Nucile recomandate peruşilor

Toamna este anotimpul nucilor de tot felul şi al alunelor. Peruşii au şi ei voie să mănânce câte puţin, să ciugulească câteva firimituri o dată la câteva zile.  Iată ce nuci sunt bune pentru ei:

nuci, migdale, arahide, caju, alune de pădure

toate acestea trebuie să fie crude, neprăjite şi nesărate.

Grăsimile esenţiale din aceste nuci sunt excelente pentru buna funcţionare a sistemului nervos, pentru digestie şi pentru penaj.

nucile sunt preferatele papagalilor mai mari, dar si perusii le apreciază

Dar nu uita:

nucile trebuie servite ocazional, să fie crude şi proaspete, să fie ambalate şi vidate. Există riscul ca nucile vărsate, pe care le cumpărăm la kilogram, să nu fie ţinute în condiţii bune şi să dezvolte mucegaiuri care pot fi fatale păsării. Aşa că daţi peruşilor doar nuci de calitate, nesărate.

5 comentarii (+add yours?)

  1. BuburuzaBia
    Oct 21, 2012 @ 18:07:28

    Ce jucarii sau chestii as putea sa-i pun la dispozitie perusicei mele pentru timpul in care nu sunt eu acasa? azi am gasit baietelul mort in cusca (era bolanvior si ma asteptam si la asa ceva). Perusica are 6 ani si cateva luni si nu prea ma incanta ideea sa-i mai iau pereche, se vor bate (si Oliver, perusul mort mai lua bataita cand ii incalca teritoriul, dar avea si sentimente materne pentru el,il giugiulea si ii dadea seminte din gusa).Azi Coco (perusica) l-a tot strigat pe Oliver, mi-au frant inima astia doi…cu moartea lui Oliver m-am resemnat, oricum e mai bine decat sa sufere pe aici, dar imi pare rau de batranica…ea e sanatoasa dar acum e trista si eu la fel. :( Cat timp sunt eu acasa ii acord toata atentia posibila…cred ca voi deschide geamul cat nu sunt eu acasa, perusicei ii place sa vorbeasca cu alte pasarele… altceva ce as mai putea face pentru ea?Am citit ca si tu ai trecut de curand printr-o situatie asemanatoare, intelegi cam ce simt eu acum si probabil ai idee de ce simte si perusul ramas “vaduv”…

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 22, 2012 @ 13:14:16

      Bia, imi pare rau nespus de rau ca ai pierdut peruselul. Imi dau seama cat de dureros a fost sa il gasesti fara viata si cat de mult sufera si perusica. Nu stiu ce jucarii ar putea suplini absenta ta, pana la urma sunt doar jucarii si se va plictisi de ele. Ar fi bine sa ii iei perusei din aceia de plastic, colorati, sa ii pui pe una din barutele coliviei. Ideea cu geamul deschis nu stiu cat este de buna, sa nu fie frig sau curent… ar fi bine sa proptesti geamul sa nu se deschida prea larg. Se va obisnui cu timpul singurica, doar cu tine, si un perusel de plastic, un carusel sau o jucarica suspendata ii vor tine de urat cat nu esti acasa.

      Răspunde

      • BuburuzaBia
        Oct 22, 2012 @ 13:50:58

        Multumesc de sfat.La faza cu geamul deschis ma refeream ca il voi rabata, cat inca e mai placut afara, am camera pe soare, deci e bine inauntru si daca e mai rece afara.Papagalitei ii place mult sa ciripeasca la celelalta pasari. Acum imi dau seama ca nu preaa fost nicio data tentata sa se joace cu jucariile, in cei 6 ani de cand e la mine, mai degraba se sperie de ele. Cu timpul se va obisnui ca micul Oli lipseste,Coco avea 5 ani cand l-am luat pe baietel. Deja parca s-a reinstalat in toata colivia (cat erau amandoi avea fiecare teritoriul lui si il incalcau numai cand aveau chef de pupaceala sau scarpinaturi).Baietelul tau ce mai face? S-a obisnuit singur?

      • Casa cu perusi
        Oct 23, 2012 @ 14:53:11

        Fiecare perus cu preferintele si personalitatea lui, nu toti sunt tentati de jucarii… Daca reusesti sa petreci mult timp cu ea, sa stai pe langa ea cand esti acasa cat mai mult, cred ca va suferi mai putin de singuratate. Perusul meu, ramas singur, este acum mai mult in centrul atentiei. In fiecare seara, avem program de joaca, dimineata il alint mult inainte sa plec la serviciu, iar in timpul zilei zboara de la un loc de joaca la altul, in balcon. Am avut noroc cu vremea asta frumoasa si a iesit in fiecare zi afara, in balcon, unde ii place cel mai mult. De indata ce se face frig, ii aduc locurile de joaca in casa, in preajma caloriferului. Incerc sa ii ofer un univers cat mai colorat, cu multe jucarii sa aiba ce face toata ziua.

  2. Anne
    Oct 23, 2012 @ 12:29:01

    Bună,Adina.:) Am citit articolul şi mi se pare interesant.O să încerc să îi dau şi eu lui Coco câteva,dar înainte de asta aş vrea să te întreb ceva..
    Recunosc că l-am cam neglijat pe micuţ în ultimul timp..şi îmi pare foarte rău că am făcut asta,dar am avut un program încărcat şi nu prea am mai avut timp.însă,mă străduiesc să îmi fac totuşi,şi pentru el.După pierderea ,,partenerei”(acum două veri)mi-am dat seama că am rămas doar noi doi,şi că pentru un timp,trebuie să fac totul ca la carte.acum , întrebarea : CU CE AŞ PUTEA ÎNCEPE ? adică , vreau să fie sănătos,şi să trăiască ani buni.am început să îi dau drumul mai des , dar ce mai pot face ? ce legume/fructe să îi dau ? ..chiar acum i-am dat câteva frunze de păpădie şi mănâncă cu o poftăă :)) . îmi place să îl văd aşa , şi dacă l-aş vedea în fiecare zi ar fi minunat .
    Deci..? te rog să răspunzi,când ai tu timp .

    Răspunde

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 121 other followers

