu a primit îngrijiri la timp, dar acum peruşica mea este bine. Unghia se va reface în următoarele 2 -3 luni şi sper să nu se mai întâmple acest lucru niciodată.  

Din păcate, mulţi peruşi îşi rup unghiuţele în timp ce se joacă prin colivie sau prin casă. Iată ce trebuie să faceţi dacă şi peruşul vostru păţeşte acelaşi lucru şi nu reuşiţi să îl salvaţi la timp.

– spălaţi piciorul în apă caldă, diminuează durerea şi îndepărtează sângele,

– înmuiaţi gheruţa vătămată în betadină să o dezinfectaţi,

– aplicaţi la vârful unghiei rupte puţină pudră pentru bebeluşi să opriţi sângerarea.

Unghia va creşte la loc, singurul pericol fiind infecţia care se poate răspândi în organism în decurs de o zi. Urmăriţi piciorul, să nu se umfle şi să nu îşi schimbe culoarea, dacă se întâmplă acest lucru mergeţi imediat la un veterinar să primiţi o soluţie cu antibiotic împotriva infecţiei.

4 comentarii (+add yours?)

  1. anny
    Oct 04, 2011 @ 17:42:25

    nu pot saa cred ce zici:((:((:((, offff nebunatik mai e, pare atat de rua nu-mi pot imagina prin ce a trecut:(, pare ff fff rau, o pwp dulce si sper sa se faca bine sa fie mai cuminte pfff:((:*:*:*:*:*:*:* cipita sa te faci bine:*:*:*:*:* trecand la altcv aseara a fost cutremur, perusul mascul al prietenului meu a facut galagie, se zbatea la 5:45 , kiki a me anu a simtit nik, cel poootin nu a facut galagie sau cv de genu…este ptr k e femela de aceea?biluta al tau a facut galagie?dar cipita?:* bn la cat de rua se simtea ufff:(, pwp astept rapsuns si insanatosire gravnik:*

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 05, 2011 @ 08:31:29

      Da Anny, asa este, dintre toate pasarile de colivie, papagalii sunt cei mai sensibili la cutremure. Si perusii mei au simtit cutremurul, cu vreo 5 minute inainte Biluta a tipat puternic si a inceput sa zboare prin camera pe intuneric. Intr-o secunda am sarit la intrerupator, am aprins lumina si l-am cules de pe covor unde cazuse. Eu nu am simtit cutremurul, dar ei m-au avertizat. Acelasi lucru s-a intamplat si in aprilie 2009, cand a fost un cutremur de peste 4 grade si s-a simtit la Bucuresti. Atunci, cu un sfert de ora inainte, perusii mei au facut o galagie de pomina, au zburat prin toata casa, ceea ce nu se intampla de obicei. Dar nici atunci nu am stiut ce vor sa imi spuna pana cand nu am simtit cutremurul. Fii sigura ca si perusica ta a simtit cutremurul, dar, probabil, i-a fost frica sa faca zgomot pe intuneric, sa nu i se intample ceva, a stat cuminte.

      Răspunde

  2. antonia
    Feb 19, 2012 @ 11:57:11

    saracii…dar in legatura cu asta,unii perusi pot sa nu simta un cutremur(nu chiar f, mare)???stiu ca a mai fost un cutremur,si pasarea pe care o aveam atunci,inainte de ricci,nu a tipat si a stat linistita.daca as fi gasit site-ul acesta mai devreme,sigur as zice mai multe,.nu pre imi mai amintesc,dar cainele(un boxer) a latrat si n-a lasat pasarea in pace.cainle.rona,se juca la colivia papagalului,micul alexander.paco,caci mai tarziu am aflat ca este fata ,se juca si el si se ciondaneau…ma intreb,rona a simtit iar paco nu??

    Răspunde

  3. antonia
    Feb 19, 2012 @ 11:59:41

    pupicciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii(P.S.: sper ca cipita s-a refacut,caci a trecut un an!)

    Răspunde

Lasă un răspuns

