Perușul tău ciupește?

Perușii nu sunt păsări agresive. Dacă ciupesc, o fac rar și dintr-un motiv bine întemeiat, pe care trebuie să îl descoperi observând cu mare atenție comportamentul păsării, preferințele sale și lucrurile de care se teme. Perușii sunt papagali sociabili care folosesc rareori ciocul pentru a rezolva o problemă. De obicei, sunt agresivi dacă le este atacată căsuța, scorbura sau colivia. Dar, dacă nu sunt agresivi, de ce ciupesc oamenii? Ei bine, crescătorii cu experiență spun că ciupitul este un comportament dobândit. Perușul își ciupește stăpânul sau persoana care interacționează cu el de frică, din gelozie sau pentru că a fost enervat. Urmărește cu atenție ce se întâmplă înainte și după ce te ciupește, să descoperi motivul. Poate că tu porți un parfum iritant sau poate tocmai ai fumat, miroși a țigări și perușul nu mai recunoaște mirosul tău obișnuit. Poate că l-ai enervat, atingând sau jucându-te cu jucăria preferată…  

Ciupește de frică…

Ceva l-a speriat și te ciupește când vrei să îl iei pe deget. Poate că tu ai făcut o mișcare bruscă sau l-ai repezit, deși vroiai doar să te joci cu el. De asemenea, dacă îl obligi să se apropie de persoane străine, te va ciupi pe tine sau pe ele. Perușilor le trebuie ceva timp să se obișnuiască cu musafirii sau cu noi membri ai familiei. Dacă în casă intră un câine sau o pisică, va deveni nervos și te va ciupi, dacă încerci să îl scoți din colivie, unde se simte în siguranță.

Își apără teritoriul…

În mod special, perușelele sunt cele care devin mai agresive, dacă le încalci teritoriul, dar și perușii pot avea o reacție similară. Ei consideră colivia căsuța lor, în care ceilalți nu au ce căuta. Dacă deschizi ușița să schimbi apa, mâncarea, să iei o jucărie, este posibil să te muște, dacă între voi nu există încă o relație de încredere și afecțiune. Pentru peruși, colivia este locul posibil în care pot depune ouă și în care își vor crește puii, iar instinctul de reproducere îi face să devină agresivi în unele momente cu cei care se apropie de colivia lor. Ca atare, fă tot posibilul să vă împrieteniți și poartă o mănușă dacă te ciupește când îi schimbi mâncarea. Nu țipa, pentru că țipetele sunt un semnal de încurajare pentru pasăre să țipe și ea mai tare. Nu îți retrage mâna, pentru că va învăța că te poate domina dacă te ciupește.

Agresiv din dragoste…

Un peruș care este deosebit de atașat de stăpânul lui poate deveni agresiv cu ceilalți membri ai familiei sau cu cei care nu îl iubesc și nu îi arată aceeași simpatie. Dacă te hotărăști să adopți un peruș sau orice alt papagal, trebuie să fii sigur că întreaga familie îl va accepta și îl va iubi. De mic, perușul trebuie să se împrietenească cu toți, fiecare trebuie să îi vorbească, să îl alinte, să se joace cu el, astfel încât pasărea să se considere egalul tuturor. Dacă se atașează de un singur membru al familiei, iar ceilalți îl ignoră, el suferă și poate deveni agresiv. Bineînțeles, întotdeauna va exista un stăpân preferat, dar trebuie să aibă o relație apropiată și cu ceilalți membri ai familiei.

Este nervos…

Motivele pentru care un peruș poate fi nervos și poate ciupi sunt extrem de diverse. Nu privi perușii ca pe niște marionete cu care te joci când vrei tu. Au și ei nevoie de odihnă, de intimitate, de liniște, de somn… pur și simplu de un timp numai al lor. Dacă îi deranjezi când sunt obosiți, îi vei enerva și este posibil să ciupească. Dacă insiști să îi mângâi sau să îi ții în palmă, iar acest lucru nu le place, te vor taxa. În perioada de năpârlire sunt mai nervoși, iar penele noi le irită pielea și nu acceptă mângâierile.  

Cum trebuie să reacționezi tu:

-      Nu lovi niciodată pasărea și nu țipa la ea;

-      Perușul percepe agresivitatea ta ca pe un comportament intimidant, nu ca pe o corecție.

-      Dacă țipi, nu faci decât să îi arăți că îți plac țipetele și va țipa și el mai mult;

-      Ignoră ciupiturile, dacă sunt dureroase, poartă o mănușă o vreme, până încetează;

-      Ai grijă să nu devină un obicei să te ciupească de față, de nas sau de ureche, ori de câte ori încearcă, atinge-i ciocul ușor și ceartă-l pe un ton calm, dar hotărât.

-      Nu fii niciodată agresiv cu el, dacă ciupește, îndepărtează-te de el, nu îl băga în seamă o vreme, apoi întoarce-te și vorbește-i blând, repetând acest lucru, el va înțelege că, dacă este agresiv, este părăsit.

51 comentarii (+add yours?)

  1. mara
    Feb 12, 2012 @ 11:56:52

    eu sper sa nu ma ciupeasca…desi a facut asta de cateva ori dar nu tare si cred ca din dragoste!…

    Răspunde

  2. Maricica
    Feb 12, 2012 @ 16:36:12

    buna cind ii bag mina in colivia perusului cu ceva el se aseaza in mina si ma cipeste dar nu tare asi face si lu tata

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 13, 2012 @ 08:56:51

      Buna Maricica, daca te ciupeste usor este ceva firesc… asa ajunge sa va cunoasca, sa se obisnuiasca cu mirosul si cu mainile voastre. atata vreme cat nu ciupeste tare, cu agresivitate, nu ai de ce sa iti faci griji.

      Răspunde

  3. stefi
    Feb 12, 2012 @ 18:34:54

    e posibil daca au rontait toata ziua la osul de sepie sa faca excremente mai albicioase? au avut 2 , 3 asa albicioase si apoi si-au revenit

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 13, 2012 @ 08:54:42

      In principiu, perusii doar rontaie osul de sepie, nu ar trebui sa inghita, dar chiar daca inghit, nu este un pericol pentru ei… daca excrementele le-au revenit la culoarea si consistenta normale este bine.

      Răspunde

  4. stefi
    Feb 13, 2012 @ 09:55:49

    mai nou sta mai mereu infoiata fetita mea …. :( oare din cauza ca naparleste? sta mai infoiata si se curata mai des parca , dar asa canta se joaca nu stiu ce sa zic , imi e teama sa o duc la veterinar pe vremea asta ca imi e ca mai rau ii fac pe geru de afara, ai putea sa imi recomanzi niste vitamine pentru imunitate , sanatate
    ea mananca bine si are fecalele ok

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Feb 13, 2012 @ 16:28:11

      Perusica ta poate sta infoiata fie ca este racoare in camera, chiar daca tie ti se pare cald, poate ei ii este putin cam frig… verifica aspectul asta, sau pentru ca naparleste si o necajesc penele noi care ies de sub piele, de aceea se si pufaceste mai des. Vitamine solubile am gasit intotdeauna de la Vitakraft, cele cu aroma de portocala… poti lua orice gasesti, numai sa fie in termen de valabilitate si in cantitate mica, daca e sticla mare nu o s-o termini niciodata si vei arunca o mare parte din ea.

      Răspunde

  5. stefi
    Feb 13, 2012 @ 17:40:34

    cred ca naparleste , am mangaiat-o pe burtica si simte niste pene noi care vror sa iasa

    Răspunde

  6. Andreea
    Feb 16, 2012 @ 12:56:35

    perusul meu ciupeste doar cand se joaca cu mine :P:P:P doar atunci ciupeste dar nu sa doara

    Răspunde

  7. Bianca
    Mar 14, 2012 @ 15:39:24

    Cel mai mult cipesc baietii:-))

    Răspunde

  8. Cristina
    Mar 18, 2012 @ 19:48:10

    am un perus baiat de mai bine de un an. La inceput era cuminte, dar dupa un timp a devenit agresiv si nu ma pot apropia de el pentru ca ciupeste. Nu inteleg care -i cauza pentru ca tot timpul ne purtam frumos cu el…..oare ce poate fi?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 19, 2012 @ 08:37:44

      Cristina, cauzele pentru care perusul tau si-a schimbat brusc atitudinea pot fi destul de multe, incepand cu probleme medicale, stres, singuratate, lipsa unei partenere, lipsa ta de acasa prea mult timp, plictisul…. perusul tau incearca sa iti spuna ceva cu aceste ciupituri, ar fi bine sa fii atenta la el si sa vezi ce il supara… banuiala mea este ca singuratatea isi spune cuvantul, dar tu poti stii mai bine. In al doilea rand, daca il ai de un an, inseamna ca se afla in prima etapa a tineretii, a depasit adolescenta si incearca sa se impuna. Modificarile hormonale sunt dificile, mai ales daca nu are o partenera.

      Răspunde

  9. Cristina
    Mar 22, 2012 @ 21:30:48

    mersi mult pentru sfaturi! numaidecit o sa le urmez, caci as vrea mult sa se imblinzeasca. :))

    Răspunde

  10. Bianca
    Mar 24, 2012 @ 19:25:34

    Fetita mea tinde mereu sa ameninte ca ciupeste si scoate niste chitzaituri, mai ales cand introduc mana in colivie ca sa o scot afara, ciupeste tare doar cand o oblig sa faca baie, nu-i place asta. Stiu ca nu e bine sa o oblig, dar e nevoie. Sa pun mana pe ea nu ii place, dar nu o deranjeaza daca sta ea pe mana, fara sa fie atinsa. Cred ca dupa o vreme se numesc “fixuri”. Mi-e teama doar sa nu isi insuseasca si asta micu’ toanele ei de madame :))

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Mar 24, 2012 @ 19:41:10

      Bianca, fiecare perusel face baie cand simte nevoia… ar fi bine sa nu o obligi in niciun fel pe fetita ta sa faca baie. Las-o in pace, ea stie mai bine cum sa isi curete penele, iar acest lucru il face de obicei fara sa aiba nevoie de apa, doar ciuigulind cu ciocul fiecare pana. Este firesc sa fie suparata pe tine cand o obligi, de aceea te ciupeste… mai ales daca apa este rece si ei i se face frig dupa aceea. In plus, perusilor nu le place sa fie luati in mana, sa le atingem aripioarele, nu este o toana, draga Bianca… aripioarele sunt comoara lor cea mai de pret, cele care ii ajuta sa zboare si sa se fereasca de pericole, de aceea le pazesc cum pot ei mai bine, sa nu fie atinse, prinse, rupte, ranite…. Faptul ca perusica ta vine si sta pe mana ta de buna voie este mare lucru, dar nu o mai stresa sa o iei tot timpul in mana, nu ii place sa fie prizoniera… incearca sa respecti acest lucru si sa o iubesti asa cum este.

      Răspunde

      • gabi
        Mai 29, 2013 @ 18:34:55

        deci pot sa stau linistita acum ca am aflat ca perusii nu suporta sa fie luati in palme.al meu bibi vine la mine in mana,mananca din palma mea, dar cand il i-au in ambele palme ma ciupeste, dar nu rau asa “la misto” :-)

      • Casa cu perusi
        Mai 30, 2013 @ 12:47:30

        Da, Gabi, te ciupeste putin sa te avertizeze sa nu ii faci nimic rau. Cand il tii cu ambele palme se simte in pericol, ii este teama sa nu ii faci ceva si te ciupeste sa ai grija!!!

  11. ada
    Iun 04, 2012 @ 16:40:23

    buna,,,,de curand miam luat 2 perus,i un mascul si o femela …el este mai bland dar ea este ft agresiva ma ciupeste foarte tare desi ii vb frumos nu ma tip la ea nu o lovesc.sunt foarte atasata de ea…. ce trebuie sa fac ..cum trebuie sa procedez sa nu mai fie atat de agresiva .

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iun 05, 2012 @ 08:02:02

      Ada, perusica te ciupeste pentru ca ii este frica de tine si incearca sa te tina la distanta. Inseamna ca ea nu a fost invatata cu oamenii, in crescatoria unde s-a nascut. Cu multa rabdare si cu multa dragoste, vei reusi sa o convingi ca nu ii faci niciun rau. Niciodata sa nu tipi la ea sau sa o lovesti, perusii nu percep aceste corectii drept admonestari, ci le percep ca pe niste gesturi dusmanoase si te va considera toata viata un inamic, de care se va feri si de care va fugi. Si perusica mea era agresiva la inceput, ma ciupea si fugea de mine. Dar am inceput sa ma apropii de ea incet, treptat, am bagat mai intai mana in colivie fara sa o ating, doar tineam mana pe pragul coliviei sa vada ca nu ii fac nimic. Apoi, am inceput sa ii dau seminte pe deget si incet, incet ne-am imprietenit. Este mai usor sa te imprietenesti cu un perus cand e singur. O sa dureze mai mult la tine, fiind doi, dar cu multa dragoste vei reusi.

      Răspunde

  12. bogdan
    Iul 20, 2012 @ 09:08:47

    Eu am cumparat 2 perusi(un baiat si o fata) de PASTE si pana acuma nu sunt atasati de mine!La inceput,baiatul era cuminte,nu ma ciupea(decat putin,dar fara sa doara),dar fata ma ciupea foarte tare si la inceput si acuma!Am observat ca si baiatul a inceput sa ciupeasca foarte tare!Si cand bag mana la ei zboara prin toata colivia si se agata tot mai sus in colivie si nu se suie pe deget!
    Va rog din tot sufletul meu sa ma ajutati si pe mine!Mie imi sunt foarte dragi si m-am atasat de ei si vreau foarte mult sa ma iubeasca asa cum ii iubesc eu pe ei!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iul 20, 2012 @ 12:36:30

      Perusii te ciupesc pentru ca le este teama de tine si pentru ca vor sa stai departe de ei. Asta inseamna ca ati inceput cu stangul si trebuie sa o iei de la capat… treptat, pas cu pas. Gasesti cateva sfaturi legate de dresaj intr-un articol in posturile mele mai vechi, daca te uiti pe paginile din urma ale blogului.

      Răspunde

  13. bogdan
    Iul 20, 2012 @ 20:28:17

    Am citit sfaturile de dresaj,dar acelea se aplica doar la perusii mici,dat la mine nu cred ca va merge!Ai mei sunt destul de mari,si in plus sunt doi!

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Iul 23, 2012 @ 10:07:02

      Dresajul merge mai repede la pui, dar si la adulti, trebuie doar sa ai tu mai multa rabdare si sa le acorzi mai mult timp… daca perusii capata incredere in tine, totul va merge mai repede.

      Răspunde

      • bogdan
        Iul 23, 2012 @ 10:26:07

        Dupa ce am trimis mesajul de dinainte,am observat ca nu mai aveau mancare si le-am pus alta,dar mi-am adus aminte de ce am citit la lectiile de dresaj si,fara mancare in colivie,le-am bagat mana cu seminte in ea!In primele minute,nu au venit,dar,pana la urma,baiatul s-a asezat pe degetul mare si a mancat,iar fata a inceput sa manance de pe bare!Dar vad ca ieri si astazi nu au mai venit deloc!Ce inseamna asta?Atunci le-a fost foarte foame si au venit,si acum,avand mancare in colivie nu mai vin?

      • Casa cu perusi
        Iul 23, 2012 @ 11:00:23

        Este posibil, dar cred ca ar trebui sa continui sa stai cu ei si sa tii mancare in palma… incet, incet, cred ca ii vei convinge!

      • bogdan
        Iul 23, 2012 @ 11:06:26

        Esti foarte buna la asta!Sfaturile tale sunt foarte bune!

  14. elisa
    Dec 02, 2012 @ 15:05:09

    Buna… acum 2 luni am luat o pereche de perusi. La inceput au fost spperiati dar s-au acomodat cu timpul. Fetita a murit si acum 2 zile am luat alta. Aceasta este mult mai agresiva si are tendinta de a ciupii foarte tare. Sper ca acest comportament sa nu il afecteze pe cel al baiatului deoarece el este foarte cuminte.

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Dec 03, 2012 @ 15:17:55

      Elisa, fa tot posibilul sa te imprietenesti cu noua perusica, sa te porti foarte bland cu ea, sa o alinti, sa incepi sa ii dai mancare din mana ta… sa o ajuti sa renunte incet, incet la comportamentul agresiv. Ea ciupeste acum pentru ca ii este frica de oameni, a trecut prin momente traumatizante, luata de langa familie, de langa parinti, dusa la magazin, adusa la tine acasa… este firesc sa fie mai agresiva, dar o face numai din frica. Citeste pe blogul meu cum te poti imprieteni cu ea, sunt mai multe articole care te vor ajuta.

      Răspunde

  15. Ionut
    Dec 24, 2012 @ 20:50:31

    Salut,am si eu doua fete frumoase,Lili si Loli , Loli e mai mare dar Lili e mai mica,amandoua se curata mereu,si sunt foarte energetice,mentionez ca astă vara aveam si un baiat,cu numele Flafy, a murit de la o boala si era si destul de batran,avea narile prea albastre,albastre inchis chiar.E posibil ca fetitele sa aiba ceva oua in burtica? Si am o nelamurire, stiu ca masculii au narile de culoarea albastru intens,iar fetele au narile de culoarea pielei,Loli are tot narile de culoarea pielei,si umpic de albastru deschis,sunt sigur ca ea e fata,i-am cumparat pe cei 3 de la un vanzator de pasari,vindea turturele diamant , perusi , papagali etc. insa nelamurirea mea e legata de Lili,are pe la nari si umpic de albastru , insa e deschis. Vanzatorul mi-a spus ca cateodata un baiat are nevoie de 2 fete ca sa il satisfaca,asa ca am luat doua,una verde deschis si o fata albastra. Le vad ca stau mereu cioc in cioc si cand baiatul a murit m-am gandit ca a murit din gelozie pt ca Lili statea mai mult cu Loli,prietena lui (din prima s-au pupacit ) . M-am gandit sa iau inca un baiat,dar nu stiu daca Lili e baiatul,ca sa iau inca o fata. Voi ce ziceti? Lili e baiat sau fata? Poze nu am cu ei :( ..

    Răspunde

  16. cristian
    Ian 20, 2013 @ 10:06:48

    buna am si eu un perus si o perusa baiatul este mai mare ca ea .a avut mai multe peruse vara ai lasam pe perusi afara .antro iarna an 2010 prima perusa a facut o boala ai crestea ciocul neregulat si avea sange si nu putea sa manance ai dadea el sa manance apoi ia cazut ciocul si a murit era alba a doua se avea bine cu l dar nu ca prima si a zburat antr-o vara.a trea a vazut ca e alba credea ca a anviat si a facut oua cu ea prima data a iesit un baietel dupa 5 luni l-a alungat si a cazut jos antr-un lipici pentru soareci (noaptea) iar pe ea a chemato puiul ei a cazut jos si am bagat-o an cusca iar a anceput sa se dea cu capul de pereti si a murit avea 7 oua din care 5 ieseau dar a chemat-o [uiul la ea.a patra a anceput sa o bata si ai da cu ciocul cred ca o asteapta pe cea alba .si ea musca rau am anceput sa o mai dresez si acum nu mai musca tare rar dar tot musca cand o iau an mana si se agata de toate cand o prind an mana dar cand ai arat degetul vine foarte des numai an cusca nu .iar el este bucuros acum a anceput a se ampace cu ea . dar nu stiu cum sa ai fac sa nu ma mai muste mai ales pe ea el ma musca cand al prind an mana dar nu tare an schimb tipa si an cusca vine pe deget dar afara nici nu se gandeste la baiat mam referit

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Ian 21, 2013 @ 15:22:58

      Cristian, sa stii ca perusii si papagalii in general nu accepta prea usor un partener nou dupa disparitia unui partener de care au fost atasati. Nu sunt simple pasari de curte, care se imperecheaza cum o fi… papagalii isi aleg partenerii cu grija, dupa anumite criterii, sunt monogami, adica isi pastreaza perechea pe viata si numai dupa un timp indelungat de la moartea unuia din ei, aleg un alt partener. De aceea, era bine daca asteptai mai mult timp pana ii aduceai o noua perusica, este firesc sa fie nervos de schimbarea lor si sa inceapa sa ciupeasca. Perusul tau a fost traumatizat de schimbarile acestea si stresul la fiecare moarte a peruselelor dinainte nu poate fi usor de uitat.Tb sa ai grija sa nu o ciupeasca pana la sange pe perusica, eventual sa ii tii in colivii separate si sa fii deosebit de bland si de afectuos cu amandoi. Nu ii mai prinde in mana, ei urasc chestia asta si nu vei reusi sa te faci iubit daca continui asa… incearca sa ti-i apropii fara sa ii mai prinzi, sa ii dresezi sa vina pe mana ta separat, cu seminte sau bucati de legume… dar iti tb multa rabdare si multa dragoste si mult timp liber sa stai cu ei… mult succes!!!!

      Răspunde

  17. cristian
    Ian 20, 2013 @ 10:09:26

    ionut sa pui niste poze si o sa vedem oricum uitate la nas al are pe cioc si vezi ce culoare are daca e albastru e baiat si nu cred ca este de la o boala ca a murit primul baiat cred ca a murit de batranete

    Răspunde

  18. Cris
    Mar 11, 2013 @ 18:43:34

    Buna! Perusul meu a inceput , de cateva zile , sa ma ciupeasca pana imi da sangele. Daca il ating , scoate un sunet ciudat , de aparare.Cand imi apropii degetele de el , sare imediat si ma ciupeste , Daca il dau de-o parte , se intoarce si ma ciupeste. Am observat ca nu face asta doar cu mine , ci si cu alte obiecte din camera. Prima oara am crezut ca e stresat si ca are nevoie de odihna. Dar dupa 2 zile , nu-mi dau seama ce problema are. Nu era asa agresiv inainte. :D

    Răspunde

  19. Tamas Alina
    Apr 11, 2013 @ 12:09:32

    buna ziua ! am cateva nelamuriri si eu. am si eu 4 perusei -2 fetite si 2 baietei .dar de o vreme ,ultima fetita adusa e agresiva cu cealalta fetita si baietel .vreau sa spun ca o am de anul trecut, si a fost totul bine pana acum de vre-o 2 sapt, cand venind acasa am descoperit ca ceilalti 2 erau jumuliti pur si simplu de ea .cu partenerul ei nu are nimic. pe celalalt baietel il fugareste tot timpul. intr-adevar nasul ,ii este de un maroniu unchis ,acum paleste ,si parca e ceva mai calma si ea…am mutat-o 2 zile in alta colivie ,am zis ca da de se ,mai calmeaza …acum e ceva mai liniste,,,nu stiu pt. cat timp.dar daca puteti sa-mi spuneti cava in privinta asta…si inca ceva…in fiecare seara avem bataia pt. leganuturi.daca ar putea ar sta toti pe acelasi.sau ma insel ? am 4 leganuturi ,4 pufosi . dar in fiecare seara aud cum se mararie si se fugaresc unul pe altul ..in final adorm inghesuiti ,2 pe un leganut ,in fiecare seara in alta combinatie-cred ca obosesc fugarindu-se…e normal ce se intampla?

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Apr 11, 2013 @ 14:36:03

      Draga Alina, se pare ca ai nimerit o perusica cu aere de sefa…. mda, din pacate, multe perusele se manifesta asa, incearca sa puna stapanire pe intregul teritoriu, sa fie sefe, sa nu le lase pe altele sa se imperecheze si sa aiba pui… cand ai asemenea cupluri problema, e bine ca fiecare sa aiba colivia lui, la distanta de ceilalti. batalia pe teritoriu este foarte importanta in lumea lor, noua nu ni se pare firesc, noi avem impresia ca este spatiu pt toata lumea si ne purtam cu toti egal, dar in lumea lor nu exista egalitate de sanse. pasarile, animalele au nevoie de un spatiu anume al lor…in natura, fiecare cuplu de perusei ar fi avut propria scorbura pe care nu o imparte cu nimeni, mai ales in perioadele de imperechere cand devni mai teritoriali, mai agresivi. Incearca sa pui doua colivii in camera, la distanta una de alta si poate se mai linistesc lucrurile.

      Răspunde

  20. Ghizem Dalida Anefi
    Oct 14, 2013 @ 08:18:00

    Eu nu știu ce i s-a întâmplat lui pupi dar am plecat in alta tara si a trebuit sa il las la bunica iar dupa ce lam luat înapoi a început sa mă ciupeasca foarte agresiv se repede la maine deși inainte eram cei mai buni prieteni acum am auzit ca daca nu il bagi in seama 2 zile o sa își revină

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Oct 17, 2013 @ 14:42:36

      Dalida, perusul te ciupeste sa te pedeapseasca pt ca l-ai abandonat. Dupa cum stii, nu sunt deloc fraieri si isi dau seama cand ii abandonam, este firesc sa aiba niste resentimente, dar cu timpul te vei imprieteni iar cu el.

      Răspunde

  21. marian
    Noi 25, 2013 @ 17:14:10

    dar cum pot face perusul in casa sa nu mai se sperie si sa zboare pe soba,pe jalozele sa nu mai faga de mine

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Noi 26, 2013 @ 16:00:03

      Marian, despre imblanzirea perusilor si despre modul in care te imprietenesti cu ei am scris o multime de articole pe blog. te rog sa le citesti si sa incerci sa fii cat mai rabdator si bland cu perusul. daca ridici vocea sau alergi dupa el il sperii foarte tare si nu va mai avea incredere in tine.

      Răspunde

  22. bsd
    Dec 14, 2013 @ 17:55:18

    am o perusa si sare,il bate pe mascul,face fulgi cand vreau sa ii mangai
    masculul e de 3 ani si e cuminte
    ce o avea fetita nu stiu

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Dec 19, 2013 @ 14:52:56

      De multe ori, peruselele sunt agresive cu masculii, daca nu ii plac de la bun inceput. Tb sa ii tii in colivii separate, sa nu il raneasca si sa le dai drumul sa fii cu ochii pe ei, sa nu il atace.

      Răspunde

  23. Jurnal de zi
    Ian 14, 2014 @ 17:59:50

    Ok…Riki al meu a devenit foarte agresiv, de o luna cam asa. S-a intamplat brusc… de la perusul iubaret a devenit foarte agresiv. Nu ma mai lasa sa ma apropii de el, rareori imi da voie. Am observat ca nu ma ciupeste numai pe mine, ci tot ce prinde… simte nevoia sa traga de ceva, sa ciupeasca. Am incercat sa`l atentionez si frumos, sa vorbesc cu el. Pe moment se calmeaza, devine foarte ascultator…apoi daca ma opresc un minut pentru a face altceva incepe din nou sa ma ciupeasca… si foarte tare….

    Răspunde

    • Casa cu perusi
      Ian 16, 2014 @ 22:35:03

      Banuiesc ca deja ai citit articolul de pe blog despre agresivitatea perusilor, acolo sunt enumerate cateva explicatii posibile, dar cauza o vei afla singura daca il urmaresti cu atentie… poate fi revolta ca e singur si ca nu are o partenera, poate fi nevoia de a se impune ca lider in fata ta… nu este o stare permanenta, de obicei perusii nu sunt agresivi, e doar o faza care va trece

      Răspunde

      • Jurnal de zi
        Ian 17, 2014 @ 06:06:52

        Sper ca asa va fi. Am citti articolul, insa ideea era ca este agresiv de o perioada destul de indelungata si ma sperie. Multumesc pentru raspuns!

  24. Jurnal de zi
    Ian 14, 2014 @ 18:08:19

    P.S: ma gandeam ca poate oglinda este devina…a devenit poate oarecum dependent de ea, din cauza faptului ca simte nevoia de compania altui perus? Petrece destul de mult timp si in oglinda, ori ciuguleste papagalul desenat pe cutiuta cu mancare…

    Răspunde

  25. Alexandra
    Feb 01, 2014 @ 06:20:23

    Eu am doi perusi o fata si un baiat si ei se ciupesc intre ei de ce?

    Răspunde

  26. rico_raduc
    Iul 14, 2014 @ 12:05:43

    Buna am un papagal baiat dar este foarte agresiv ma musca cind ma apropii de coliviea sa ma puteti ajuta va rog.multumesc

    Răspunde

  27. rico_raduc
    Iul 14, 2014 @ 12:06:39

    la inceput era bun si se urca pe deget

    Răspunde

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 125 other followers

